{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.195 visninger | Oprettet:

Bøde for manglende kapsler på nummerplade {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Kom tilfældigvis til at stå og snakke med en politibejent igår som informerede mig om at der er kommet nye regler mht. nummerpladen.
Han fortalte mig at det nu giver 1000 kr i bøde at køre uden de hvide dutter ovenpå nummerplade skruerne, er det en ny regel eller er det en gammel regel?

Og vil samtidig høre om jeg er den eneste der syntes det er dybt godnat at man kan få en bøde for dette??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde for manglende kapsler på nummerplade
  • #1   20. mar 2012 Tjaa.. hvis skruerne nu er rustne og kan gøre at man mislæser pladen på afstand er det vel ok. Dutterne er jo gratis ved SKAT (i Silkeborg ihvertfald)

• #2   20. mar 2012 Det må absolut være den latterligste regl ever, og tror sku egentligt bare at det er en skjult SKAT de ka' opkræve når de lige fanger en..

Men tror ikke at der findes så betjente der er så lave at give en bøde for det..

• #3   20. mar 2012 Hvis en betjent giver sådan en bøde skulle han simpelthen fyres.

• #4   20. mar 2012 han tager sku da gas på dig, og hvis det er sådan så skal SKAT oplyse det, når man henter nummer plader

• #5   20. mar 2012 Du får jo på ingen måde nummerpladen til noget helt andet.. Samtidig koster det nu også 1000 kr i bøde for at køre uden DK klistermærke i bagruden hvis ikke din nummerplade er DK mærket. - Sågar også hvis det er inde for landets grænser .. Hold fast man.

Men der skal nok være nogen politi betjente der bruger disse regler hvis de ikke enten har en måling på dig. Det må være den nye "unødig støj" smiley

• #7   20. mar 2012 De er da velommen til at prøve at give mig en bøde for - så ender vi med garanti i retten - for ingen af min plader sidder med bolte.. smiley

• #8   20. mar 2012 vw power - pas, kan ikke andet end at sige hvad han blot fortalte mig smiley

• #9   20. mar 2012 Det har været sådan i flere år. Tror bare bøde satsen er hævet til 1000kr hvor den før var 500kr.

Kender en der fik en bøde af en emsig betjent engang for lige netop det. Og det er vel 4-5år siden.

• #10   20. mar 2012 Det er derfor man sætter sin nr-plade med dobbeltklæbende tape. Så er den skid slået. smiley
    Og man slipper for grimme plastik-dutter.

• #11   20. mar 2012 Man får squ da ikke en bøde for at køre uden DK mærke i Danmark smiley

• #12   20. mar 2012 _Nicolai Sørensen _

Håber det du siger ikke er sandt :s

• #13   20. mar 2012 Den er god nok, spørg din synsmand smiley det er ikke lovligt og det er da fair nok, de er pænere med dutterne på alligevel

• #14   20. mar 2012 Hvis i nogensinde får en bøde tager i den fandme hele vejen i retten... Hvis det er ENESTE fejl de finder på bilen vil jeg garantere i får medhold.

• #15   20. mar 2012 Men rigtigt det giver som udgangspunkt bøde i sanktion...

• #16   20. mar 2012 • John Gringo™ ©

Du vil da aldrig få medhold med den begrundelse at det er den eneste fejl. Det er en overtrædelse af § 67,2 som omhandler fejl og mangler på et køretøj. Førpris 500 kr, nu 1000 kr.

• #17   20. mar 2012 Æld gammel regl
    I gamle dage 80'erne kørte betjente hetz mod hinanden og andre de ikke brød sig om. 'Duttehetz' hed det vist.........

Den er god nok

• #19   20. mar 2012 Sådan har det faktisk altid været.

SKAT ang. montering:

Montering af nummerplade § 71
    Nummerpladen monteres således, at den er synlig og let læselig.

Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.

Hvis der bruges skruer ved monteringen, må de ikke anbringes på en sådan måde, at nummerpladens læselighed nedsættes. Skruehovedet skal være dækket af en hætte i samme farve som nummerpladen. Der må ikke anvendes pynteskruer.

Nummerpladens udformning må ikke ændres. Nummerpladen må ikke påføres mærkater eller anden information eller udsmykning. Nummerpladen må ikke forsynes med rammer eller indfatninger, der dækker nogen del af pladen, bortset fra den del af pladen, der er uden for den opprægede kant.

Nummerpladen skal holdes ren, så den umiddelbart kan læses.

Den bagerste nummerplade skal være belyst i lygtetændingstiden. Dette gælder dog ikke en knallert.

Kommentér på:
Bøde for manglende kapsler på nummerplade

Annonce