1.149 visninger
|
Oprettet:
golf 4 gti turbo vs a3 turbo {{forumTopicSubject}}
ja hvilken er endelig hurtigst, og bedst at køre i?
er ikke sikker men er det ikke den samme 1,8 turbo motor?
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 19
okt 2005
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 43 Svar: 1.308
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 Emner: 125 Svar: 982
jun 2011
Følger: 98 Følgere: 105 Biler: 8 Emner: 67 Svar: 603
Mvh
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.883
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
feb 2004
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 122 Svar: 511
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Det var nok en lækker vogn engang
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 891
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
må en saab da godt tun'es til så meget lovligt ?
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Bilens eksisterende motor må tune på alt det du vil bare du holder dig inde for støj og forureningskrav
og 260hk i en vag 1,8 turbo er dyrt at lave
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
og den kan sagtens give en bmw 540 ejer kamp til stregen
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
hvad er loven for tuning af en bil? står det ikke nogle steder ??
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Hvordan vil du kontrolere at den eksisterende motor er tunet med mere end 20%
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
så skruer du bare trykket ned og vupti så er den ikke tunet
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
men du siger vis jeg inpotere en hjem fra udlandet, har kan jeg godt få den på vej selv om den er mere ind 20% øget ?
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Men jeg kan tage fejl
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Jeg gider ikke lige finde det, men det er ikke lovligt at tune mere end 20% - og det er forudsat at der ikke foretages konstruktive ændringer, som Intercooler, Catch Can osv.
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
skriver citat
men du siger vis jeg inpotere en hjem fra udlandet, har kan jeg godt få den på vej selv om den er mere ind 20% øget ?
Så svarede jeg at det er lige meget om den er dansk eller kommer
gurudalahak ørknen
og selvfølgelig kan han få den på vejen jeg har endnu ikke været til et toldsyn hvor man får lavet en rullefeltmåling
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Nu har told og tuning ikke så meget med hinanden at gøre - på samme måde at en synet bil ikke er lovlig med det tuning den har på, bare fordi den er synet!
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
en saab med 185hk må du forøge til 222hk inde for 20% reglen
de kan nok ikke mærke forskeld på 222 eller 260hk
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
kort. så det du mener er det ikke.
vis der ikke kommer andre dele i en original motor, så kan du "chippe den, eller skruge op for bar trykket" (så laver man jo inden for for tuning) altså der kommer ikke nye dele i bilen. (altså det den enlig er bygget til fra start, vis man kan sige det)
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
hvad vil der ske vis den bliver optimeret til 30% mere ?
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.883
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Hvis det ikke opdages, gør det jo ikke lovligt.. nu går jeg bestemt ikke rundt med en lysende glorie, just sayin'
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Er du helt væk
Er det ulovligt at køre med 2 trins lade tryks styring??? et til vej et til bane
1 lovligt 1 ulovligt
Bare ved et tryk på en knap kan man lave bilen om fra tunet til orginal
og hele landets turbobiler bliver jo målt på rullefelt for at kontrolere om de er ulovlige eller ej
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Risiko eller ej gør det jo ikke mere lovligt
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Det findes der ikke recurser til her hjemme
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Du er da en badesvamp af olympiske dimensioner med de kommentarer der!
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Dette er fundet i forum:
Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.
Mvh.
Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K
Tlf.: +45 33928740
Fax: +45 33932292
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
De nye regler for chiptuning trådte i kraft den 1. august 2006. Såfremt en chiptuning, der er foretaget før denne dato, ikke er blevet godkendt, træder den ind under de nye regler. Det er vigtig at bemærke, at chiptuning hele tiden har krævet en godkendelse, og at denne godkendelse skal være fremgå under 'konstruktive ændringer' på registreringsattesten. For nærmere oplysning se 'Vejledning om syn af køretøjer 2006'. Specielt er afsnit 7.05.001 og 7.06.001 vigtige.
Med venlig hilsen
Ulrich Lopdrup
Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K
Tlf.: +45 33929152
Fax: +45 33932292
e-mail: ulo@fstyr.dk
www.fstyr.dk
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Det er da dig der er et spejlæg af galaktiske dimensioner
Ser intet problem i at køre rundt med for høj effekt hvis det er inde for rimligheden grænser
og det vil næppe blive opdaget
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Du siger at du KØRER rundt med FORHØJET ladetryk der OVERSTIGER 20%, godt så.. det ER ulovligt, opdaget eller ej... OGSÅ OM DU SÅ FUCKING SLÅR DET FRA INDEN NOGEN STOPPER DIG.. at jeg slår en ihjel er også ulovligt, også selvom det ALDRIG bliver opdaget..!
Når du siger inden for rimlighedens grænser må du du jo mene 20% eller mindre, hvilket jo så som udgangspunkt ikke er ulovligt - og så hvorfor slå det fra?????
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 918
Reglen med 20% har ikke noget med chiptuning at gøre, men kun hvis du bytter motoren ud med en større. En golf IV 1.8 med 125HK kan f.eks bygges om til en 1.8T med 150HK uden at der kommer ny afgift på da den holder sig indenfor 20% reglen, og rent konstruktivt kan den godkendes da modellen allerede er lavet med den motor.
I princippet må du tune din originale motor lige så meget du vil uden det nødvendigvis koster noget i afgift, men det er op til dig at dokumentere at bilen ikke forurener mere, består støjtest og konstruktivt kan holde til den nye effekt. Sådanne test kan ikke laves herhjemme så der skal man til Tyskland eller Sverige og det koster hurtigt
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Chippen skal også være godkendt. Så du kan ikke bare kører op til hvilken som helst tuner og få den chippet.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
vis det skal gøres skal det sku gøres rigtig,
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 918
Jeg har en kammerat der har en Golf IV GTI født med 150HK der har fået bygget et Garret 2860 kit på der er testet og godkendt til 320 HK. Synet og godkendt med konstruktive ændringer som er skrevet på registrerings attesten og papirer fra SKAT på at det ikke udløser ny afgift så det kan sagtens lade sig gøre
Det kræver dog bare at bilen kommer til Tyskland eller Sverige og bliver testet og godkendt
golf 4 gti turbo vs a3 turbo