{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.748 visninger | Oprettet:

Fartpilot - bedre brændstofsøkonomi {{forumTopicSubject}}

Hej..

Har fundet en fartpilot til min mondeo til 4000,- med montering..
Kommer til at køre 170 km om dagen og min bil går 16 km/l på motorvej, når den er godt varm..
Er der nogle der ved hvad man kan forvente af brændstofsforbruget? eventuelt fra jeres egne biler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartpilot - bedre brændstofsøkonomi
  • #1   23. feb 2012 Selve fartpiloten er efter min overbevisning IKKE brændstofbesparende. Faktisk er den skyld i en smule højere forbrug fordi den "overkompensere" ved stigninger/bakker på vejen.

MEN...når det så er sagt, så vil langt de fleste opleve en besparelse fordi de med en fartpilot nemmere kan holde en lavere og mere konstant hastighed.

• #2   23. feb 2012 så vidt jeg har hørt så forringer fartpilot benzin/diesel økonomien... den går altså kortere på literen med fartpilot aktiveret...

• #3   23. feb 2012 Fartpilot = komfort
    komfort koster.. smiley

• #4   23. feb 2012 Min bil kører også kortere på literen med fartpilot i forhold til hvis jeg selv styrer speederen fordi den ikke kan styre det lige så godt op og ned af bakker som man selv kan gøre det

• #5   23. feb 2012 Okay.. også det jeg tænkte.. Hvad taler vi om.. 1 km/l?

• #6   23. feb 2012 fart pilot sparer dig en del men kun lige ud og ned af bakke. men ja op af bakke kan den tit overdrive lidt :;D

• #7   23. feb 2012 Man spare helt klart.

• #8   23. feb 2012 hvis man ELLERS kunne køre med Fartpilot i danmark, udover om natten... så kunne jeg godt spare en del i en bil som min, .. men det er jo fuldstændig umuligt at køre med fartpilot mellem 07-20.00 efter min mening, du kan jo max køre få km af gangen med fartpilot tændt

men hvis du har overvejet en Uorg. Fartpilot, så ville jeg droppe det for de fungere bare ikke optimalt efter min mening, samt de har det med at øge farten

• #9   23. feb 2012 så jeg fyre fartpilot til om morgenen og køre på job 10km, .. næsten ren bykørsel med 60kmt og man kan snige igennem samtlige lyskryds ved grøn plejer jeg at kunne , så ligger den på 11,5 km literen hvor den ellers roder rundt nede omkring 6-7 km literen

• #10   23. feb 2012 Jeg bruger mere brændstof med fartpiloten aktiv, da den jo på bakker mm. opretholder farten, hvor jeg når jeg selv styrer farten daler få km/t i fart.

Så klart mere forbrug med fartpilot.

• #11   23. feb 2012 Men tror i over en nogenlunde jævn strækning på 90 km, kan få noget ud af det.. Der er nemlig næsten ingen bakker hvor jeg kører.. bare motorvej, lige ud smiley der er tale om køgebugt motorvej mod rødby smiley

• #12   23. feb 2012 Min Kia Pro ceed sparer ved brændstof ved at jeg kører med fartpiloten. Jeg ligger på noget der ligner 18 km på motorvej med fartpiloten og et sted lige over 16,3 uden. Det kan muligvis godt være jeg ikke kan holde foden stille på speederen, men jeg sparer lidt. smiley

• #13   23. feb 2012 min 530d d går længer på literen hvis jeg køre med fartpilot men det er nok også fordi man så ikke "leger" med gassen;b

• #14   23. feb 2012 Det har også noget med kvaliteten af fartpiloten at gøre om den er besparende på bakker eller ej. Jeg har selv en Golf IV TDI fra år 2000, med original fartpilot, og jeg synes bare den funker kanon godt. Den overdriver ikke med gassen på nogen tidspunkter, den daler måske lige et par km/t op ad bakken og det modsatte ned ad, men ikke noget vildt.
    Derimod har min far en Hyundai i30 fra år 2010 med original fartpilot, og det er noget L*** efter min mening. hvis man f.eks. har haft fartpiloten på 110 km/t og man, efter en nedbremsning til f.eks. 90 km/t, så trykker på knappen til fartpiloten så fyrer den den bare helt af indtil den rammer 110 og så slipper gassen helt. I min Golf kan den godt finde ud af at tage det stille og roligt og dermed spare en masse brændstof.

• #15   23. feb 2012 Min bil kører længere på literen uden fartpilot. Slår jeg fartpiloten til, stiger forbruget en lille smule. Og som Kim O skrev, så bliver det kun værre, hvis du kører op ad bakke. Fartpilot er mest til komfort.

• #16   23. feb 2012 Tak for svarene smiley må lige se om det bliver til sådan en ..

• #17   25. feb 2012 Jeg har for at finde ud helt præcist hvordan min reagerer kørt den samme tur to gange - en gang kun med fartpiloten og en gang hvor jeg ikke brugte den. Turen er på 30 km, det er landevej med to 50 zoner og en en del 70-80 zoner. Min Kia bruger henholdsvis gns. 4,3 og 5 l. pr 100 km. med og uden fartpilot, så for mit vedkommende selvom den accelerer ret kraftigt når jeg bruger fartpiloten kan det bedre betale sig at kører med den til, selvom forskellen er lille. smiley

Kommentér på:
Fartpilot - bedre brændstofsøkonomi

Annonce