{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.338 visninger | Oprettet:

Hvor kan man øve amatør drift på sjælland? {{forumTopicSubject}}

Ved godt det ikke er min første annoncer om det, og så alligevel den eneste jeg har lavet der direkte pointere hvad jeg skal "bruge". Anyway:

Jeg leder efter en bane/ sted/ whatever med asfalt. Hvor det ville være muligt at øve noget drift som ny amatør drifter. Med en bil der ikke er registreret, og det skal selfølgelig være lovligt. Så hvis i kender nogen fabrikker med store parkeringspladser, containerpladser eller noget der bare minder om det med et stort asfalt arial/veje hvor der er bare lidt plads til at F' up.. Så please skriv! Betaler gerne ejerne af stedet en tusse for en lørdag eftermiddag fx..

På forhånd tak, og fortsat god lørdag aften. =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor kan man øve amatør drift på sjælland?
  • #1   11. feb 2012 Oh, og det skal være på sjælland!! smiley

• #2   11. feb 2012 Du kan jo tage et klubrally kursus og deltage i de løb den lokale klub arrangerer. Der er nogle få krav til bilen, men det kan du læse mere om på www.dasu.dk

Det gælder jo om at komme først, men der er ingen regler om kørestil - så det er bare at ligge bredt! smiley

• #3   11. feb 2012 Godt foreslag, men det skulle helst være noget med lidt mindre "opmærksomhed" på. smiley Og gerne mere end 6 gange om året. smiley

• #4   11. feb 2012 I frederikssund, hvor jeg har set op til flere rallyprøver, har der da været okay med tilskuer smiley
    Men hvis du bare skal øve dig, så er det jo perfekte rammer.

• #5   11. feb 2012 Hm, det bare det danske rally jeg har set har været på meget snævre veje med ikke særlig meget spillerum for fejl. smiley Ville egentlig foretrække noget lidt mere åbent end hvad jeg har set, så jeg kunne tage det i mit eget tempo"når jeg vil". smiley Men 10 hatte for den kreative idé ihvertfald! smiley

• #6   11. feb 2012 Over på den anden side at sundet.. der er nogle svenskere der holder træningsdage 1 gang om ugen.. finder lige noget info til dig.

• #7   11. feb 2012 nå, kan sgu ikke lige finde det.. Men svenskerne har ihvertfalde et sted hvor de træner, hvor du kan køre med for 300 SEK.. og der skulle ikke være vanvittigt langt derover.

• #8   11. feb 2012 Hey rasmus. Virkelig?? Har kigget lidt på sturup raceway, men det koster 2999 sek / 2500dkk for at deltage. Det lige heftigt nok for mit begynder-budget. smiley Men jeg ville være evigt taknemmelig hvis du lige gide smide en PM hvis du finder det!

• #9   12. feb 2012 Jep. mener det er i Hässleholm, eller bivaröd de kører.. du kan evt søge lidt om det på nettet.

• #10   12. feb 2012 Det vil jeg helt sikkert gøre. smiley Tak for input Rasmus & Mathias!

• #11   12. feb 2012 Måske du har været i frederikssund, men der kører de prøver på Scanias, Applus+ og vestforbrændingens grund. Der bliver stillet kegler op, og prøve er oftest 1-1.5 km lang.

Der er MASSER af plads, og det er ikke på små, snævre veje.
    Klubrally er oftest manøvreprøver på lukket område, hvorimod DM rally, rallysprint og minirally er på afspærrede veje.
    De 3 sidstnævnte kræver flere licenser end det gør at deltage i klubrally, samt strenge krav til bilen.

• #12   12. feb 2012 Er det i forbindelse med klubrally at de bruger Scanias, Applus & vestforbrændingens ? Eller er det private der låner?? Either way så skal jeg da lige have ringet til dem her imorgen mandag lyder det som om!

• #13   12. feb 2012 Der findes både Hasselholm, (De køre ik der længere men 5-10 mins derfra) og så er der et stykke asfalt ved siden af sturup som bliver brugt næsten hver onsdag når de holder trænings dag.
    Ud over det, så et medlemsskab af http://www.svedalamotorklubb.se/, så koster det 700 kr for en eftermiddags træning på sturup. Drifting er tilladt visse dage, hvis man kun ligger bredt når der ik er andre biler i nærheden.

Både Hasselholm og Sturup ligger asfalt til drift i hvertfald 2 gange om måneden.
    I DK findes der kun Rally-prøver eller hvis man låner et stykke parkings plads...

• #14   12. feb 2012 Wow 700kr for en eftermiddag? Det var ellers noget af en rabbat må jeg sige.

Det asfalt stykke de bruger VED Sturup & Hasselholm, er det privat grund der bliver lånt gratis eller hvordan foregår det / i samarbejde med hvem?

• #15   12. feb 2012 Det ved sturup er der hvor de store lastbiler parkere når der er større ting i gang på sturup, tror jeg. Hasselholm er noget privat/firma som lægger asfalt til mener jeg.

Men ville nok anbefale dig at gå på en af de danske drift sider for at høre nærmere om begge steder.

• #16   12. feb 2012 Går ikke ud fra du har nogen links til de sider? smiley Jeg føler snart jeg har slidt google op. smiley

Kommentér på:
Hvor kan man øve amatør drift på sjælland?

Annonce