{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny Polo 6R motorvalg
  • #1   17. jan 2012 Der er nogle herinde der har en Polo med den helt lille motor.
    Og til helt minimalt kørselsbehov skal den nok være udemærket, men den vil helt sikkert være mindre attraktiv på brugtmarkedet, og den vil mangle lidt overarme når man skal på længere ture.


  • #3   17. jan 2012 Jeg havde købt den mindste benzin turbo motor!

  • #4   17. jan 2012 1,2 TSI motoren har fået kæmpe ros.
    Og skulle jeg have polo. så var det også den motor der sad i den hvis jeg skulle have en.. trækker helt fint faktisk.

    60 heste blir du ked af.. poloen er også vokset gennem årene.
    Så hvor 60 heste MÅSKE kunne have gået an i 90`erne.. Så det bare ikke aceptabelt i en helt ny polo. Der blevet tungere og tungere fra dengang.... Det bare min mening.


  • #5   18. jan 2012 Ok, er 1,2 TSI motoren med turbo? Hk?

    Den alm. har bare 60 hk eller??


  • #6   18. jan 2012 Altså nu er jeg på ingen måde VW mand.
    Men jeg har prøvekørt den nye polo et par gange, og jeg synes den er ret lækker.

    Men ja, 1,2 TSI motoren har en lille turbo.
    Det gir den en efekt på 105heste.
    Og et newtonmeter antal (nm) på hele 175.

    Nu ved jeg ikke om der er kommet flere udgaver af den 1,2`er uden turbo. Men 60hk er det den har sidst jeg var forbi.
    Men du bestemmer jo helt selv hvad for en du vælger smiley


  • #7   18. jan 2012 1.2 fås med 60 og 70 HK
    1.2 TSI fås med 90 og 105 HK

    http://www.volkswagendanmark.dk/pdfgen/vw-pdfgen_person.aspx?strModel=Polo&orientation=l



  • #8   18. jan 2012 Og hvis du kommer fra en Golf GTI, så kan du slet ikke vende dig til kun 60 HK...

  • #9   18. jan 2012 Brian D

    ja så der kommet nogen nye :-).


  • #10   18. jan 2012 Jeps, der er kommet lidt flere end der var i starten.

    Man kunne også kun få Highline i 105 HK Diesel i starten, og man kunne ikke få 90 HK med BMT...

    Så der er kommet lidt nyt, men det gør vel ikke noget ?


  • #11   18. jan 2012 hvis man overvejer at købe en polo 6r med 90, eller 105 heste (TSI)

    Så ville jeg satme springe over til naboen og få en seat leon TSI i stedet. det er en større bil, til (NÆSTEN) samme pris, og så har du trods alt en større bil, og ikke en minibil som polo 6r.


  • #12   18. jan 2012 Anders C >> Du kan slet ikke sammenligne en Leon og en Polo, kvaliteten er meget forskellig, og hvis du vil have det samme udstyr mv. så får du ikke en Leon til samme pris.
    Og ja, jeg har selv haft Seat, og jeg gik tilbage til VW.

    Derudover er Leon ved at være en gammel bil, hvis vi kigger på bilen generelt, og det teknik der er i den, hvor Polo er noget nyere (fra 2009), og den var vel at mærke ny hele vejen rundt.
    Ibiza er også ældre i teknikken, og kører ikke nær så godt, som Polo.

    Jeg var på ingen måde i tvivl om at det skulle være Polo da jeg havde prøvet både Ibiza, Fabia og Polo, og derefter regnet på priserne.
    Den eneste jeg virkelig overvejede som alternativ var en Golf VI 2.0 TDI 140 HK. Fabia er ok kvalitet, men med det samme udstyr, så bliver den ligeså dyr som Polo, og så er Polo lige lidt mere "færdig".


  • #13   18. jan 2012 Brian D Jeg tror simpelthen ikke på dig.

    Du får 6 gear i leon (5 i polo) du får COPA pakken som er værdi af hvad.. 30.000.

    Jeg var ude og prøve både polo 6r og Leon for et år siden, og for en mdr siden, min mening har ikke ændret sig.



    Du snakker selvfølgelig godt om din bil, og det kan jeg godt forstå. Men du snakker også næsten 250.000 for en bil i polo klassen..



    Seat VW skoda, same thing different name.. Leon var MEGET nyskabende da den kom frem, og dagen idag er det stadig en KANON bil.

    Du får mere komfort, bilen er mindre støjende end 6r, har mere afstand imellem hjulene.





  • #14   18. jan 2012 Anders C >> Jeg havde en Seat Altea XL, før jeg købte min Polo, og der var også meget udstyr i den. Men kvaliteten i Seat er IKKE den samme som hos VW. Og service er langt fra den samme, service-omkostningerne er væsentlig dyrere hos Seat end dem jeg har haft hos VW.

    Det kan godt være at Copa Pakken i Reference har en værdi af 34.135 kr.
    Men det meste har jeg alligevel i min Polo.
    - Klima-anlæg (dog kun enkelt zone) - dk-pakke
    - fartpilot standard
    - CUP (USB + AUX stik) Polo har ikke USB som standard, men den har AUX
    - bluetooth - kostede 3.700 kr incl montering.
    - multifunktionsrat - har jeg fravalgt
    - tågeforlygter - standard
    - højdejusterbare forsæder med lændestøtte - standard, med highline sportssæder
    - 16” letmetalfælge ”Elio” - Polo har 15" Riverside fælge, som jeg bruger som vinterhjul.

    Det er en del udstyr, men det er ikke revolutionerende.
    Desuden får man i DK-pakken i Polo også tonede ruder i bag, regnsensor


  • #15   18. jan 2012 Og nej, Leon støjer ligeså meget som Polo, faktisk syntes jeg den støjer mere.
    Kvaliteten på instrumentbordet er ringe i forhold til Polo.

    Alt i alt, så får du hvad du betaler for, og hvis du skulle sammenligne, så kan du ligeså godt tage en Golf til 225.000 kr ?


  • #16   18. jan 2012 Lad os tage din 105' hk som referance...

    Den koster 230.000

    Det er en minibil

    Den kører 0,4 kortere pr km. dog skal du på motorvej, har den jo ikke 6 gear.



    Seat Leon 105 heste koster 218.000
    Pakken koster 10.000
    Jeg ved med SIKKERHED at du kan få mere afslag på en leon, end du kan på en polo.


    På prisen kan du se, du har ikke DK pakke, ingen multifunktionsrat(Jeg kan ærlig talt ikk forstå hvorfor du ikke fik det, eller får det monteret, det er lækkert)

    Leonen er en større bil, den kører bedre, den er mere stille, har 6 gear.


    Jeg vil gerne høre lidt ideer hvad du mener med kvaliteten er ringere? Ærlig talt så synes jeg TSI'eren i poloen var VÆSENTLIG højere larmende end leonen.


  • #17   18. jan 2012 Og hvis det er udstyr du går efter, så tag en Kia Rio 1.4 Exclusive, og kryds alt af på listen, og hold dig stadig til en billigere bil, med 109 HK. Dog er den knap så frisk som den 105 HK Turbo motor i Polo, men den har bl.a. mulighed for varme i rattet, keyless go, led lygter for og bag og meget andet.

    Og igen, Leon er også større og tungere end Polo, så den vil få mere at arbejde for...


  • #18   18. jan 2012 Brian D

    Jeg tager Leonen fordi den er billigere, den er mere i samme prisklasse som poloen, end golfen er.


  • #19   18. jan 2012 Poloen vejer lige knapt 1200 kilo, leonen lige knapt 1300 kilo, og det er med fører inkluderet, ved jeg ikke om VW er.

    så vægt er ikke en så vigtig del som du giver udtryk for.


  • #20   18. jan 2012 Nu har jeg en 1.6 TDI 105 HK Highline.

    Husk metallak, levering mv. og du ved tydeligvis ikke hvad jeg fik min bil til.
    Det 6. gear giver jeg ikke meget for, for 6. gear har samme gearing som 5. gear i biler med kun fem gear. Det er afprøvet i Touran, Altea mv.

    Jeg havde multifunktionsrat i min tidligere bil, og jeg mangler det ikke.
    Du kan ikke regne med hvad de er opgivet til i brændstofforbrug, kun hvad de reelt kører.

    Og så har vi ikke talt om værditab, og det er et farligt emne når nu du selv sidder med en Koreansk Chevrolet.
    Min Altea XL på gule plader tabte knap 60% på 2½ år og 88.000 km. Min kammerat købte en Touran med cirka samme udstyr, samme motor (og 6 gear?), og den tabte knap 40% på de 2½ år og 100.000 km.
    prisen var hhv. 200.000 og 230.000 kr, så kan du selv begynde at regne på hvilken der er dyrest at køre i ! Når vi så tillægger at Service på Seat og 30.000 km kostede 5.500 kr og på Touran kostede det 3.700 kr for samme interval.

    Kvaliteten:
    1. Prøv at mærke på instrumentbordet, det er hård plast i de fleste Seat, faktisk alle jeg har været i indtil nu. Det bliver hurtigere ridset og grimt i Seat.
    2. Tankdækslet er ikke dækket af centrallåsen i alle Seat
    3. Motordækslet er sparet væk i mange modeller hos Seat (det er ekstraudstyr til 1.200 kr)
    4. Samlekvaliteten er ringere.
    5. Reservedelene er dyrere, selvom det er samme dele (interiørlampe: Seat 400 kr, VW 250 kr, samme del!).
    6. Min Altea XL Stylance havde kun en klapnøgle med fjernbetjening, den sekundære nøgle var uden fjernbetjening, og ingen klapfunktionalitet. Selv i en Skoda Fabia er der to ens nøgler med.


  • #21   18. jan 2012 Vægten betyder noget for brændstoføkonomien.

    Golf koster 225.000 kr, Leon 218.000 kr. for den billigste. Gensalgsværdien er væsentlig højere på Golf, og totaløkonomien vil helt sikkert stå til fordel for Golf.

    Og jeg ved det af egen erfaring, desværre.


  • #22   19. jan 2012 Desuden har jeg ikke brug for at forsvare Polo 1.2 TSI, det er ikke en bil jeg selv er ved at sælge skal du huske... !

    Det ville for øvrigt kræve at jeg havde en.

    Men hvis det er den 60 HK version som trådstarter begyndte med så er det også "kun" 154.000 kr vi taler om...


  • #23   19. jan 2012 Dejligt med info. Men er de motorer i nævner diesel? Er kun ude efter benzin nemli smiley

  • #24   19. jan 2012 Hvorfor fanden skulle VW lave en gearkasse hvor 6 gear har samme gearing som 5 gear. Hvis jeg sætter min bil f.eks i 6 gear ved 90 km/t er jeg under 1000 omdrejninger, det er du sgu ikke i en bil med 5 gear.

    >Angående Chevrolets koreanske biler, ved du ikke hvad der er af værditab kan jeg se.

    > VW tåber vil altid betale mere for VW mærket, altid.


    > Service vil jeg ikk udtale mig om, min service kostede 1600.

    > Den polo jeg var ude i havde lige så hård plast som motordækselet.


    > Reserve dele kan jeg ikke udtale mig om



    Du begynder at blande helt andre biler ind i din vurdering af polo 6r.
    Løber du tør for argumenter?


  • #25   19. jan 2012 Brian D Dit argument golf vs leon... 85 hk vs 105..

  • #26   19. jan 2012 Man skulle ellers tro du skulle sælge den, for du går da i forsvarsposition med næb og kløer smiley

  • #27   19. jan 2012 Polo 6r med 1.2 TSI motoren..

    den er MEGET pænere end så meget andet på markedet..


  • #28   19. jan 2012 Anders C

    Polo 6R med eksempelvis 1,2 TSI.
    Kan du få geakasse med 6 gear.
    ELLER DSG7.

    Det er der enda linket til øverst oppe.


  • #29   19. jan 2012 Anders C >> Du ved tydeligvis ikke hvad du fabler om.

    Som Falco siger, så fås 1.2 TSI både med 5 gear, 6 gear og DSG7 (hov, 7 gear?).
    5 gear er forbeholdt versionen med 90 HK, mens 6 gear er forbeholdt den med 105 HK.

    Men jo, der er lavet to gearkasser med hhv. 5 og 6 gear som har samme gearing i det højeste gear. Fordelingen derunder er anderledes.
    Dette var tilfældet bl.a. i forbindelse med VAG 1.9 TDI 105 HK, og jeg gætter på det ikke har ændret sig.

    Der er flere udstyrsversioner af Polo, og hvis du har været ude i den med hård plast, så har det været en Trendline eller en BlueMotion, altså ikke en TSI, og så kan jeg også godt forstå at den støjer mere i benzinmodel, for så er det en ren sugemotor med 60 HK du har været ude i. Til information er instrumentbordet i Seat ligeså hårdt, men på grund af designet er det mere modtageligt overfor ridser.

    Ang. dine serviceomkostninger, var det så dit olieservice ved 15.000 km, eller dit serviceeftersyn ved 30.000 km der kostede 1.600 kr ? Det passer fint med prisen på olieservice smiley
    Desuden får man hos VAG også mobilitetsservice når man kører på autoriseret værksted.
    Umiddelbart ved jeg ikke ligeså meget om værditab på Chevrolet, som det er tilfældet med VW og Seat, men jeg kender en smule til det alligevel, da jeg har en kammerat der er udlært hos Chevrolet/Daewoo, han vil også gerne have en Cruze, men han ved også hvad det vil koste ham.
    Ingen kritik af bilen, det er trods alt en Opel Astra i forklædning smiley

    Desuden vil jeg give Simon D ret i at Polo er væsentlig pænere end mange andre biler, også Leon. Og bid mærke i at jeg selv har haft en Seat, og jeg var glad for den mens jeg havde den, men den lever bestemt ikke op til min nuværende VW.



    Lars - >> Eneste dieselmotor jeg har nævnt er min egen, umiddelbart ville jeg tage en af de trykladede benzinmodeller, hvis pengene er til det. Ganske simpelt fordi du får lidt overskud i hverdagen. Og jeg er ret sikker på den er mere attraktiv når du vil sælge den igen.


  • #30   19. jan 2012 Og ja, jeg er klar over at du kan få en Seat Leon i basis udstyr til 7.600 kr mindre end en topudstyret 5-dørs Polo, med 1.2 TSI motor.
    Jeg ville til hver en tid vælge Polo, og på trods af udstyrspakken til Leon, så er den stadig skrabet, og ikke nær så lækker indvendig som en Polo Highline.
    Husk, du kan også få en tilsvarende udstyrspakke til VW, den hedder bare DK-pakken. Og hvis det er pengene det gælder om, så kan du få samme udstyr i Polo, bare med 90 HK, for 195.895,-. Det er da 23.000 kr billigere end Leon smiley


  • #31   19. jan 2012 Anders C >> Lige angående at blande andre biler med ind i det, var det så ikke dig der begyndte med Leon ?

    Lars - >> Jeg håber du kan bruge informationen, trods det at det blev en diskussion.


  • #32   19. jan 2012 havde købt en brugt BMW. eller mercedes diesel

  • #33   30. jan 2012 Den kører vist fint og pålideligt nok, men det er langt fra nogen VW Polo GTI http://www.youtube.com/watch?v=B0qNzs15G9E

Kommentér på:
Ny Polo 6R motorvalg

Annonce