{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.538 visninger | Oprettet:

Bødetakst på eftermont Xenon? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at få smidt Xenon 6000K i min vogn. Den har ikke DE-linser, lygtevask og niveauregulering.

Har godt nok se flere biler med samme kit monteret og det virker ikke særlig forstyrrende i forhold til fx alle de Mercedes Taxa'er som kan blænde helt vildt!
Bilen er en '08, så chancen for at vække opsigt er lidt mindre end fx en gammel Golf 2 med det.

Men hvis man nu monterede de der Dayline lygter med LED kørelys og DE linse til H7 fatning, ville det så hjælpe hvis nu de skulle blænde?

Men er bøden stadig 500kr pr lygte og evt syn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bødetakst på eftermont Xenon?
  • #2   2. jan 2012 jeg fik en bøde på 1000 kr kun dengang jeg havde dem på:)

• #4   2. jan 2012 Lad være, der er en grund til at du ikke måde køre med det, det er blændende og direkte farligt for dine medtrafikanter - Men det er du vel totalt ligeglad med!

• #5   2. jan 2012 10.000 i bøde hvis det er første gang, 1 klip, detentionen hele weekenden + slag med en våd Ekstrablad søndagsudgaven.

• #6   2. jan 2012 Koster vidst 1000 kr pr stk fra idag..
    Hvis de går i små sko får du for begge.. Men normalt taksere de kun for 1 overtrædelse.. Og evt syn..

• #7   2. jan 2012 1000kr pr del og der er 3 ting pr lygte x2 lygter = 6000kr evt syn oss

• #8   2. jan 2012 Hvis du render ind i en betjent der har en dårlig dag/aften så bliver det takseret med en bøde 1000kr pr lygte efter de nye takster pr 1.jan.2012 og et evt syn.

Men ellers kan du være heldig at slippe med en advarsel eller "slippe" med en bøde på 1000kr....

Ud over det så synes jeg helt bestemt du skal få et sæt lygter på hvor der er DE linse i, så blænder du heller ikke så meget og husk at justere lygterne lidt ned i forhold til normalt.

• #9   2. jan 2012 ang det med at Xenon blænder , er helt op til hvor dårligt ens syn er ???
    har førhen været med dårligt syn og efter en øje operation på begge øjne , har jeg slet ikke haft problemer med at modkørende blænder , heller ikke Xenon

• #10   2. jan 2012 (Thomas`s Caravelle ): Hahaha, det var dog det tåbeligste indlæg! Så hvad siger du, at alle andre skal få en øjenoperation, så nogle få Brian`er kan få lov at køre rundt med Xenon!?
    Men det er klart, problemet er slet ikke at nogen ikke overholder loven og ultimativt sætter andre folks sikkerhed på spil - Nej da, det skyldes dårligt syn hos de modkørende! smiley

• #11   2. jan 2012 nej men siger at det nok er sådan i mange tilfælde
    lad os ta en lille test
    blænder xenon dig . og hvor meget nedsat syn har du

• #12   2. jan 2012 Jeg har ikke nedsat syn, men ulovlig monteret Xenon blænder mig sgu alligevel...
    Der er jo en grund til det er ulovligt at eftermontere medmindre det er forhandler monteret.

• #13   2. jan 2012 det nok bare mig der ikke har det problem så . men selv taxa`erne blænder ifølge mange andre , og de skuille da gerne være forhandler monteret ???

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #14   2. jan 2012 Haha Thomas hvad er det for noget fis du siger? xD hvorfor dælen skulle man takseres for 3 ting på 1 lygte?!
    Taksten er blevet lavet om fra i dag af og det gælder nu at der givet 1000kr. per del.
    Dvs. du kan blive straffet med 2000kr. for ulovligt Xenon - samt han har ret til at give dig en synsindkaldelse...
    Om du så både har de i nær/fjernlys, så er det lygten du straffes for... så om du har 14 Xenon sæt monteret i 1 lygte så bliver du kun skrevet for at LYGTEN er i ulovlig stand smiley

Dernæst! Det er da direkte langt ude at synet skulle have indflydelse på hvor meget det blænder smiley
    Tror så vi skal have lavet en ny regel i lovgivningen i sammenhæng med gasudledningspærer... At det er ganske lovligt forudsat at du sikrer dig kun mennesker med godt syn er modkørende smiley

Skulle du arbejde videre i det så med mindre din bil er født med det, så vil jeg klart anbefale at du får skaffet dig et bar lygter med linser i så vi ikke skal bøvle med at der er en tosse der kører rundt med små sole i parabol lygterne smiley
    Held og lykke med det smiley

• #15   2. jan 2012 automatisk højdejustering = 1 ting
    lygtevask = 1 ting
    kan dog ikke huske den sidste ting
    men sidste år kostede det 500kr pr del
    også regnede jeg endlig at de havde hævet det til 1000kr pr del som alt andet

selvfølge kan folk gøre grin med noget de ikke selv har prøvet

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #16   2. jan 2012 Når du straffes for ulovlig monteret Xenon så bliver du straffet for hele loven i 1 omgang!

Dvs. ved ulovlig monteret Xenon så får du en straf for at overtræde den egentlige lov og ikke alle underkategorierne.

Så du hører ikke for hvilke mangler der er for at lave den lovlige montage - det er kun hvis den individuelle betjent vil stå og prædike den for dig smiley

Prøvet det eller ej... jah! jeg har prøvet at blive blændet af et fjols i en Golf 4 med parabol lygter og Xenon... men jeg vil nu sige at det er virkelig også op til den indstilling man har når man kører smiley
    Ligger du og opfører dig som et typisk menneske og fører synet mod lyset... så bliver man blændet selv af Bedstemor And i en gammel spand fra 1900-og-død... men prøver man i stedet at holde øje med sin egen vejbane så snakker vi en helt anden sag smiley

• #17   2. jan 2012 (Thomas`s Caravelle ):
    Året er lige startet og du er allerede blevet årets joke hahahahahaha smiley

Og nej det er ikke pr del.. Du har jo kun 1 ting monteret forkert.. Du har xenon på en bil du ikk må have xenon på.. Så det resterende er lige gyldigt.. Hvad har du røget smiley

_Kasper _:
    Hvis du ikk har DE linse i din bil, så lad vær med at montere xenon..
    Hvis du gør det er jeg desværre nød til at ønske du ender en tur i grøften.. Sorry, men hader at blive blændet af en retard som smider xenon i en parabol lygte..

og nej biler med originalt xenon blænder ikke..

• #19   2. jan 2012 Utroligt at hver gang xenon nævnes, så hopper mange med på den bølge at det skal være DE linser.. Så den af de ældre Lexus fra 90erne og Audi eller Nissan som originalt er født med xenon i lygter uden DE linse blænder???

Tror man skal sætte sig mere ind i tingene, det er rigtigt at Xenon lyset oftest ikke kan styres korrekt i en almindelig forlygte med streger i glasset som skal reflektere lyset, men en klarglas lygte hvor lyset styres af parabolen lyser nøjagtigt og præcist, ligesom DE linser, hvis det monteres korrekt. Har på fornemmelsen at de fleste herinde der hyler op om hvor meget det blænder og man er idiot osv, i virkeligheden har ondt bag i, fordi de selv er blevet taget med dårligt justeret xenon og formentlig i en overdrevet kelvin på deres egen bil, og nu skal andre fandemig heller ikke køre med det, når de ikke kan.
    Det er nu engang sådan, at har man købt et kvalitets sæt, og får lygterne justeret korrekt, incl. de små skruer som oftest sidder på f.eks H4 modellerne, kan man styre lyset præcist og nøjagtigt, også i en almindelig parabol. Desværre ser man at mange bare smider skidtet på, uden at kontrollere noget som helst, og måske endda i forvejen havde lygter der var justeret af h.. til Og det sgu dem man bliver blændet af, når det er sagt, er der endnu flere med almindelig Halogen pærer som blænder i trafikken, men de bliver sjovt nok ikke nævnt?

Kan du få DE linser til din bil, som måske endda er godkendt til gasudladnings pære, så monter det, samt et af Hellas automatiske højderegulerings systemer (ca 1500 kr) og så en gang lygtevask/spul for så kan du rent faktisk få det synet og noteret som en konstruktiv ændring på bilen

• #20   2. jan 2012 Martin G> Indkaldese til syn grundet overtrædelse af lygteføring er da ikke obligatorisk..

• #21   2. jan 2012 Quassimodo .:
    Ja men de er født med parabol lygter der er bygget til xenon lys.. De reflektere ikke helt på samme måde som dem der normalt bliver brugt til halogenpære af hvad jeg ved.. Og mener faktisk også at disse lygter kun har en Dot godkendelse hvilket gør dem ulovlige i eu men lovlige i usa..

Men ja i princippet har klasglas også sygt meget at sige når det gælder om lyset blænder eller ej.. Men det regner man ligesom med at folk har på lygterne..

Og til din løsning med at kunne montere det ordentligt giver jeg dig kun ret.. Det er muligt at eftermontere xenon lovligt smiley

• #22   2. jan 2012 Hvor står der henne at bøden er hævet til 1000.-? har kun set at det er tlf. og sele der er sat op.

• #24   2. jan 2012 *Steffen *

"mindste prisen" på en bøde er hævet til 1.000 altså er det den mindste bøde du i dag kan få.

der var flere cykellister der var utilfreds med det da "de jo ikke udgjorde en så stor fare at de mente at de skulle smide 1.000 kr. selv om de kørte over for rødt.

• #26   2. jan 2012 Ved ikk med bødes men skal personligt være den første det smadre dine lygter ned bat hvis du monter unorginal xenon smiley det et pisse træls at køre mod eller foran

• #27   2. jan 2012 Steffen det givet 1500 kr og et klip at snakke i telefon nu smiley

• #28   2. jan 2012 Det er klarglas lygter.

Nå, må hellere få nogle lygter med DE-linse.

Findes der andre end de org bixenon og DayLine lygter med led til en Altea/Leon '07-'08?

• #29   2. jan 2012 Ved dårlige dæk er bøden pr nedslidt dæk, ved så ikke iom det også gælder reservedækket.

• #30   2. jan 2012 Send en PM hvis du mangler solfilm smiley !
    DEt giver ikke klip at tale i mobil.. endnu..

• #31   2. jan 2012 Bødetakster for motorkøretøjer
    Send til ven
    Print
    Del på Facebook

Her kan du se de mest almindeligt anvendte bødetakster for motorkøretøjer, dvs. personbil, varebil, lastbil, motorcykel, traktor og motorredskab.

Så meget koster det, hvis du...

Forseelse

Bøde

Ikke bruger sikkerhedssele (gælder også hvis du er passager)

1500 kr.

Bruger håndholdt mobiltelefon under kørslen

1500 kr.

Kører over for rødt

2000 kr. + klip

Ikke har sørget for, at passagerer under 14 år anvender sele

2000 kr. + klip

Ikke har fastspændt børn under 135 cm i godkendt udstyr

2000 kr. + klip

Placerer barn i bagudvendt barnestol v. aktiv frontairbag

1000 kr.

Har forkert/mangelfuld lygteføring

1000 kr.

Har nedslidte dæk (under 1,6 mm slidbane), pr. dæk

1000 kr.

Ikke giver tegn

1000 kr.

Ikke respekterer færdselstavle eller pile

1500 kr.

Kører ulovligt i nødspor

2000 kr. + klip

Overskrider spærrelinje v. overhaling

2000 kr. + klip

Overhaler ved fodgængerfelt

2000 kr. + klip

Overhaler hvor der er overhaling forbudt

2000 kr. + klip

Overhaler højre om

2000 kr. + klip

Overtræder ubetinget vigepligt

2000 kr. + klip

Kører mod færdselsretningen

2000 kr. + klip

Kører for tæt på den forankørende

2000 kr. + klip

Kører uforsvarlig slalomkørsel i tæt trafik

2000 kr. + klip

Kører om kap/væddeløbskørsel

2000 kr. + klip

Kører over jernbanespor, når det er givet stopsignal

2000 kr. + klip

Ikke anvender advarselstrekant (v. havari)

1000 kr.

Har diverse fejl og mangler v. køretøjet, pr. fejl

1000 kr.

Standser/parkerer ulovligt på motorvej/motortrafikvej

1000 kr.

Overlader føringen til person, der ikke lovligt kan køre køretøjet

2500 kr.

Kører uden at have erhvervet/generhvervet kørekort (1. gang)

7000 kr.

Ikke har medbragt kørekort under kørsel

1000 kr.

• #32   2. jan 2012 Det er 1.000 kr + om syn, men der skulle vidst komme nye lovkrav til xenon lygter. Bøden stigere ihvertfald og bilen bliver taget efter 3 gang. Har jeg ihvertfald hørt men ville ikke gøre mig klog på det.

• #33   2. jan 2012 _Kasper _:
    Køb originale lygter og byg dem så de bliver lovlige.. ville være sindsyg fedt..
    Er igang med det til min egen 207er.. smiley

• #34   2. jan 2012 Emre: Ja, men prisen på det i forhold til hvad man får og kan få til 1/10 af prisen smiley

Alene lygterne koster ca 1500 EUR brugt og uden Ballaster, pærer, stik, spuleanlæg og højderegulerings følerne og hvad dertil hører for at det ville være lovligt. Og ved at alene en Ballaster koster ca. 3000 ved Seat, så ender vi hurtigt på 20.000 eks montering og div dele.

• #35   2. jan 2012 _Kasper _:
    Hvis du fjerner lygtens pris kan du lave det for..

lygtens pris + 2000kr.. Så kan du have original xenon... Hvis du selvfølgelig montere det selv

Kommer til at koste mig små 5-7000kr for hele lortet smiley

Du skal bare lede ordentligt..

Blaster og pære kan du købe et andet sted fra og tilbygge det til bilen hvis de originale er dyre.. Det er der ingen der kan se.. Og der er heller ikk ulovligt..
    Så længe du ikke ændre pæretypen i lygten kan du stort set gøre hvad du vil med den smiley

Kommentér på:
Bødetakst på eftermont Xenon?

Annonce