{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

hjælp mig benzin el. diesel avensis el vectra {{forumTopicSubject}}

hej overvejer lige hvad jeg skal købe. ER sku meget i tvil
jeg køre ca 35000 km årligt
ved at diesel er lidt billiger og køre lidt længer på l/pr km
men men reservedele er jo noget dyre til diesel (hvad jeg har hørt) og der er jo også genopfyldning af partikelfilter på diesel og så er der jo lidt afgifter på diesel biler
nogle der har nogle erfaring
bil køb avensis fra 06-07 faceliftet (diesel el. benzin)
men har også snakket om opel vectra syntes bare de er lidt gammeldags invd. men køre godt
og så kan i også lige gi en mening på det avensis vs vectra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp mig benzin el. diesel avensis el vectra
  • #1   11. feb 2012 jeg vil købe avensis hvis det var mig. det er jo en toyota så du kan være sikker på at den holder...

  • #2   11. feb 2012 havde os valgt toyota


  • #3   11. feb 2012 Meget simpelt svar, Avensis til enhver tid, 2.0 D4D 126 hk. så er du godt kørende og de er netop kommet ned i en menneskelig pris grundet den nye model, og netop den motor er en af de bedste diesel der findes på makedet overhovedet.

  • #4   11. feb 2012 Ville holde mig fra en Diesel..
    Når dyserne står af -- hvilket de gør, så koster de knap 5000kr stykket.
    Har den partikelfilter, så kommer det nok også på et tidspunkt..
    Eller indsugningen soder til pga. EGR..
    Er du meget uheldig, så kan toppakningen smutte = mange mange penge.
    Dem har vi lavet en del af på garanti..

    Der er simpelthen for mange ting der koster kassen at få lavet..

    Men ja, det er nok en af de bedste dieselmotorer på markedet. Men den er ikke fejlfri.

    En benziner kører dog ikke så lækkert, men den kommer aldrig op i det prisleje med reperationer.

    Det er bare min erfaring som toyota tekniker.


  • #5   11. feb 2012 Men der er jo ingen der siger at alle de ting går i stykker, diesel er jo som udgangspunkt dyrere at skrue på end benzin, og det gælder jo alle mærker, jeg ville uden at tøve vælge en diesel frem for benzin.

  • #6   11. feb 2012 Nej, men hvis de ting ikke ER skiftet, så kommer de.. det er næsten så sikkert som Amen i kirken..
    Toyota´s benzinere er bare så tamme at køre i, forhold til deres Diesel biler..


  • #7   11. feb 2012 Har jeg sku godt nok aldrig hørt om, og jeg læser alt hva jeg kan komme i nærheden af som omhandler biltest og anmeldelser.

  • #8   11. feb 2012 Ikke for at genere dig Stefan H. men nu kan jeg se at du sværger til Ford så spørgmålet er jo hvor seriøst man skal tage din kritik.

  • #9   11. feb 2012 ville personligt smuppe en diesel. køre en del by. motorvej og lande vej. køre 2 og op til 100km afgangen og køre 40-45000km om året då en dieslebil ville spare mig 17-20.0000 om året i brændstof forhold til min nuværende carina E...


  • #10   11. feb 2012 ok tak har prøvet en diesel kører kanon
    har også prøvet benzin lidt kedlig
    men har en avensis fr o1 og har ikke haft nogle probler med den og den har nu gået 330000 1.8 vvt-i men overvej lige takk gutter


  • #11   12. feb 2012 Men kan se i fleste skriver Avensis hvorfor ikke vectra

Kommentér på:
hjælp mig benzin el. diesel avensis el vectra

Annonce