{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

1 klip og 2500 kr bøde !!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens, inden jeg starter vil jeg lige sige at jeg godt ved at det var dumt, bare så jeg ikk får det fyret i hovedet igen, har lært af det.

Er der nogen der lige kan forklarer mig regler med klippet, for nu har jeg det ene og er kun 19 år, hvad betyder det så hvis der skulle komme et klip igen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 klip og 2500 kr bøde !!!
  • #1   17. feb 2012 hvis du får et klip mere mister du dit kørt? sig mig kan du ikke huske dengang du tog kørekort? det er 1 år siden?? ellers GOOGLE

• #2   17. feb 2012 Får du et klip mere, så skal du op til køre og teoriprøve før du må køre igen, ja du skal selvfølgelig bestå smiley

Karsten

• #3   17. feb 2012 Så mister du dit kørekort.

• #4   17. feb 2012 bye bye kort

• #5   17. feb 2012 Ja som Karsten skriver, så skal du til en prøve igen.

• #6   17. feb 2012 får du et klip mere ender du med betinget frakendelse af kortet... det betyder at du får 6 måneders kørselsforbud og efter de 6 måneder skal du så op til orienterende køreprøve igen (teori og køreprøve)...

klippet udløber dog om 3 år, så hvis du får et klip mere om 3 år og 1 måned, så har du igen kun 1 klip... og til den tid har du også 3 klip at give af...

• #7   17. feb 2012 man får ikk kørselsforbud i 6mdr... kommer an på hva man bliver taget for jeg blev taget for fart 2 gange og fik kørselsforbud i en uge og så tager det 4uger at generhverve sit kort..
    = efter 5uger var jeg lovligt på vejen igen..

• #8   17. feb 2012 er det noget med når man er under uddannelse kan man få bøden nedsat eller hvordan er det ?

• #9   17. feb 2012 Budget Costom:
    de første 3 får man 6 måneders kørselsforbud... eller også er det hvis man er under 21... men 6 måneders kørselsforbud får trådstarter her...
    får han ikke har enten politiet eller kommunen lavet en fejl, ligesom de gjorde ved mig...

• #11   17. feb 2012 tjener du under 141.xxx kroner om året (før skat) kan du få nedsat bøden...

• #12   17. feb 2012 Prøv at google :

" Nedsætning af bøde "

Det er ikke så fandens svært at bruge google....

• #13   17. feb 2012 er man under uddanelse kn man få det nedsat uanset hvad!!!!
    men helt ærlig du er 19 og kan ikk huske hvad du fik atvide hmmm, sikker på du skal have det kørekort så? det er et år siden man

• #14   17. feb 2012 jeg midstede kortet sidste år da jeg var 19 så.. og nej de lavede ikk en fejl fik en uge pga papir arbejde...

• #15   17. feb 2012 det da fandens så karle man kan spille hva daniel... du kunne sikkert heller ikke huske ret meget fra teorien dengang du var 19...

• #16   17. feb 2012 Budget Costom:
    kan garantere dig de har lavet fejl, ellers havde du fået 6 måneders kørselsforbud.. det står i reglementet... så der er ikke så meget at komme efter...

• #17   17. feb 2012 daniel F
    Det passer ikke. Det har intet med om man er under uddannelse at gøre.

Bødetakster ved færdselslovsovertrædelser
    Rigsadvokaten har udgivet vejledende bødetakster for en række af de mest almindelige færdselsovertrædelser. Taksterne gælder ikke, hvis der er sket færdselsuheld, eller hvis der er opstået en fare- eller ulempesituation.
    Er du under 18 år på gerningstidspunktet halveres den bødetakst, som er angivet i den vejledende bødeoversigt, medmindre andet er angivet. Dog kommer en bøde aldrig under 300 kr.

Hvis din årsindtægt på gerningstidspunktet (2011) ikke overstiger 149.370 kr. (før skat), og du kan dokumentere dette, kan bøden nedsættes til det halve - dog minimum 300 kr.

• #18   17. feb 2012 jah fordi det var også det de sagde da jeg blev stoppet og det var også det min kørelære sagde da jeg snakkede med ham men du kan jo få hans nr hvis du mener jeg lyver

• #19   17. feb 2012 jeg mener ikke du lyver... har aldrig påstået det...

men det du siger er ikke korrekt... man får et kørselsforbud... har du ikke fået er der blevet lavet en fejl... at de ikke vil indrømme de har lavet fejl ændrer ikke på de har fejlet...

• #21   17. feb 2012 nej der er ikk sket fejl...

• #22   17. feb 2012 i følge det link skal man aflevere kørekort og bestå en ny prøve før man må kører igen. ikke noget med et halvt år

• #23   17. feb 2012 det link der passer ikke... ikke overens med hvad der sker i syd og sønderjyllands politikreds... har fået oplyst af 2 politimænd, 1 køresagkyndig og 2 kørelærer at det jeg skriver er korrekt og det er fremgangsmåden...

• #25   17. feb 2012 jeg har selv været møllen igennem for 3-4 år siden... og kender til nogle der har været igennem sidste år... sådan kører det i Sønderborg... om de skiller sig ud fra resten af DK skal jeg ikke kunne sige...

• #26   17. feb 2012 Når du er under 21/3 års med kørekort, så får du kørselsforbud indtil du har haft et bestemt antal teori og køretimer, eller gennemgået A/T kursus, hvis det er for sprit eller stoffer du har mistet det og så op til en oriterende køreprøve (teori og køreprøve) og så får du det igen, hvis du vel og mærke består. Det med de 6 måneders forbud, har jeg aldrig hørt nogen har fået. Men straffen afhænger jo alligevel af, hvor grov en forseelse du har begået og så bliver frakendelses perioden hurtigt længere (:

• #27   17. feb 2012 er frakendelsen grundet fart gælder 6 måneders forbud... har selv været den igennem... ingen krav på teori eller køretimer, men stadig 6 måneders kørselsforbud...

og bare fordi man ikke har hørt om det betyder ikke at det ikke passer Wendelboe...

• #28   17. feb 2012 taget fra politiets egen hjemmeside:

Hvornår får jeg kørselsforbud?

Hvis dine overtrædelser af færdselsloven er begået inden for de tre første år, efter du har fået kørekort første gang, vil du allerede ved andet klip i kørekortet blive pålagt et kørselsforbud

Hvad er et kørselsforbud?

Har du fået et kørselsforbud, skal du aflevere dit kørekort til politiet. Du kan først få kørekortet igen, når du har gennemgået særlig køreundervisning og har bestået en kontrollerende køreprøve. Skyldes kørselsforbudet alene spirituskørsel, skal du i stedet gennemgå et kursus i Alkohol og Trafik

• #29   17. feb 2012 Du må nok hellere køre nogenlunde fremover, du skal ha' haft kørekort i 3 år før du får det 3. klip at ta' af...

• #30   17. feb 2012 Vores lærling fik 3 klip kort efter han fik kortet,,1 måned efter ca.. Han fik køreforbud til han havde bestået prøverne igen, så måtte han køre på vejene igen, har ALDRIG hørt om man kan få 6 måneders kørselsforbud hvis man er under 21..

Karsten

• #31   17. feb 2012 Mikkel P - Jeg har skam selv været det igennem for nylig. Betalte en bøde, tog kurset og bestod teori og køre prøve - vupti, så havde jeg det igen. Der gik præcis 2 måneder, med at ta' kursus og komme op til de forskellige prøver. Har en kammerat der mistede det for fart på samme tidspunkt og det var det samme med ham - der var ikke noget med 6 måneders kørselsforbud.

• #32   17. feb 2012 Men så må der jo åbentbart være flere måder at få sin straf på, selvom det lyder lidt mærkeligt (:

• #33   17. feb 2012 mit er selvfølgelig 4 år siden, så der kan være ændret siden, men kender flere der har oplevet at få 6 måneders kørselsforbud (for fart) for lidt over 1 år siden...

• #34   17. feb 2012 puds glorien folkens.. det er ren lodtrækning om man får bøde eller ej for laaangt den største del af befolkningen..

• #35   17. feb 2012 Mikkel P

Det er også ca 4 år siden vores lærling blev snuppet for at køre for stærkt, der var ingen kørselsforbud eller noget.

Har du de gamle papire, så må det da fremgå deraf, jeg har som sagt aldrig hørt om det..

Karsten

• #36   17. feb 2012 det er dælme trist og se unge fyre på 18-20 år ikke kan finde ud af deres teori,

og dem der er 10 ældre, skal fortælle dem det,

så kan jeg godt forstå hvordan det hele hænger sammen i trafikken,
    når det stå så sløjt til, med viden om teorien i trafikken.

min far på 54 år tog får sjov skyld en teori prøve på nettet den anden dag, han havde 3fejl,

og han har slet ikke lært alt det man skal kunne til teori nu til dags,
    det han dumpede på , var spørgsmål om vejen forløb

surt han kan og de unge ikke kan

• #37   17. feb 2012 Karsten K:
    som nævnt tidligere blev der lavet en fejl og jeg fik ikke mine 6 måneders forbud, selvom det blev nævnt både af kørelærer, køresagkyndig og politimand, at jeg skulle have det...

Kommentér på:
1 klip og 2500 kr bøde !!!

Annonce