{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

HVEM SKAL BETALE ?? {{forumTopicSubject}}

godmorgen bg
der er sket det at mit højre motorophæng lige er knækket på min passat,
de har så resultereret i at det ene knast hjul er i stykker tandremsdæksel og lidt andre små ting..

jeg købte bilen ved en forhandler for nøjagtigt en halvt år siden,
inden jeg afhentede bilen skulle han dog sørge for at bilen ville få lavet stort service og få skiftet tandrem osv.. det er også gjort

jeg kontaktede så det værksted som havde lavet det service på min bil og de vil have jeg skal fragte bilen op til dem så de kan se på den

fair nok men nu kommer spørgsmålende så ..
kan de nægte at betale for skaden ?? det er dem der sidst har haft afmonteret det motorophæng
hvem skal betale for transport af min bil fra sønderjylland til randers ??


jeg kikkede selv ned i mit motorrum og den ene af de 3 bolte der fæstner motorohænget til min motorblok var helt løs altså ikke spændt ordenlig eller anldrig spændt !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVEM SKAL BETALE ??
  • #1   14. jan 2012 fragt står du selv for. om de vil lave det er svært og sige

  • #2   14. jan 2012 Selvfølgelig kan de nægte at betale - det vil de gøre hvis ikke fejlen er deres.


  • #3   14. jan 2012 Det er da bare du i en køre det du skriver der.. Fascinerende..

    Jeg vil dog mene at det er dem der skal betale. Da de har rodet med det ophæng tidligere. Men, du kommer sikkert til at kæmpe lidt for det.


  • #4   14. jan 2012 Vil også mene de skulle hente den.. Men det deres fejl, enten er boltene ikke skiftet, eller så er de ikke spændt efter forskifterne.. Der er er firma i Østjylland der kan svejse blokken op, de er de eneste der gør det ( og der er garanti på set )

    Eneste ulempe er at motoren skal ud, og du skal undværet bilen i en uges tid



  • #5   14. jan 2012 De skal ikke hente den - man skal selv sørge for transport.

    De skal kun udbedre den eventuelle skade de har lavet - ikke dække alle andre følgeproblemer eller besværligheder.


  • #6   14. jan 2012 Sajmon

    de skal altså også dække evt. følgeskader... hvis det har direkte forbindelse til det de har lavet.


  • #7   14. jan 2012 Ja men det inkluderer IKKE transport af bilen, eller at han strander et sted i tyskland, eller at bilen kører fast, eller at han springer strengen på dillerfransen fordi han blev forskrækket da motoren stoppede mens han og konen lå og duggede ruder i bilen en aften.

    Ting der direkte kan henvises til skaden - ja.

    Alt andet inklusive besværet med at transportere den - nej ikke medmindre de er rigtigt flinke.


  • #8   14. jan 2012 Sajmon
    Det er faktisk ikke korrekt. De skal kunne reparere skader uden unødig ulempe for kunden - herunder sørge for transport, hvis der er tale om en ikke uvæsentlig udgift hertil. Alternativt skal bilen på et andet værksted tættere på.


  • #9   14. jan 2012 Igen er det jo et fortolkningsspørgsmål hvad en "ikke uvæsentlig udgift er"... smiley

  • #10   14. jan 2012 Det vil bl.a. være transport af en bil, der måske ikke kan køre, fra Sønderjylland til Randers - eller hvis man fx er nødsaget til at køre over Storebælt eller lignende.

    Der findes afgørelser omkring det, så hvis man mangler lidt at lave, kan man jo give sig til at lede efter retningsgivere.


  • #11   14. jan 2012 God ide.

  • #13   14. jan 2012 Tja. de kan godt nægte at betale det på deres regning, og vis du kommer derop med bilen så risikere du jo bare at selv skal betale det hele. også transport. vis bilen dårligt nok kan køre nu så er falck jo en mulighed.?

  • #14   14. jan 2012 Jamen i så fald har vi jo netop afklaret, hvad definitionen på en "ikke uvæsentlig" udgift er i sådanne sager smiley

  • #15   14. jan 2012 min erfaringer er tal pænt og stille roligt jeg har prøvet det 2 gange efter at mn garnti var over men jeg ringede da til ham igen og spurgte hvad vi gjorde han sagde kom med bilen og vi kigger på den 1 gang ingen betaling 2 gang solg han over halvdelen af

    men det kommer også anpå havd der står i slutsedlen andgående garnti eller hvad der er blevet skrevet ned


Kommentér på:
HVEM SKAL BETALE ??

Annonce