{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Ombygget bil - mere i værdi {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg har fået tilbudt en Golf 4 TDI fra 99 i bytte for min Passat

Bilen er i 2004 blevet komplet ombygget til en 2004 130hk TDI model på et prof værksted

en bil med sådan en ombygning, hvad ville den have af værdi?

for mig synes jeg jo ikke at bilen har størrer værdi end en 99 model. På trods af at den har fået den ombygning mener jeg ikke den skal takseres efter en 2004

Men hvad er jeres mening? er jeg forkert på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygget bil - mere i værdi
  • #1   6. mar 2012 Kommer an på hvor stor den ombygning har været, og hvad ombygning betyder i hans forhør.

  • #2   6. mar 2012 Jeg ville ikke give meget ekstra end en 99er.

  • #3   6. mar 2012 det er en golf fra 99 det kn kosmetiske ændringer ikk lave om på,

  • #4   6. mar 2012 Det ville ikke gøre at jeg ville give mere for sådan en bil..


  • #5   6. mar 2012 jamen han mener, efter hvad jeg kan se hvad han forlanger for den, at den er det samme værd som en 2004-model. Han siger den er ombygget med motor, undervogn og interiør

    Og jeg kan endda se at jeg har læst forkert i hans mail, den er ombygget fra benzin til diesel


  • #6   6. mar 2012 Ville max taksere den efter en diesel fra 99 hvis den vel og mærke er ændret identitets mæssig og der er betalt afgift af ændringerne.

    Tænk over hvad der vil ske, hvis den bliver total skadet? Sprøg evt. din forsikring hvordan de vil taksere den, hvis uheldett skulle være ude, er det ikke sjovt at stå med en bil du har betalt for som en 2004 og få en udbetaling for en år99...

    Ændringerne gør ikke at den er blevet nyere, bare mindre slidt måske, men det ændrer ikke på hvornår den er født, ligesom en person der er 50år får skøndheds operationer, dette gør jo ikke at personen bliver yngre, ser bare yngre og mere kundstig ud smiley


  • #7   6. mar 2012 den er mere værd for den person der har bygget den, men for andre evt købere så skal de jo næsten have haft samme hensigt med bilen for at det har noget værdi.. ellers
    jeg ville ikk umiddelbart mene den er mere værd


  • #8   6. mar 2012 Enig med de andre, betal ikke mere end for en TDI fra 99.

    Uanset hvad er bilen fra 99, ikke 2004 jo. Selvom den er ombygget.
    Du kan evt. give lidt mere for konverteringen hvis det er gjort godt, ex. nye dele gør den jo lidt mere værd selvom det kun er med 5 år.

    Prissæt den efter en TDI fra 99 + lidt for arbejdet. (Med lidt mener jeg hvad du selv synes er fair den burde stige fra benz til diesel)

    Takser den efter papirerne smiley


  • #9   6. mar 2012 okay, det lyder ikke til jeg er helt gal på den så. Jeg må have en snak med ham om det, men det er ikke sikkert han er enig med mig, men så må jeg jo smide linket ind fra den her tråd og se hvad han siger

  • #10   6. mar 2012 Er arbejdet lavet ok så er bilen en smule mere værd end en original TDI fra 99. Der er sikkert også en masse udstyr i. Men den kan aldrig nogensinde blive værdisat som en 2004.

    Ombyggede biler, f.eks. fra benzin til diesel, er billigere end originale. Det kan der ikke herske nogen som helst tvivl om.


  • #11   6. mar 2012 Bilen er på ingen måde mere værd end en tilsvarende bil i samme stand, fra 1999.
    Dette forudsat at der er betalt afgift for ombygningen. Hvis der ikke er, så er værdien den samme, minus det det koster at få ombygningen betalt fri.

    Men hvis du er villig til at betale for en 2004, så køb en fra 2004 i stedet.
    2004 var så også nogenlunde der de sidste Golf IV kom (med undtagelse af stationcar).
    Golf V kom i 2003, så teoretisk set ville en 2004 model, være en Golf V, og det er næppe en komplet ombygning fra Golf IV til Golf V.... smiley


  • #12   6. mar 2012 Lad os sige at du bytter og så en dag vil sælge i bytte for en ny bil ved en forhandler smiley

    Hvad tror du han vil sige når han kigger på registrerings attesten ? Den bil er fra 99 uanset hvad der er lavet om på den.


  • #13   7. mar 2012 Udover at den er fra 1999, så vil forhandleren også kræve dokumentation for bilens ombygning, hvis han skal give en pris efter en diesel, og i det man ofte ikke vil kende bilens rette kilometertal, så vil det også trække ned i pris.

    Så maksimalt prisen for en 1999 i samme stand og udstyr. Hvis bilen er registreret med ændringerne, og betalt fri.


Kommentér på:
Ombygget bil - mere i værdi

Annonce