{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorbremse vs Koble ud
  • #1   18. dec 2011 Når du kobler ud, kører motoren i tomgang. På nyere biler når du motorbremser, slukkes der for benzin tilførselen og den bruger derfor INTET benzin. Samtidigt bremser du jo og spare derved potentielt en smule på bremserne.

• #2   18. dec 2011 Den lukker for benzinen når du slipper speederen hvis bilen er med indsprøjtning

• #3   18. dec 2011 som lasse skriver, ved at koble ud går tomgangsmotoren ind og overtager billedet, og bilen bruger brændstof.
    ved at lade den være i gear, lukker dyserne for brændstof tilførslen.
    også sparer du selvfølgelig lidt på skiver og klodser også.

• #4   18. dec 2011 Okay tak smiley

• #5   18. dec 2011 Nu kan det være jeg spørger dumt, men hvis motoren lukker for luft og brændstof, hvad holder den så i gang??

• #6   18. dec 2011 claus h, det gør den vel ved at hjulende trækker den rundt (:

men tænker lidt på, bilen kan jo trille meget længere i fri gear..
    så hvis man udnytter sig af det, og bruger den smule brændstof som den nu engang bruger i tomgang. vil man så sparer mere brændstof ved at trille længere? (:

• #7   18. dec 2011 Claus :
    den står jo i gear, og derfor tvinges cylinderne jo til at bevæge sig.
    det er jo lidt ligesom når du skubber en bil i gang.

• #8   18. dec 2011 Jamen der er det jo gearkassen der trækker motoren rundt. Motoren er slukket ved påløb.

Jeg gør det så personligt sjældent, da jeg hellere vil holde mine bremser ordentligt, end jeg vil spare på benzinen.

• #9   18. dec 2011 Matzen, i radio'en siges der jo også at man bare skal lade lortet trille i gear ned til det røde lys, istedet for at koble ud. i sådanne tilfælde er det jo rigtigt.

• #10   18. dec 2011 husk nu alle de andre smiley
    kør i 5. gear ved 50 km/t (som en del biler ikke kan)
    Bilen må ikke varme op inden du kører (de 2 minutter bilen står i tomgang bruger jo en masse benzin)
    Kom hurtigt op i fart (Yes koldsmæk er godt for bilen må jo ikke varme op)

Jojo det sparer benzin det hele

• #11   18. dec 2011 Claus her er en anden demonstration smiley der er intet topstykke på og motoren kan jo derfor af gode grunde ikke holde sig selv igang, men det klare gearkassen / hjulene smiley

Det er lidt ekstremt det her, og motoren sætter sig til sidst. men tjek det da gerne ud.

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=38888

• #12   18. dec 2011 David N : ja haha, jeg vil også gerne rive gearkassen i stykker på sejtræk når jeg jo spare 10,- over en tank smiley

• #13   18. dec 2011 jeg tænker bare at hvis man triller det stykke længere, hvis den er i fri gear. sparer man så mere, end ved at kører det styk, og så lade den trille i gear.?

det er nok minimalt (:

• #14   18. dec 2011 Matzen .: Det er nok forskelligt hvad bilerne bruger. min bruger 1.2 liter benzin i timen på at stå i tomgang, så det er jo ikke ret meget den bruger hvis man kobler ud og triller i 20 sek smiley

• #15   18. dec 2011 min vens Diesel bruger 0.6 Liter i timen.

• #16   18. dec 2011 Lad nu være at gå helt i spare-mode. - Så kan i efter 50.000 km, skifte nye skiver og klodser.

• #17   18. dec 2011 Den eneste af deres reklamer jeg kan lide er den med at man skal hurtigt op i fart XD

• #18   18. dec 2011 altså nu kan man jo godt bremse samtidig med at den triller i gear. Det er lidt vildt ja, men det KAN faktisk godt lade sig gøre smiley
    det er mere til alle dem der tror bremserne løber hjemmefra på 4 uger hvis man ikke kobler ud !!

Jeg kobler dog selv ud, benzin kan bare bare fylde på, det er mere surt at slide på gearkasse, motor osv.

• #19   18. dec 2011 Maja : Præcis smiley det er også en super forklaring når man bliver stoppet for hjulspind eller noget, så kan man lige citere Øko tippet fra radioen smiley

• #20   18. dec 2011 Hehe ja smiley

• #21   18. dec 2011 *Yes Im Arrogant*
    Det passer så ikke helt. Jeg kører ca 200 km/dagen (motor-/lande-vej) og jeg tænker lidt over mit brændstof-forbrug......og jeg bruger dagligt den med at "motorbremse" hen imod de få lyskryds og rundkørsler på min vej, men jeg kører sjovt nok stadig rundt med 1. sæt skiver OG klodserne der blev monteret ab fabrik og jeg har rundet 100.000 km indtil videre.
    Bilen bliver serviceret på værksted og min mekker er imponeret over at skiver og klodser bliver ved med at være sunde.

• #22   18. dec 2011 vis jeg køre bare lidt efter de ting som de siger har gjordt de i alle de år jeg har kørt bil vis jeg ville spare lidt så er der en del at hente på den sunny jeg har nu med 1,4 16v motor der er forskelen ca 1-1,5km/l på en tank vis jeg køre og motor bremser når der er mulighed for den og være i så højt gaer som er mulig på det tidspungt. og det syns jeg er en del at spare os skal siges vis men virkelig tog sig sammen ville jeg kunne få mere ud af den. men 15,5-16km/l syns jeg er fint smiley

• #23   18. dec 2011 Jeg motorbremser ALTID, kobler først ud ved 20-30km/t.

Hvad er det der får jer til at tro at det ødelægger skiver og klodser at motorbremse? Så ødelægger det jo også skiver og klodser at køre motorvejskørsel hvor man heller ikke bremser...

• #24   18. dec 2011 Smølfen, det "ødelægger" bremserne fordi de man ikke får brugt dem, og der ved bremset rusten af smiley

• #25   18. dec 2011 Som allerede skrevet: Man kan altså godt både bremse (fod på bremsepedal) og motorbremse. Jeg bruger motorbremse, men mange gange er det ikke nok til at bremse bilen ordentligt ned, så jeg bruger også den rigtige bremse.

Alt skal ske med måde, det gælder også her. Bremserne skal motioneres engang imellem, som én allerede har skrevet, ellers gror de fast og ruster. Og så er der jo ikke sparet noget!

Min bil har kørt 175.000 km., og jeg kører på det andet sæt bremseskover, og de er stadig fine- Jeg kører vist på det tredje sæt bremseklodser...

Kommentér på:
Motorbremse vs Koble ud

Annonce