{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Trackday - bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål ang. Trackday - hvis nogle af jer ved noget om dette.
Kan man vælge og købe en bil uden afgift og kører med den?
Det der undre mig er at på trackday-klubben står der at bilen skal være indregistreet og synet. Jeg undre mig over at når man går ind under deres gallerier fra deres events kan man se mange biler der er uden plader og bygget om til race. Andre har også prøveplader på? Hvad er reglerne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trackday - bil
  • #1   6. mar 2012 Min kammerat har været til trackday med en supra på prøveplader...og han fik da lov til at køre...

• #2   6. mar 2012 Det er hovedløst at have dette krav da ingen forsikring dækker kørsel i form af vædeløb eller bane kørsel.

Hvis man så kommer med den på en autotrailer, så kan jeg slet ikke se hvorfor det har relevans for dem om hvorvidt en bil er indreg. eller ej.

• #3   6. mar 2012 Brabus: Det er helt absurt. Tænkte nemlig det samme

• #4   6. mar 2012 Om forsikringen dækker et arrangement er jo helt op til dem selv, kommer jo an på om der er instruktør osv osv.

• #5   6. mar 2012 De dækker ikke til trackdays, lige gyldigt hvad.. hvis det er køretekninsk kursus så dækker de..

syntes godt nok også det er mærkeligt, jeg ville sku aldrig betale afgift af en bil der skulle tæskes rundt på en bane...

• #6   6. mar 2012 Brabus, nogle af de trackday vi har været på med Honda klub har været kategoriseret som køretekniske kurser, der har været instruktør på osv, man måtte kun overhale på langsiden, men det har altså været en trackday!! Og så dækker forsikringen.

Men fuck om den dækker eller ej, det er nærmest umuligt at køre galt på de danske baner, det er de for kedelige til.. Det er farligere at køre på vejene, men det er forskelligt fra sted til sted om man skal have plader på eller ej, som regel så koster det lige lidt ekstra hvis man kommer med prøveplader..

• #8   6. mar 2012 hold da op hvor folk de snakker uden forstand.. trackdayklubbens arrangementer er fuld forsikringsbare.. og de har været brugt i praksis og har leveret fuld dækning ved totalskade,,,, så konceptet er afprøvet og det virker

• #9   6. mar 2012 brabus det løgn det du siger. Codan forsikre biler hvor man kan kører til trackdays og få dækket evt skader. Har selv undersøgt det.

Hvis en laver en skade og man ikke er forsikret så går jeg da ud fra at man finder ud af noget sammen. Selvom der ikke er krav på det. Ellers ender det vel bare med den anden får en skade magen til

• #10   6. mar 2012 Men det skal købes ved siden af forsikringen. Altså som en tillægs forsikring

• #11   6. mar 2012 Nogge ©

Nej det er jo netop ikke løgn det jeg skriver, jeg skriver at hvis du i følge forsikringen bruger bilen til vædeløbs kørsel eller trackday i ORDETS forstand, så dækker den ikke BUM det er så sandt som det står skrevet.

MEN
    At trackday klubber så omgår dinne ordlyd ved at kalde det et køreteknisk kursus, det er jo så noget HELT andet.

Men så kan jeg jo netop godt se idén med at når Hr. Doktor K lodsmajor der kommer i sin IKKE indreg. og derfor ikke forsikrede bil bragende ind i dig som lovlydige boger der jo helt efter bogen er på et "køreteknisk kursus" så ikke reælt har en chance for at yde dig en totalskade erstatning.
    Og prøv du at forklare forsikringen hvordan en ikke indreg. bil havde lusket sig ind til et Køreteknisk kursus hvor man proklamere over for medlemmerne og kunderne at bilerne SKAL være indreg.

Se DET er nok et problem ikke alle har efterprøvet.

Men der kan trackday klubben jo så gå ind og have en forsikring der dækker sådanne tilfælde.
    Men det er noget lusket sag mellem forsikringer vil jeg mene

Kommentér på:
Trackday - bil

Annonce