{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordele ved stødstangsmotor
  • #1   28. feb 2012 Den kan tage væsentligt flere omdrejninger, da den ikke sætter sin lid til fjedre for at lukke ventilerne - så vidt jeg husker! Men jeg er ikke professor, så måske kommer der et bedre bud.

• #2   28. feb 2012 ingen tandrem smiley

• #3   28. feb 2012 HEHE... Ved ikke hvad Hammer snakker om.

Du har enkelte fordele, men flere ulemper. Fordele: bedre smøring og kædetræk. Ulemper: Mange flere bevægelige dele/større tab og et vippetøj der skal ha justeres når det begynder at klapre.

Knast er forsynet med løftere/bægere hvori der står en stødstang. Som så geares om på et vippestøj der så trykker Ventil og fjeder ned.

De mest kendte stødstangs Motorer er nok Ford's Kent motor og Fiat 127 motoren. En gammel umoderne konstruktion.

Ved tuning på en suge motor har man en teoretisk maks effekt på 10HK pr 0,1 ccm ved stødstangs motor og 8 ventiler. Ved overliggende er dette tal 12 HK pr. 0,1 ccm med 8 ventiler. Så i teorien er det et 20% større tab.

Min A112 Abarth er tunet op 965 ccm stødstangs motor på 80 HK ved 8600 omdr. med en enkelt register weber. Har rodet meget i det smiley

• #4   28. feb 2012 Jeg er næsten sikker på at jeg læste at en stødstangsmotor kan tage mange flere omdrejninger da ventilerne både åbnes og lukkes af en stang, men jeg kan sagtens tage fejl. Men hvad kan det så være jeg har læst om..?

• #5   28. feb 2012 Til Hammer http://www.ducatidesmo.com/valves.htm

• #6   28. feb 2012 Ah! Men er stødstangsprincippet ikke lidt det samme, bare i en mindre avanceret udformning?

• #7   28. feb 2012 hammer er 100% sikker på at du tager fejl. en stødstangs motor har osse ventilfjedre

• #8   28. feb 2012 Okay. I stand corrected. Tak for tålmodigheden. smiley

• #9   28. feb 2012 kig på billederne af min bil, den kører med stødstangsmotor.
    Knastakslen sidder i motor blokken ved siden krumtappen. Derfra går der stødstænger til et vippetøj som trykker på ventilerne. Deraf navnet stødstangs motor. Der er billeder af mit topstykke med vippetøj.

rigtig mange bevægelige dele = effekt tab

• #10   28. feb 2012 Det er rigtigt, det kan jeg godt se. Jeg havde bare forstået det sådan at den både havde en stang til at lukke ventilen, og endnu en til at åbne den igen.

• #11   28. feb 2012 Altså ud over at det ikke har nogen fordele i forhold til ydelse, så kan det godt have den fordel at motoren kan bygges så den er en anelse lavere. dette kan tit være en fordel på maskiner til lastbiler og andre køretøjer hvor omdrejningerne i forvejen typisk er lave.

• #12   28. feb 2012 tror hammer tænker Wankel.

de ford ket motore jeg har haft kedt til har være super driftsikre. og uden kæde. meer mestemt de køre tandhjul på tandhjul...

Kommentér på:
fordele ved stødstangsmotor

Annonce