22.167 visninger
|
Oprettet:
Hvordan testes om tændspole er defekt? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en e36 318is 94er der ikke kan starte efter en motor ombytning. Jeg kan måle mig frem til at der kommer strøm op til tændspolen når jeg tørner starteren, men der kommer ingen gnist. Hvordan eller hvor kan kan jeg få testet om min tændspole er defekt? Så jeg ikke er nød til at købe en ny bare for at finde ud af om det er det der er galt..
Håber nogen kan hjælpe
feb 2007
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 173
kan li se om jeg ikke kan finde et billed til dig
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
feb 2007
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 173
Men mål primær kl 15 - kl 1
Sekundær kl 4 - kl 1
Sekundær skal være meget høj, kan ikk huske precist hvor høj, men hvis jeg nu siger med 10000-og 20000 ohm er det ikk helt ved siden a
Primær skal der ikke være ret meget.
Hvis nogle a kredsene siger Mega ohm er den def
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
Kl 1 er Signal fra tændings modul / motorstyring
og som Christian siger mål modstanden i primær og sekundær spilen .. Værdier kan findes i autodata fx .
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
kan også være krumtappositions sensor der sidder forkert . hvis der sådan en på din motor ...
har set flere bmw med den fejl sidder ind i gearkassehuset lige ved slavecylinderen til koblingen mener jeg
feb 2010
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 36
Ja men jeg har lavet en motor ombytning fra m42 til m44 så det er en m44 der køre med m42 indrprøjtning og ledningsnet. Fik at vide at det godt kunne lade sig gøre selv om knast-føleren og krumtap føleren ikke er placeret samme sted.. Men det er måske der problemet ligger??
feb 2007
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 173
nov 2008
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 409
feb 2010
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 36
Hvordan testes om tændspole er defekt?