{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

muligheder for skrot {{forumTopicSubject}}

hey. Jeg har en gammel mazdmazdmazda 323f jeg skal skrotte. men ville høre om det var muligt at skrotte den?

problem 1. registrerings attesten er ikke i mit navn. men har den.

problem 2. har hørt noget om den skal have været på plader indenfor et hvis tidsrum

og den har stået uden plader en del år nu.'

hvad er mine muligheder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  muligheder for skrot
  • #1   21. feb 2012 ring til jernhandleren og hør dem ad, de kender reglerne ud og ind.

• #3   21. feb 2012 efter x antal år skal de ikke give penge for den . og de kan finde på at kræve penge for at hente den.

• #4   21. feb 2012 problem 1 gør ikke noget den ikke er i dit navn men du skal have underskrift fra tidligere ejer på en skrotningsattest

Problem 2
    Person- og varebiler

Dette er gældende for person-, vare- og lastbiler på højest 3.500 kg tilladt totalvægt og med højest 9 siddepladser incl. førerens (biler der må køres på alm. kørekort):
    For biler afmeldt i perioden fra 1. juli 2000 til og med 30. juni 2002 udbetaler staten 1.500 kr. i skrotningspræmie (heraf tager ophuggeren ofte det meste til omkostninger).
    For biler afmeldt efter den 30. juni 2002 er skrotpræmien på 1.750 kr.
    Præmien er skattefri, men du skal selv betale for ophugningen af køretøjet.
    Bilen skal afmeldes i Centralregisteret for Motorkøretøjer. Du kan normalt kun få skrotningspræmie, såfremt bilen afleveres hos en af de miljøgodkendte og registrerede ophuggere. Du skal aflevere din bil til en registreret autoophugger, hvor du skal medbringe registreringsattesten.
    Hvis bilen er afmeldt og nummerpladerne afleveret på motorkontoret, skal du også medbringe dokumentation for dette.
    Autoophuggeren udsteder skrotningsattesten, som indsendes til Miljøordning for Biler.
    Når Miljøordning for Biler har modtaget skrotningsattest og dokumentation for afmelding af bilen og har tjekket at alt er i orden, sørger de på et tidspunkt for overførsel af præmien til din bankkonto.

Men mange steder får du mere da der er priskrig igang smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #5   21. feb 2012 Det er den registrerede ejer der får skrotpræmien for bilen, skrothandleren må, på lovlig vis, ikke udlevere pengene til dig kontant hvis du ikke er den registrerede ejer, at de fleste så gør det alligevel er en anden sag.

• #6   21. feb 2012 Jeg ville engang have min far til at skrotte en bil jeg havde fordi den holdt hos ham, det fik han sku ikke lov til. Det skulle være den rette ejermand på reg. attesten der skulle komme og skrive under. De ville endda se mit kørekort for ID.

Kommentér på:
muligheder for skrot

Annonce