{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.519 visninger | Oprettet:

Fiat 500 Cabriolet {{forumTopicSubject}}

Hej BG min kone havde en samtale med en værkfører ved vestergårds auto hvor han påstod at en fiat 500 cabriolet ikke kan tåle at komme i vaskehal men kun tåler håndvask er der nogle der ved noget om det? derfor er det lidt sjovt at de selv vasker den i deres vaskehal når den har været til service???? det skal dertil siges at den er utæt ved bagruden hvorved der løber vand ind i bilen under vask derfor samtalen med værkføreren. Er ikke ret begrejstret for fiat 500 der har været mange ting galt med den, vi har haft den fra ny ting som er skiftet: tårnlejer(15000km), styrebox kaleche, dør håndtag er faldet af, sikkerhedssele fører sæde kan ikke trækkes ud(bliver skiftet på onsdag) alt rasler og skramler, den har PT kørt 30500 KM.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiat 500 Cabriolet
  • #1   5. mar 2012 hold da op. vidste ikke at de var så skod undskyld sproget,,,

jeg vaskede en forleden og vaskehal, den var fin tæt.

hvad havde værkføren tænkt sig med håndvask?? der bliver sgu da ikke bygget en eneste bil i vores tid der ikke kan klare det. hvad så når net regner meget??

• #2   5. mar 2012 Der er mange biler med stofkaleche hvor de ikke anbefaler vaskehal,. bla SAAB, Opel og Corvette.
    Ofte vil du også se at børstehårenes fibre sætter sig fast i kalechen og er nærmest umulige at fjerne igen.

• #3   5. mar 2012 "R: Min kone spurte så værkføreren om det samme mht. regnvejr hvorved han svarrede at vand tågen i en vaskehal var meget voldsom ved en bil end regnvejr???

Chr.F Jo jo garantien dækker men det er rimeligt træls at skulle undvære bilen en halv dag hver gang, det værste er med sikkerhedsselen hvor der ville gå 6 dage før de kunne lave den og håndtaget til døren. satme godt den er leaset.......

• #4   5. mar 2012 hmm haekle, virkelig?? smiley det lyder da lidt mærkeligt, men du har sikkert ret..

mht. vandtågen, så synes jeg ærlig talt at det lyder lidt som en røver.. men ja, det lyder godt nok som en mandagsbil..

• #5   5. mar 2012 chr.f - du har sku nok ret, jeg har heller ikke rigtig hørt noget.

• #6   5. mar 2012 Den kan sagtens klare vaskehallen.. Kender flere der har den:) og skal siges vi nok har solgt 40-50 stykker og det er dælme småting vi s haft med dem..

• #7   5. mar 2012 Mandags bil?? håber i har ret men er stadig glad for jeg "kun" skal have den i ca. et år mere

• #8   5. mar 2012 Utroligt. Den plejer ellers at være meget stabile.

Alle biler kan tåle vaskehal. Det er en EU norm. Det som ikke er glad for vaskehal er kalechen. Selve stoffet har ikke godt af det i længden. Men med lidt pleje er der intet i vejen for det..
    Stoffet har nemlig en legering som skyr vand og forhindre det i at trænge igennem.
    Har selv renoveret en del "hel" kalecher på fx Beetle og Golf. Det er stort set samme fremgangs måde som med Fortelt til campingvogne :o)

• #9   6. mar 2012 Hej alle tusind tak for kompetente svar bliver spændende og følge op hos Vestergårds.

• Holme
    Holme Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 2
    #10   22. jan 2013 Hej Martin
    grunden til at bilen IKKE må komme i vaskehallen, er fordi bag ruden på 500C er meget flexibel, det kan lade sig gøre for vaskehallens børster (hvis de er meget hårde pga. polering osv.) at de skubber vand ind øverste i ruden.
    og derved får man en våd kabine.
    stoffet kan godt holde til det.
    men det kan lade sig gøre da jeg er forhandler af fiat og har oplevet 2 gange at det er sket kunderne kommer med en helt våd kabine op til mig.

Mvh- Nick

• Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #11   25. jan 2013 Jeg er nordens største inden for salg af kalecher til næsten alle biler... Børsterne er hårde ved stoffet, det siger lidt sig selv. Bukser får man jo heller ikke vasket med stive børster. Sæben kan opløse mange ting, for at få bilen ren, og det er stof eller pvc ikke glad for i længden... Med pvc ruder skal man helst undgå det, da selv en ren køkkenrulle ridser en en ren rude.... Men er man doven nok, så skifter man bare kalechen lidt oftere... :o), eller slår børsten på taget fra...
    www.mbb.dk

• claes R
    claes R Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #12   26. feb 2018 Er der nogen der er bekendt med hvad en ny kaleche koster til en Fiat 500 C?

• #13   26. feb 2018 12# jeg ville kontakte ham mbb der har skrevet lige ovenover dig. Han gav min z3 ny kaleche på sidste år, og er yderst tilfreds med både prisen og arbejdet.

• #14   9. feb 2019 Køre selv Audi cabriolet og kender flere der ink os selv der stort set køre i vaskehal næsten hver gang bilen vaskes. Skal der til siges tag selfølgeligt vaskehal med softkare børster og ikke neylon børster. Vores Audi er nu 10 år gammel og kalæshe er stadigt i super fin stand. Der er ikke nogen nævneværdige slid at se efter vaskebørster. Tror næppe en Fiat kalæshe er så dårligt fremstillet at den ikke tåler vaskehal. Vælg vaskehal med omtanke og ikke pga prisen

Kommentér på:
Fiat 500 Cabriolet

Annonce