712 visninger
|
Oprettet:
til jer med migatronik spær :) {{forumTopicSubject}}
yo.. jeg har en gammel ascona B.. jeg bruger bilen til hverdag køre dog ikke mere end 20km og dagen.. bilen skal bygges op i lidt rally stil og skal selvfølgelig også brænde en helvedes masse dæk af på striben.. men det der bagtøj er sku ike godt til det.. mit spørgsmål er så jeg der har sjevset jeres spæ: er det til at køre med til dagligt? eller hvoran har et ekstra så jeg altid kan skifte om til at normalt vis det er men hvad syntes i??
feb 2005
Følger: 60 Følgere: 64 Biler: 7 Emner: 417 Svar: 2.462
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 304
jeg ved ikke hvor stærke de gamle opeler er i bagakslerne. eller om de knækker sig.
men du får til gengæld en bil der skrider ens hver gang, ikke noget med enten eller og det ene og det andet hjul. og du bliver muligvis lidt træt af det til vinter. da den jo også vil spinne og slingre på begge 2 der.
selv om det lyder sjovt, så er det røv, når man bare skal køre almindeligt.
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.064
Det virkede skide godt i vinters. Men da det blev asfalt jeg kørte på så kom jeg frem til at i sving findes der 2 muligheder.
1. Jeg fedter den rundt i svinget og forsøger at undgå at give for meget eller noget gas. Skarpe sving kan jeg mærke hvordan det slår op igennem kardanen.
2. Jeg sørger for at give gas, jo mere jeg drejer jo vigtigere er det, og jeg kan ikke mærke at det slår op igennem kardanen.
I begge tilfælde så ved jeg at det slider meget på dækkene. Men der udover slider det også på primært bagtøjet. Men resten af drivlinjen får nogle slag også nogle gange.
Grunden til jeg svejste var at det sang meget og der var sne, så det skulle prøves.
Til rally kørsel på grusveje ville jeg svejse det. Men til hverdags kørsel ville jeg helt klart købe et spær og sætte i. Det koster 5000 for et nyt Quaife.
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.064
til jer med migatronik spær :)