{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

ABS Lampe - Honda CRX DEL SOL VTI {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter.

Jeg har en Del sol fra 93 som lyser i ABS-lampen.
Har prøvet at tage handskerummet ud og kortslutte det lille 2 polet stik inde bagved for at få lampen til at gå ud. Så gik lampen ud - men efter bilen blev startet 2-3 gange så begyndte lampen at lyse igen.

vi har "ohmet" hele vejen rundt og fået nogenlunde ens tal. Foran er det omkring 725 ohm ved hver følere og bagpå 860 ved begge følere. Hvad gik vi mere gøre for at fejlfinde fejlen eller eventuelt bare få lampen til at gå ud? Bilen skal nemlig synes.

Har brugt følgende tråd til at finde ud af jeg skulle kortslutte - dog har min bil ikke meldt fejl i motorlampen.

http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=479190

Håber på jeres hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS Lampe - Honda CRX DEL SOL VTI
  • #1   28. mar 2012 hvad med abs ringene det kan jo være en af dem er knækket.

Anders

• #2   28. mar 2012 Hvis det er din ringe der er defekte, så ville den nok højst sandsynligt lyse lidt efter du har startet og kørt en andelse, det gjorde den hvertfald på en af mine kammeraters honda. Det var dog en civic.

• #3   28. mar 2012 Den lyser altid, men kun hvis man kortslutter det stik vi fik den til at gå ud. Nu lyser den igen i lamperne.

• #4   28. mar 2012 Find det rigtige stik til udlæsning af fejlkoder til ABS. Kortslut stikket og udlæs fejlkoden.

• #5   29. mar 2012 udlæs fejlen, det tager 1 min..

• #6   29. mar 2012 Hvordan vil i udlæse fejlen? Det er det som er hele spørgsmålet jo?
    Den gik ud kortvarigt, men er senere gået igang med at lyse igen jo

• #7   29. mar 2012 har du en manual.. du skal finde et topolet stik, tror det er blåt eller gult, som går fra ECU'en. det skal du kortslutte med en lus..

er lidt svært at forklare uden billede, du er fra Nordjylland? kom til Randers så kigger vi gratis på det.. ellers kan jeg sende et billede når jeg kommer hjem fra arbejde..

• #8   29. mar 2012 Kommer gerne til Randers hvis i kan hjælpe smiley

• #9   29. mar 2012 du kommer bare smiley

ellers send mig evt din mail i en pb så kan jeg starte med at sende dig et billede og fremgangsmåden fra manualen..

• #10   9. dec 2012 Hey drenge. Kan se i er nogen der har lidt mere forstand på det her en mig. Har en ek3 civic 1,5. Min ABS lampe lyser os. Fik af vide at ABS føleren var død i V side. Har skiftet den.. Men den lyser stadigvæk ? Har prøvet det med at kort slutte det stik i snakker om.. (Har oversigt over fejlkoder på ABS) .. Den viste samtlige fejl koder ? Så går ud fra det slet ikke er noget men at systemet ikk er aktivt og den derfor går ind og melder fejl på alt.. Har lige fået af vide man kan sætte plus og minus på hinanden fra batteriet af for at nulstille lortet.. Har jeg så lige gjort og håber inderligt det virker. Men har i andre ideer til hvad problemet er ?? Mvh den forvirrede Honda ejer..

• #11   10. dec 2012 Du skal nulstille ABS lampen, den nulstiller ikke selv..

"Har lige fået af vide man kan sætte plus og minus på hinanden fra batteriet af for at nulstille lortet"

A hva ??? på hinanden..

• #12   14. dec 2012 Altså. Man piller batteriet af bilen, så tager man plus og minus polen og sætter dem så de kan røre hinanden.. Forstår du mig? Hvordan kan man nulstille den?

• #13   14. dec 2012 hehe de skal IKKE røre hinanden...

nej den rigtige måde at nulstille en ABS lampe/kode er som følger:

1. sæt en lus i det 2 polet diagnose stik (hvis du ikke ved hvor det er så skriv)

2. Træd på bremsen

3. sæt tænding til bilen mens du har bremsen i bund, men start IKKE motor, ABS lampen skal hermed slukke efter 2 sekunder.

4. Efter den slukker slip bremsen, lampen tænder igen efter 4 sekunder.

5. Efter at lampen tænder, så træd igen på bremsen, lampen skal slukke efter 4 sekunder, bremsen er stadig trådt på.

6. Når lampen slukker, slip bremsen.

7.Efter 4 sekunder så vil lampen blinke 2 gange i 0,3 sekunder og ABS fejlen er slettet..

god fornøjelse..

• #14   14. dec 2012 Det vil jeg lige prøve.. Det diagnose stik du snakker om, er det stik til højre for foden i passagersiden, hvor der sidder en 2 benet og 3 benet stik i en grøn gummi ting, ikke? ..

• #15   14. dec 2012 Har lige prøvet din fremgangsmåde.. ABS lampen slukkede første gang jeg satte tænding på men tændte igen lige efter. Og så bliver den ved med at være tændt .. Hvad betyder det? smiley kan du evt skrive til mig på 53558188..

• #16   15. dec 2012 Dvs at der er en fejl som skal ubredes, og du kan ikk få lov til at slette den... Jeg vil loge ringe eller skrive i aften, er, på ved ud af døren, men fejlen skal udlæses og så kan du se hvad det er som er defekt, helt sikker en abs føler

Kommentér på:
ABS Lampe - Honda CRX DEL SOL VTI

Annonce