{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fabriksny bil .... ?
  • #1   15. mar 2012 Nej

  • #2   15. mar 2012 Det kan aldrig betale sig. Du taber med garanti penge!!

  • #3   15. mar 2012 Det kan kun betale sig hvis du regner med og beholde bilen i længere tid end 4-5 år.. Jeg havdeselv overvejet den helt nye Jetta, men efter det første år ville den tabe ca 80000 og de efterfølgende år ca 10-15000, derfor jeg fandt en lidt "ældre" Jetta.. Så den havde taget det værste fald..

  • #4   15. mar 2012 Det kommer an på hvor længe du beholder den, som Mortensen skriver.

    Der er mange der køber ny bil og sælger efter et par år. Det kan selvfølgelig ikke betale sig, da det er i den periode bilen taber meget værdi.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #5   15. mar 2012 Vi er jo nogle der må købe nye biler, ellers er der ingen brugte til de andre smiley

  • #6   15. mar 2012 Vi lavede en udregning ved forhandleren:
    Ny bil 3 år ca 125000 i tab.
    Brugt bil 3 år ca 30000 i tab.
    Begge to udregnet med ca 40000Km om året.
    Min niece købte såen en C1 for 2 år siden, hun kan næsten ik få noget for den nu, hun kan få ca 30000 for den i en bytte handle..


  • #7   15. mar 2012 Thomas H
    Det er jo rigtigt..:) Men så taber du så også mest cash..;)


  • #8   15. mar 2012 Hvis man overvejer at beholde bilen i lang tid så syntes jeg godt det kan betale sig.

    Jeg kan godt li jeg ved hvordan bilen er blevet behandlet fra ny. smiley


  • #9   15. mar 2012 Det kommer jo igen lidt an på nyvogneprisen: Køber man en Kia-, Hyundai-, et eller andet til 90.000, mister den naturligvis ikke 80.000 det første år, men man glor sgu lidt når man køber en ny Audi A4 2,0 TDI, som vi gjorde i -08, og den så har mistet X-antal tusinde et år senere. Så det gør vi ikke mere. Den vi har nu, købte vi som lettere brugt - da havde den kørt omkring 30.000 km., men vi "sparede" 130.000,- på den - og det er jo alligevel en "ny" bil ;-).






  • #10   15. mar 2012 Det kan hverken betale sig hvis du beholder den i 1 dag eller 10 år..

    det kan derimod betale sig at købe en 1år gammel bil og beholde 10 år..


  • #11   15. mar 2012 Men hvis man køber en brugt bil kan man ikke selv bestemme farve og udstyr smiley

  • #12   15. mar 2012 Kasper?
    Jo, derfor der er opfundet biler i flere farver, så kan man bare finde en der passer til en selv, jeg fandt selv en i den farve og med det udstyr jeg vil ha..:)


  • #13   15. mar 2012 sjer du har ret, hvis den nye bil er fyldt med neon lys, så kan det helt sikkert betale sig c")

  • #14   15. mar 2012 Som tidligere nævnt, køb den, når den er 1 års tid gammel.
    - Den er kørt til.
    - Den har fået de første service.
    - Det store værditab har den fået.
    - Du sparer en del penge.


  • #15   15. mar 2012 Køb en af de sidste demobiler der er tilbage, der er stort prisafslag at hente.
    (kommer helt an på hvilken bil du vælger).

    Men ved en fabriks ny bil får du fabriksgaranti kontra de 2 års reklamation du får ved brugtbils køb.

    MHT til forsikring får du nogle steder Nyvognerstatning det 1. år. hvis du køber en bil fra ny. (jeg har det hos tjenestemændenes forsikring automatisk med i prisen)
    Så hvis bilen bliver totalskadet første år, så får du en helt ny bil, uanset hvor mange km du har kørt.

    Men igen, det skal vurderes om det er de ekstra kr værd.


  • #16   18. mar 2012 man skal endten sælge sin bil når den er 3 eller 5 år gammel der er tabet størst

  • #17   18. mar 2012 syntes ikke det kan betale sig. men brugt bil. ja så kan du ofte ikke få samme fede rente. selv vælge farve og udstyr. det er det folk tit tager en ny bil for... personlgit ville jeg købe noget med nogle kilometer på bagen... overvejerr skifte min vogn ud med en dieselbil i 60.000kr klasse og så ligge de penge jeg spare tilside til ny brugt bil..

  • #18   18. mar 2012 Henrik. Sikke noget sludder. Man skal da ikke sælge sin bil efter 3-5 år.

    Tabet er størst de første par år. Så jo hvis du gerne vil tá det største tab så gør sådan.

    De råder en til man køber bil når den er 3-4 år. Så kan man måske være heldig at sælge den til det samme igen året efter. hvis man har købt en til en god pris.

    Men det får man jo ingen ny bil ud af. smiley

    Fordi man siger leasing er billiger end at købe er fordi man regner det ud i forhold til at man går ud og køber en ny bil hver 3 år.


  • #19   18. mar 2012 Kan jo betale sig på den måde at du selv kan vælge hvilket udstyr du vil have i bilen.

  • #20   18. mar 2012 ville sige at 4 år er max løbe tid for et bilfinansering. værdfald på de små biler. en superb eller i den prisklasse kan 6år måske gå... men nye iler har jo et kæmpe tab så snart ens navn er kommet på regattesten...
    men kan man være gældfri i den kan den ofte havde en ok værdig som ny udbetaling til anden vogn... men det kun sælger der tjener på den


Kommentér på:
Fabriksny bil .... ?

Annonce