{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moms på privat køb fra UK
  • #1   10. jan 2012 Det skal du ikke når det er købt i eu

• #2   11. jan 2012 Er du sikker på det Jesper? Hvis man køber ved en forhandler i et andet EU land så betaler man momsen i det pågældende land ikke?

Derfor tænkte jeg at så mangler staten jo pludseligt nogle penge når jeg køber privat i et andet EU land eller har jeg misforstået noget?

• #3   11. jan 2012 Du skal kun betale beløbet på varen, og fragten når du køber i EU... Ellers skylder jeg vidst efterhånden staten og MEGET stor pose penge smiley

• #4   11. jan 2012 Hvis du køber noget af mig, skal du så betale moms oven i prisen?

• #5   11. jan 2012 Ok drenge så er det nok som I skriver:-)= Nej det skal jeg ikke hvis jeg køber noget af dig, men jeg tænkte der måske var noget andet når varen krydser lande grænse inden for EU.

Jeg vil sgu hellere være sikker end at betale for meget for en brugt vare hvis der skulle dansk moms oveni derfor jeg spurgte:-)=

• Josi T T
    Josi T T Tilmeldt:
    jul 2004

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 326
    #6   11. jan 2012 Hej Rune.

Jeg vil også bekræfte det de andre har svaret.

Køber du varer fra EU lande, så er det ligemeget om det er privat til privat, eller om du handler hos firmaer, webshop. Så skal du ikke betale moms hverken i det land du har handlet eller i til Danmark.

• #7   11. jan 2012 Tak for svar og hjælpen.

• #8   11. jan 2012 Det passer ikke helt Josi TT.. smiley

Du betaler momsen i det pågældende land du handler fra og det typiske engelske udtryk er VAT.. Men eftersom Danmark er det land i EU der har den højeste moms er det (som udgangspunkt) altid billigere at købe i udlandet.. Tyskland har f.eks. 19% i moms og england 22%.. Men har du først betalt moms i et EU land skal du ikke betale moms ved import til Danmark.. smiley

• #9   11. jan 2012 Dan p

Mange tak det var lige det svar jeg ledte efter:-)

• #10   11. jan 2012 Dan P: Du betaler kun moms i det pågældende land indenfor EU hvis du køber hos en forhandler, du betaler ikke moms ved køb hos en privat. Desuden er momsen i UK 20%

• #11   11. jan 2012 Hvor står der at jeg har sagt det også gælder ved private?
    Det er tilladt at tænke lidt selv ikke?
    Du betaler jo heller ikke moms herhjemme når du handler mellem private og brugt eftersom det som regel er betalt da varen er købt fra ny.. Rune har forstået at der ikke kom moms på denne pågældende handel han ville til at indgå.. Og siden du er så klog så nej, momsen er ikke 22 eller 20 i UK men 17,5%..

Bagklog kan man altid være..

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #12   11. jan 2012 Hvis det du køber i en netbutik i EU koster over 280.000kr så skal du betale dansk moms, ellers ikke, og tvivler på at noget til en Honda kan koste 280.000 for en enkelt del.

• #13   11. jan 2012 Hvis du køber noget i en netbutik eller ling har du betalt den moms du skal i eu, når du køber privat er der ikke moms på pga da den ting blev købt blev da jo betalt moms på den i det land den ting blev solgt i.... Så nej du skal ikke betale noget til nogle inden for eu men uden for eu kalder vi det told...

Kommentér på:
Moms på privat køb fra UK

Annonce