{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.167 visninger | Oprettet:

Hvordan testes om tændspole er defekt? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en e36 318is 94er der ikke kan starte efter en motor ombytning. Jeg kan måle mig frem til at der kommer strøm op til tændspolen når jeg tørner starteren, men der kommer ingen gnist. Hvordan eller hvor kan kan jeg få testet om min tændspole er defekt? Så jeg ikke er nød til at købe en ny bare for at finde ud af om det er det der er galt..

Håber nogen kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan testes om tændspole er defekt?
  • #1   19. dec 2011 skal du måle modstand i primær og sekundær kreds.
    kan li se om jeg ikke kan finde et billed til dig

• #2   19. dec 2011 Mål den ud???

• #3   19. dec 2011 Kunne ikk li finde noget billed

Men mål primær kl 15 - kl 1
    Sekundær kl 4 - kl 1

Sekundær skal være meget høj, kan ikk huske precist hvor høj, men hvis jeg nu siger med 10000-og 20000 ohm er det ikk helt ved siden a

Primær skal der ikke være ret meget.

Hvis nogle a kredsene siger Mega ohm er den def

• #4   19. dec 2011 Kl 15 på tændspilen ska der være 12v+ på når dfer tænding på bilen og når du forsøger starte ...

Kl 1 er Signal fra tændings modul / motorstyring

og som Christian siger mål modstanden i primær og sekundær spilen .. Værdier kan findes i autodata fx .

• #5   19. dec 2011 På min golf sidder tændings forstærkeren indbyttet i tændspolen og den lavede bøvl når den blev varm .. der var værdierne på selve spolen i orden .. men Forstærkeren fejlede .. så ny på og den har kørt siden .

kan også være krumtappositions sensor der sidder forkert . hvis der sådan en på din motor ...

har set flere bmw med den fejl sidder ind i gearkassehuset lige ved slavecylinderen til koblingen mener jeg

• #6   19. dec 2011

Ja men jeg har lavet en motor ombytning fra m42 til m44 så det er en m44 der køre med m42 indrprøjtning og ledningsnet. Fik at vide at det godt kunne lade sig gøre selv om knast-føleren og krumtap føleren ikke er placeret samme sted.. Men det er måske der problemet ligger??

• #7   19. dec 2011 det lyder meget logisk, hvis de har forskellige målestokke, men prøv li det med tændings kredsen først det kan jo godt bare være en lille stel fejl eller sådan noget, ikk gør det til noget stort for du har prøvet det mest normale

• #8   19. dec 2011 det jo nok fordi knast og krumtap følere ik giver de rigtig signaler, så vil den i hverfald ik starte

• #9   19. dec 2011 Ja det lyder logisk nok, jeg havde bare læst at det godt kunne fungere sådan, kan det måske hjjælpe hvis jeg flytter lidt rundt på det "takt hjul der sidder på knasten?

Kommentér på:
Hvordan testes om tændspole er defekt?

Annonce