{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.683 visninger | Oprettet:

DSG og Automatgaer i sne?? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg sad lige og kom til at tænke på hvordan det er at køre med DSG og Automatgear i sne vejer?

Jeg ved med manuel hear der kan man selv bestemme gearskiftet og derfor ikke risikere at skifte gear...

Man ser ikke ræs med DSG gear elle r Automat gear. Er det fordi i disse omstændigheder, at Manuel er bedre??

Kender ikke noget til DSG gear andet ind det man høre herinde. HAr selv automatgear, men har ikke nået at prøve den i sne endnu..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSG og Automatgaer i sne??
  • #1   15. jan 2012 Så længe man ikke kører på sommer eller helårsdæk og bruger indersiden af hovedet, kommer man jo ikke til at sidde fast alligevel, så der er vel ingen større forskel.

Idag er der så mange hjælpemidler på biler at man nok skal klare den. smiley

• #3   15. jan 2012 Med dsg kan du jo også selv skifte gear ?

• #4   15. jan 2012 Jeg har kun et par gange haft lidt bøvl med DSG og dyb sne, man kan selv vælge gear, men man er ikke rigtig herre over koblingen, så på det punkt er man lidt bagud, men det er jo extremt sjældent man sitter så godt fast, og det er som regel fordi man har dummet sig først..

• #5   15. jan 2012 Havde ingen problemer i snevejr med automatgear, da min kan låses i andet gear og derved nedsættet momentet når der startes.

• #6   15. jan 2012 Har også automatgear i begge mine biler og jeg vil næsten sige, at hvis man ikke har forstand på at køre i det(kvinder...eherm!), så kan Automatgear ligefrem være en fordel!

Da jeg før havde en lille Fiat med Dualogic system, så gearede den slev op, hvis den tog for mange snoninger og fik dermed bedre greb - Så måske det er en fordel, hvis man er typen der bare jokker klampen i bund og håber på det bedste smiley

• #7   15. jan 2012 Normale automat gears biler har nok en vinter eller sne funktion, så plejer bilen jo at starte i 2. gear, så der ikke er helt så meget power osv.

DSG gearkasser, kan man med fordel sætte i "manuel" mode, så kan man sku selv vælge hvad gear man vil i, og den kan låses i gearet.

• #8   15. jan 2012 Det er det jeg mener med i Manuel gear kan sætte den oppe i et højere gear og derved have større chcance for at stå fast..

Jeg ved godt, at med alle de hjælpe udstyr der er på bilerne så tænker den nærmest for dig.

Sidste år da jeg kørte fra Kbh til Maribo eller gør jeg hverdag, men da der var sne så var motorvejen fyldt med sne og der tænke jeg, at man på en anden måde skal lære, at køre DSG eller Automatgear fordi man ikke kan "låse" den fast i 3 eller 4 gear, for at have et lavt moment.

Men det er måske ikke så slemt som jeg forstiller mig. Altså under normal kørsel, tror jeg ikke der stor forskel, men mere når man ligger på motorvejen som kan være Glat, at man så ikke kan sætte den op i højere gear og få et flow som er sikkert.

• #9   15. jan 2012 Det lyder som en god ting med DSG gear ha ha dog har jeg også hørt dårligt om dem, At de ikke kan holde til hk forøgesler mv.. De er meget sårebare ik?

Min Automatgear har power og ikke power og lavt 1 og 2 gear og ellers Drive.

Så ikke nogle sne funktion, dog er mit 1 gear jo lavt (dvs. mange omdr, uden den helt store fremdrift som ved Drive) Om det kan bruges som Sne funktion ved jeg ikke..

Altså kender ikke funktioner på andre Automatgear, men er det ikke sådan, at hvis du træder speederen i bund så acc.. den kun med den fart som bilen har fundet ud af du kan køre uden at glide??

• #10   15. jan 2012 Jeg har selv Steptronic på min BMW og det er ikke noget problem.

• #12   15. jan 2012 Automatgear er det eneste rigtige, hvorfor skal man selv skifte gear

• #13   15. jan 2012 Oki. Troede DSG var skrøblige. Altså kort levetid..

Ja det giver en fordel man selv kan skifte gear, men hvad med Automatgear hvor man ikke slev kan skifte som på DSG gear??

Altså så vidt jeg ved så er lavet sådan, at hvis jeg giver den fuld gass så sætter den selv farten ned til det giver fodfæste og så forsætter den i den fart selv om jeg givet den fuld gass.. Den tager ikke omdr. Selvom jeg holder speederen i bund. Den bestemmer hvor hurtigt jeg kan køre hvis der er glat..

• #15   15. jan 2012 Man kan da selv skifte på automatgear også og dsg er altså også bare en automatgearkasse med dobbeltkobling

• #16   15. jan 2012 Ja jeg kan skifte i mellem 1 og 2 gear på min automat gear..

Men har i det også sådan?? Altså hvis i giver den gass at den selv bestemmer farten eller??

Min bror´s peugeot 406 ts6 dog med manuel gear. Der slår ESP til og så stopper den med at trække i stedet for at trække det den kan uden at glide..

• #18   15. jan 2012 Det er fordi esp arbejder sammen med antispin.

Jeg kan også selv skifte som jeg lyster mellem de 7 gear

• #19   15. jan 2012 Det jeg prøver at spørge ind til, er om jeres biler med DSG eller Automatgear også gør som min.

Hvis jeg står stille og giver den gass så virker det som antispind men den sætter bare omdr ned til den får fodfæste..

Eller køre jeg ind i et sving og giver den gass så sætter den ikke farten op hvis den begynder at glide, så sætter den farten ned automatisk og så er det lige meget om jeg holder speederen i bund så køre den kun med en vis fart uden den reagere på at jeg giver den gass..

• #21   15. jan 2012 Fandt et Video klip på youtube ang. min med automatgear i sne..

Dem jeg snakker med siger deres holder op med at trække hvis der er glat??

• #22   15. jan 2012 Dsg eller automatgear ? Det er det samme forstå det nu

• #24   15. jan 2012 Oki,,

http://www.youtube.com/watch?v=ZyNkyVUEtW4

Her forklar han det lidt bedre ind jeg gør. hvad jeg mener, men hvordan en automatgear opførse sig i sne..

• #25   15. jan 2012 Oki tak for svarende smiley

• #29   15. jan 2012 Præcis de skifter automatisk og det er en gearkasse = automatgear

Kommentér på:
DSG og Automatgaer i sne??

Annonce