{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

til jer med migatronik spær :) {{forumTopicSubject}}

yo.. jeg har en gammel ascona B.. jeg bruger bilen til hverdag køre dog ikke mere end 20km og dagen.. bilen skal bygges op i lidt rally stil og skal selvfølgelig også brænde en helvedes masse dæk af på striben.. men det der bagtøj er sku ike godt til det.. mit spørgsmål er så jeg der har sjevset jeres spæ: er det til at køre med til dagligt? eller hvoran har et ekstra så jeg altid kan skifte om til at normalt vis det er men hvad syntes i??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til jer med migatronik spær :)
  • #1   22. dec 2011 Hvorfor ikke bare købe et spær så har du ingen problemer på striben eller til dagligt.

• #2   22. dec 2011 fordi nu står der en svejseværk i mit værksted så vis det var til og køre med svejset bagtøj til dagligt kunne jeg spare 4000kr på det smiley

• #3   22. dec 2011 Du får lidt knas med små manøvre, parkeringer og lignende. fordi bilen jo kun vil ligeud. og den vil gnave meget dæk.

jeg ved ikke hvor stærke de gamle opeler er i bagakslerne. eller om de knækker sig.

men du får til gengæld en bil der skrider ens hver gang, ikke noget med enten eller og det ene og det andet hjul. og du bliver muligvis lidt træt af det til vinter. da den jo også vil spinne og slingre på begge 2 der.

selv om det lyder sjovt, så er det røv, når man bare skal køre almindeligt.

• #4   22. dec 2011 Det kommer helt an på temperament. Jeg har svejst et.
    Det virkede skide godt i vinters. Men da det blev asfalt jeg kørte på så kom jeg frem til at i sving findes der 2 muligheder.

1. Jeg fedter den rundt i svinget og forsøger at undgå at give for meget eller noget gas. Skarpe sving kan jeg mærke hvordan det slår op igennem kardanen.

2. Jeg sørger for at give gas, jo mere jeg drejer jo vigtigere er det, og jeg kan ikke mærke at det slår op igennem kardanen.

I begge tilfælde så ved jeg at det slider meget på dækkene. Men der udover slider det også på primært bagtøjet. Men resten af drivlinjen får nogle slag også nogle gange.
    Grunden til jeg svejste var at det sang meget og der var sne, så det skulle prøves.
    Til rally kørsel på grusveje ville jeg svejse det. Men til hverdags kørsel ville jeg helt klart købe et spær og sætte i. Det koster 5000 for et nyt Quaife.

• #5   22. dec 2011 Men hvis du gider skifte når du skal ud og lege og på striben så er det intet problem med et ekstra bagtøj der er svejst. Det tager trods alt ikke lang tid at skifte hvis først du har øvelsen og alt er smurt og kører godt.

Kommentér på:
til jer med migatronik spær :)

Annonce