{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.547 visninger | Oprettet:

Audi A4 - hvilken motorvariant er bedst? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer lidt at skifte en af bilerne ud med en Audi A4. Jeg kan godt lide designet og interiøret. Men jeg er lidt usikker på hvilken motorvariant der er den bedste at vælge.

Jeg kigger på brugte, 2-3 år gamle, og jeg hælder mest til enten 2.0T eller 3.2 V6. Jeg kender en der har en S4 med V8, og den virker for næsetung. Det samme er jeg bange for at V6'eren også er, når den kommer ud på de snoede veje. Det mærker man jo desværre ikke på en test tur i byen eller på motorvej.

Jeg vil IKKE have en diesel. Valget stå mellem de to nævnte modeller.

Nogen der har erfaring med A4 - evt. med de to motorvarianter? Kan jeg forvente at den ene er dyrer end den anden i service og vedligehold?

Mvh Carsten


Kommentarer på:  Audi A4 - hvilken motorvariant er bedst?
  • #1   3. feb 2012 vr6 koster KASSEN... hver gang noget går i stykker så koster stumperne en formue fordi det hedder vr6...
    2,0t er en super lækker bil og med en chip så lægger den pænt godt fra land... og så er den ikke lige så tørstig ved normalt brug men mangler dog vr6 lyden smiley


  • #2   3. feb 2012 Ja, det var umiddelbart også min tanke, at 2.0T bliver billigere i det lange løb.

  • #3   3. feb 2012 2.0 T . De kører sødt

  • #4   3. feb 2012 en diesel Audi i US? Bor du ikke der? smiley

    P.S. en Infiniti G35/37 kunne være god alternativ til A4


  • #5   3. feb 2012 Husk det kan være lidt svært at sammenligne bilerne i USA og Europa, og du har tidligere skrevet at du bor i Californien.
    Årsagen er at brændstoffet i Europa og USA ikke er helt det samme, så der kan være forskel på motorernes ydelse og gang.
    Umiddelbart lyder turbomotoren mest fornuftig, og det er da også en del af fremtiden med downsizing, om det så er i USA eller Europa er ligegyldigt.
    Lydmæssigt ville jeg vælge V6 motoren, hvis vi snakker standard-trim.

    S H >> Der er begyndt at køre almindelige dieseldrevne personbiler i USA, da jeg var derovre i sommer, så jeg ind til flere biler fra VAG med TDI motor.
    Det var noget andet da jeg var derovre i 2005.



  • #6   3. feb 2012 SH - jo, og det var også derfor jeg skrev at jeg ikke var interesseret i diesel forslag smiley I DK var det jo nok det mest fornuftige valg.

  • #7   3. feb 2012 Brian D - jeg har gjort mig de samme overvejelser som du beskriver. Mht. brændstoffet og turbo synes jeg ikke at have bemærket noget problem. Den bil Audi'en evt. skal erstatte er en Volvo C70 T5 som også har turbo motor, og den klager ikke over brændstoffet.

    Og ja, VW kan man efterhånden få i diesel. Her koster diesel iøvrigt mere end højeste oktan benzin. Det ville det også gøre i EU hvis ikke der blev givet rabat på brændstofafgiften på diesel.


  • #8   3. feb 2012 Carsten J >> helt korrekt. Jeg er nu ikke urolig for at motorerne sagtens kan være stabile nok i USA også, men jeg syntes der er en tendens til at der er forskel på om bilen kører i USA eller Europa, mest pga. brændstofkvaliteten.
    Jeg er dog heller ikke sikker på at motorerne er 100% identiske smiley


Kommentér på:
Audi A4 - hvilken motorvariant er bedst?

Annonce