{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.450 visninger | Oprettet:

Minibiler. VW Up! {{forumTopicSubject}}

Nu skal jeg snart til at have mit kørekort og en bil, hvilket jeg har set frem til længe. Jeg har overvejet at købe en spritny "minibil"/A-segments bil for at få fordelene ved en ny bil (garanti), evt. en rimelig billig forsikring osv. Jeg har længe set på VW Up! og i går fik jeg set på nogle forskellige minibiler hos forhandlerne, da mange af dem havde åbent hus. Jeg er ude efter jeres erfaringer om disse modeller:
C1, Aygo, 107, Spark, i10, Nissan Pixo, Suzuki Alto og Ford Ka og selvfølgelig VW Up

De eneste to jeg vil mene jeg kan ske at mangle er Renault Twingo og Kia Piccanto.

Jeg er 198 cm høj så jeg synes mange af bilerne var meget små at være i. Sparken synes jeg var okay med pladsen, og Up'en blev jeg meget overrasket over (der kunne jeg sidde på bagsædet bag min egen sædeindstilling).

Up'en var en White Up! fra en tysk forhandler (ikke mulig at prøvekøre endnu). Der var ikke sparet på kromen og fælge osv. Desuden synes jeg at Up'en var den man sad bedst i, og den har også det suverænt pæneste design efter min mening.
Hvis I kan hjælpe mig til at finde hvilke af Up'ens "konkurrenter" jeg bør kigge nærmere på lytter jeg gerne. smiley Jeg er klar over det "står meget lige" mellem minibilerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minibiler. VW Up!
  • #1   9. jan 2012 Jeg har kørt i Up'en og den kører bedre ( synes jeg ) end Aygo, C1, 107..

    Der er meget mere komfort i den, der er mere støjdæmpning og alt det udstyr du mangler og få ved aygo, c1, 107, det er standart i Up'en til 89.900, der løber de 3 andre op i 115.000kr.

    Seat og Skoda kommer også med en Up "kopi", priserne er vist stadig ukendte, men vent da og se smiley

    Up'en kan du købe fra Marts månede - Og det helt klart den jeg vil anbefalde smiley


  • #2   9. jan 2012 C1 Aygo 107,

    Arveste lort jeg har kørt i. Alt er bare billigt.

    Spark - Jeg var ved at sparke koblingen ud af bunden af bilen fordi du slet ikk kan mærke noget, sikkert en vanesag, men jeg er ikke vild med designet.

    har du overvejet Nissan Micra? Den nye model med 98 heste har kompressor, og er en mini-GTI raket der kører 28 km literen på en liter benzin :)¨


    Up skulle vist være en sællert herhjemme, de har solgt en del uden at folk har prøvet dem endnu.


  • #4   9. jan 2012 Søg evt på Seat Mee, Skoda Citygo og VW Up

  • #5   9. jan 2012 Jeg har overvejet en brugt bil til den pris, men jeg skal jo gerne have en med en lille motor og samtidig en der gerne går langt på literen så brændstoføkonomien holdes nede og det samme med den grønne afgift. Derfor vil jeg helst købe en ny bil.

    Ja Up'en bestemt, den er også min favorit at bedømme på design og det jeg kan læse mig frem til om den. Ville heller ikke have noget i mod at køre i en Mii eller en Citigo når de engang kommer. smiley
    Jeg har hørt det før at Spark, 107-trillingerne o.l. er dårlige at køre i. Det samme med Suzuki Alto.

    Mht. den Micra kan jeg se prisen starter fra 135 tusinde, det er lige i overkanten og så tror jeg heller ikke de vil lave en billig forsikring til mig på den. smiley


  • #6   9. jan 2012 Hvis jeg skal op og give ca. 100 tusinde for en ny bil vil jeg foretrække en ny. Man kan få en VW Move Up! 1,0 12V 75 hk til 110 tusinde med aircondition og de ting der følger med en "Move Up". smiley

  • #7   9. jan 2012 Jeg er selv 2 m høj og har siddet i alle de biler du nævner: C1, Aygo, 107, Spark, i10, Nissan Pixo, Suzuki Alto og Ford Ka og selvfølgelig VW Up

    Det er kun Up jeg kan være i. De japanske er helt umulige og trilogien C1, Aygo og 107 er bare noget skrammel. Ford Ka kan være en mulighed, den nye Sport er egentlig ret frisk at se på.

    Jeg ville helt klart vælge en Up. Det er den eneste af de nævnte hvor der plads til en voksen mand.


  • #8   9. jan 2012 Mads L den hedder DIG-S motoren, det er jo ikke sikkert forsikringen ved at S står for supercharger smiley

    Mikkel P

    Når den kommer op på 7.500 omdrejninger så skriger kompressoren godt smiley


  • #9   9. jan 2012 Kristian S: jeg synes også Ka'en er ret pæn, men forhandleren sagde forsikringen gennem dem ville bliver 11-13 tusinde for en nybillist. Suzuki og Peugeot f.eks. er mellem 7 og 8 tusinde. Og ja, jeg blev meget overrasket over hvor meget plads der er i Up'en efter jeg havde siddet i de andre. smiley

    Anders C: Nej det er ikke sikkert, men mon ikke de ser den har 98 hk. smiley Og hvis jeg skal have en billig forsikring tror jeg det er nemmest at gøre det gennem forhandleren, og han ved forhåbentlig at den er med kompressor. smiley


  • #10   9. jan 2012 Nissan har speciel tilbud på forsikringer, ligesom chevrolet.

  • #11   9. jan 2012 Ok, men den koster 136 tusinde for basis-modellen. Det synes jeg er lige voldsomt nok. smiley

  • #12   9. jan 2012 Prøv den nye Kia picanto, den kunne jeg bedre lide end vw up..
    Og ja, jeg har prøvet begge.. smiley
    Men det er jo en smagssag. smiley


  • #13   9. jan 2012 Tak for tippet! smiley

  • #14   12. jan 2012 Hej.

    Jeg vil også lige tilføje at jeg også er ude efter ny hverdags bil, som nok også vil blive en VW UP!

    Men har lige set idag at VW og vil fabrikere Seat og Skoda's svar på UP!

    Seat Mii og Skoda Citigo og de udkommer i Danmark til juni .

    Hilsen Lakai


  • #15   12. jan 2012 Hej, ja det vil de, det er også beskrevet lidt længere oppe i tråden. smiley
    Mvh. Mads


  • #16   12. jan 2012 Gør dig selv den tjeneste, at tage Twingo'en med i dine betragtninger. Fartpilot, ESP, El-ruder for og USB indgang til radio er standard, og forsikring fås til fornuftige penge via Renault Forsikring

  • #17   12. jan 2012 Du kan tænke og overveje alle de korea, japaner og franske biler du har lyst til. Men der kan ikke være en voksen mand på 2 m i dem.

  • #18   12. jan 2012 Det var da pudsigt. Vi har en 2 m. mekaniker hos os, der snildt kan sidde i en Twingo?

  • #19   12. jan 2012 Det var 2 m i breden smiley

  • #20   12. jan 2012 Nårh, hehe ja. Der er ikke plads til skaldede Brøndby Øster-typer i mikrobilerne smiley

  • #21   12. jan 2012 Twingo ser bestemt spændende ud, den vil jeg lige tage ud og se også. smiley

Kommentér på:
Minibiler. VW Up!

Annonce