{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Hvem kan man stole på? {{forumTopicSubject}}

Et lidt "flyvende" spørgsmål... jeg ved det godt.

Spørgsmålet burde nok være.. hvilken brugt-vogns forhandler kan man stole på?

Sagen er den, at jeg er ved at kikke mig om efter anden bil, men syndes lidt at uanset hvem man spørger, får man fra nogle posetivt om en forhandler... og af andre negativt.

Så nu prøver jeg herinde at spørge...

Hvilken brugt vogns forhandler i det sønderjyske kan man handle hos, uden at man skal forvente "noget med småt". ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem kan man stole på?
  • #1   14. feb 2012 Du kan tage en lup med når du handler.... alle har jo forskellige meninger. og meld dig ind i FDM og brug dem når du handler. altså hvis du er i tvivl...

  • #2   14. feb 2012 http://www.nielsenbiler.dk/

    her har vi købt en peugeot 307, og fået rigtig god behandling. så dem kan jeg anbefale


  • #3   14. feb 2012 tag en mekaniker ven med smiley

  • #4   14. feb 2012 raf motors

  • #5   14. feb 2012 Mazda - Suzuki i Rødding.. købte selv min egen der nede dog fra ny men de har både afdeling i Rødding og Vejen og servicen er altid i top..

    prøv evt at kigge på http://www.suzuki-mazda.dk/ om der var noget der havde din intra..


  • #6   14. feb 2012 Schmiedmann er fine hvis du vil have en bmw smiley

  • #7   14. feb 2012 Byttede mig til en gammel passat ved Bilnr2 i skrydstrup ved Vojens, og der har nu aldrig været noget, andet end god service.

  • #8   14. feb 2012 Carsten fra Randers
    Sjovt jeg har kun hørt det modsatte smiley


  • #10   14. feb 2012 TheMan: Der er jo altid nogen der forventer noget utroligt og bliver skuffet når de ikke får en sprit ny M3 når de betaler for en 318 E30 smiley

    Men jeg har kun godt at sige om dem, De er meget behjælpelige osv.


  • #11   14. feb 2012 Som markedet er lige pt. skal du ikke stole på nogen andre end dig selv, alle har meget travlt med at sælge næsten uanset hvad og lover tit mere end de kan holde!! For markedet er trængt og der er mange biler at vælge imellem og alle vil overleve!

    Der vil altid være positive og negative meninger om brugtvogns forhandlere, det afhænger ligeså meget af kunderne, forventninger og holdninger.

    Det bedste du kan gøre er, at stole på dine fornemmelser og lad være med at forelske dig i en bil, så handler du med følelserne og ikke med hjernen og så kan det gå galt for alle, uanset hvor troværdig en forhandler eller privat person kan virke.

    Håber du kan bruge min feedback...


  • #12   15. feb 2012 der er jo ikke rigtig nogen universel sandhed, alle forhandlere sælger jo biler for at tjene penge... og mange gider oftest ikke at tage ansvaret for fejl på en bil som er ældre end helt ny ! smiley

    generelt skal du bare gå en god stor bue udenom dem der med det samme siger "købes som beset", så ved man at det kun betyder problemer <- følgende udsagn kan ikke lade sig gøre fra en forhandler, da der ALTID er 2 års reklamation... det kan dog typisk være ret svært at vurdere på en bil som er 6 år gammel fx.. smiley

    sørg for at have en mekker med, prøvekør den ordentlig som du har kig på, lad være at købe med det samme, hjem og sov på det.. prøvekør evt. en et andet sted (samme model) det er et fornuftigt trick til at finde ud af om der var nogen væsentlig forskel enten godt eller dårligt på den man har kig på...

    når du når til slutsedlen så tag dig god tid til at læse igennem om alle krav som du måtte have er påført / udbedret - hvis ikke så er det no deal før det er i orden...

    det er også en god ide at skrive alle de ting ned som du kan komme i tanke om, da man ved første prøvetur får alt for mange inputs til at kunne stille sig kritisk overfor mange ting, som man måske senere opdager..


  • #13   15. feb 2012 hmmm.... tænker lidt...

    http://bilhusetribe.dk/2267.cms?id=223402139

    "... -- Bilen sælges engros uden garanti/ reklamationsret ..."

    må / kan han det??

    og hvad betyder det for en privat køber??


  • #14   15. feb 2012 den pågældende bil er solgt.... er kun et Eks.


  • #15   15. feb 2012 det må man ikke - hvis den sælges til privat.. hvis en erhvervsdrivende sælger til en privat så er købeloven ufravigelig.. dvs. han kan ikke frasige garanti/reklamation overfor kunden...

    hvis han derimod sælger til en anden erhvervsdrivende, så kan det godt lade sig gøre, da der er aftalefrihed herfor.

    jeg gætter på at denne kun blev solgt til erhverv deraf "engro" så dermed skulle det være i orden.


Kommentér på:
Hvem kan man stole på?

Annonce