{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

gløderør ca. holdbarhed på 307? {{forumTopicSubject}}

hey bg overvejer om det er ved at være tid til at skifte gløderør på bilen, da jeg siden jeg har fået den har kørt godt 30.000km i den og de fleste af dem på motorvej.. og de formentligt har gået en del snart.. hvor mange km er der ca i sådan nogen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gløderør ca. holdbarhed på 307?
  • #1   3. jan 2012 skift dem først når de går i stykke eller du begynder at få problemer med dem smiley

• #2   3. jan 2012 Duer de ikke da ?

• #3   3. jan 2012 en 307 er det ikke en hdi motor , den bruger kun gløde rørene når det er frost gader , og så køre de meget få sek under 5 grader .
    så de går næsten aldrig til ,min har gået 300000 ,og har lige haft dem ude til kontrol da jeg skiftede ventil løfter og paraplyer. de brændte som nye.

• #4   3. jan 2012 Hvis de ikke fejler noget så lad være med at skifte dem. Det er jo kun noget bilen bruger under start. Det er jo ikke ligesom tændrør på en benziner.

• #5   3. jan 2012 Denny Crane

Hvad koster sådan en gang paraplyer?
    Ved i hvert fald en af mine er slidt.

• #6   3. jan 2012 de koster 9,50 kr stk ved autoparts , men de er lidt et helvede at
    montere da ventil fjedrene er så små så det er lidt et pille arbejde.
    men bortset fra det så er det nemt at komme ind til . sæt osse nye løfter i nu du er der hvis du har chip tunet den . løfterne blir svage og kan begynde at blafre i høje omd.de koster ikke det vilde.

• #7   3. jan 2012 Det var da til at overkomme. Det m blive et lille forårsprojekt så.

• #8   3. jan 2012 tak for svarende.. tænkte bare man kunne gøre noget for en bedre forbrænding i motor, da den går omkring 15-16km literen ved pæn kørsel..

• #9   3. jan 2012 Mikkel R
    Gløderørene har ikke noget med forbrændingen at gøre. De bliver kun brugt ved opstart i koldt vejr. Du forveksler dem med tændrør til en benziner.

En HDi skal køres korrekt for at du får flere km/l ud af den. Du har sikkert en boardcomputer, der kan udregne dit forbrug. Benyt den og indstil din fod derefter. Min går også alt fra 15-19 km/l. Det har meget at sige, hvordan man kører og hvornår man skifter gear. Skift ved 1800 omdrejninger/min ca. og lad være med at accelerere alt for hårdt.
    Den sutter altså også meget mere, hvis du kører 140 km/t i stedet for 120 km/t.

Ellers sørg for at skifte luftfilter når du får skiftet olie eller hveranden gang. For meget snavs i filteret giver også en dårlig økonomi. Men er mere overbevist om at det er din kørestil, der skal ændres.

• #10   3. jan 2012 ja en 2,0 hdi er mega stærk ,men osse en meget tung motor ,derfor går den ikke skide langt på literen .har aldrig haft min over 16km.l selv da den var std. gløde rør er kun til opstart i koldt vejr. dog er det vigtigt at luft og brændstoffiltre blir skiftet regl messigt (hver 60000km)
    en bel add dyse og indsugnings rens er gode produkter der rent faktisk virker.

Kommentér på:
gløderør ca. holdbarhed på 307?

Annonce