{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.562 visninger | Oprettet:

boligekspert - k3'ere? :-) {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Jeg søger en eller flere byggeeksperter som kan fortælle mig hvor alvorlige disse k3'ere er?

1. Hætter/aftræk - mangler kondensisolering omkring afkoastkanalen fra emhætten.

2. bad/toilet/bryggers - Der er en del skrukke klinker på gulvet.

3. Enkelte revnede og skrukke vægfliser forneden i gæstetoilettets bruseniche.

4. Der er frie cementoverflader i gulvafløbene i bryggers.
Der er en forskudt afløbsskål i gulvafløbet i gæstebadeværelet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  boligekspert - k3'ere? :-)
  • #1   22. feb 2012 Det skal bare laves hurtigst muligt..

• #2   22. feb 2012 Det lyder langt fra slemt smiley

• #3   22. feb 2012 Det kunne have været meget værre. Men det garanteret medføre flere skader med tiden.

• #4   22. feb 2012 1 ikke alvorligt 20 mm flamingo
    2 fuge kan meget. I bryggers hvor der ikke er vand på gulvet ikke det helt store problem. Ellers havde
    jeg skiftet gulvet min. i bruseniche.
    3 udskiftes hvis du bruger det, min. fuge det. Men også udskiftes. Dog heller ikke den store omkostning.
    4 pas.

• #5   22. feb 2012 det kommer and på hvor langt tid de fejl har været der er de år gamle kan det gå hen og blive rigtig dyrt..

• #6   22. feb 2012 Hejsa jeg er vvs'ere til davligt.

det der det lyder som et 1960/70ére hus

1 ingen problem skal bare isoleres
    2.de klinker der er skruk, er fordi der ikke længere er fast forbindelse til gulvet neden under mere, kan være limen der har sluppet. men problemet kommer også af andre ting. = nr 3-4
    3 kommer ingen af noget der har sat sig. = gulvet.
    nr4!! den er alvorlig! typisk fejl i disse huse, der trækker vand ned og underminere gulvet, der ved bliver der revner i klinker og væg fliser. når der kommer vand ned og ud ander steder end i afløbet, fordi man har muret en kant op i gulvafløbet, dette giver rørskader. varmerør er lavet i stålrør og de ligge tit sammen med lega, og når lega fra 60-70'eren bliver våd så bliver det til syre!! dette æderjerne rør op. det er meget sansynligr at der er en rørskade i disse rum. MEN selv ikke sikkert.
    Men vand kommer de forkerte steder hend når man er i bad. specailt også hvis fugerne er revnet, og klinkerne er revnet.

Hvad er huset opvarmning metode ? : fjernevarme ,gasfyr,oliefyr, ??

• #7   22. feb 2012 Hej allesammen og tak!

Lasse du har helt ret, det er fra 1977. Det er opvarmet med Naturgas, og ved siden af en brændeovn.

Nr. 4 mener du det er den alvorligste - er det til at lave?

Mvh.

• #8   22. feb 2012 okay, tænkte jeg nok smiley

1. find ud af hvor tit de fylder vand på varmeanlæget.
    2. er der gulvvarme i badeværelserne
    3. de kan laves ja , der skal bamkes op ved alle gulvvafløb og nye skal mont.
    4. men... hvis de fylder vand på tit som 1-2 gang om md, så kan det meget vel være en rørskade og den er med garanti i de badeværrelser i nærheden af gulvafløb, og er der gulvvarme, er det meget sikkert den der er utæt. det kan også være expantionen, der er utæt hvis de fylder vand på . et par gang om året er normalt men ikke flere gang om md.
    5. få tjecket exp. og lavet en trykprøvning af anlægget.

• #9   22. feb 2012 hvad er planer med dette hus, for hvis i har planer om nye badeværelser så er det jo lige meget. hvis ikke, ja så kan det jo blive en dyr affære.

• #10   22. feb 2012 Tak for det Lasse, dejlig med en som har mere forstand end jeg selv.

Jeg sidder her med tilstandsrapport osv, og de har afkrydset NEJ hvor der bliver sprugt om der bliver fyldt vad på anlægget mere end 1 gang om året.

Og der er ikke anført noget som helst om gulvvarme nogle steder, så det går jeg ikke udfra der er.

Nr. 5 som du har skrevet kan vi jo kræve der bliver udført inden et køb, så man er sikker på det.

Mvh.

• #11   22. feb 2012 vad = vand smiley

• #12   22. feb 2012 Jamen umiddelbart har vi ikke planer om at gøre noget ved de 2 badeværelser da vi sagtens kan lave med dem.

Men du mener at nr. 4 er så stort et problem at man faktisk skal have brækket gulvet op eller ?

• #13   22. feb 2012 ja, præsis.

Det er jo heller ikke sikkert at varmeinstal. har taget skade, nogle gang er man heldig.
    hvis brusekabinerne ikke ligger ved ydervæggene, så kan man være heldig rørne ikke har taget skade. Grunden til dette er at man den gang næsten altid lave varmeinstal. hele vejen rundt ved ydervæggene der hvor radiatorne er ved vindurene. og har man så et badeværelse med en bruser ved en ydervæg, så køre rørne der også er der balade.

• #14   22. feb 2012 De afløb der er noget kriminelle, det er altid dem der er årsag til rørskader fordi de er lavet forkert, og huset har jo nået en alder nu hvor disse ting opstår fordi der over en lang årrække har sivet vand ud i gulvet og det kan varmerør ikke tåle , de bliver fugtige og begynder at ruste og tære op. i kan tage chancen og lade det være og se hvordan det går men en eller anden dag , så får i en rørskade, også så skal man som min. har " skjulte rør på sin forsikring " meeeen man får altså ikke "bare" et helt nyt badeværelse i dag, som man gjorde for 10år siden. kun det mest nødvendige. rep af skade that it...

• #15   22. feb 2012 Tak for infoen.

Jeg har lagt et billede ind her af plantegningen http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=90010

Så kan du se om du kan se om brusenicherne er lagt op af ydermurerne?

Nej man skal da godt nok lige tænke sig om inden man køber noget smiley

• #16   22. feb 2012 det ser ikke ud til at bruserne er ved ydervæggen, og hvis rør instal. ellers er ført rundt der så er det jo ikke noget problem og når der ikke er gulvvarme i gulvet , så er der heller ikke nogle varmerør i bruser. stadigvæk er det jo aldrig 100% til at sige hvordan det er lavet. så man kan ikke vide sig sikker.
    Men det kræver jo at der bliver banket op det hvor gulvafløbet er og afløbskålen bliver skiftede ud , også skal der jo nye klinker på.

• #17   22. feb 2012 Super tak for det! Så vil vi ihvertfald have lavet en trykprøvning inden evt køb. Mange tak for din tid, det var meget venligt:)

• #18   23. feb 2012 det var da så lidt

Kommentér på:
boligekspert - k3'ere? :-)

Annonce