3.962 visninger
|
Oprettet:
SMC biler Højbjerg {{forumTopicSubject}}
Andre end mig der har fået en utrolig dårlig behandling hos dette firma?
Jeg kunne meget godt tænke mig at høre fra dig. Skriv din historie og send den til mig.
Mvh
Mads
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
Jeg har ikke decideret nogen dårlig erfaring med dem, kun at jeg ikke føler mig velkommen, imødeset, hørt, når jeg er der. Sælger har mere brug for at høre sig selv end mig.
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 279 Svar: 1.055
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
feb 2005
Følger: 46 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 193 Svar: 1.037
"Goddag Hr. - Jeg vil gerne bede om et kabel, så jeg kan sætte min iphone til min radio, som er en MFD2 navi - Det skal være med et stik så den bliver sat i CD-changeren", siger jeg venligt til ekspedienten.
Mens jeg står og taler til ham, står han bare og glor tomt på mig. Nærmest med en spytbobbel i munden.
Han drejer om og går ud på lageret, uden at sige noget, og kommer tilbage med et grønt "sokkelstik", eller hvad det hedder, og smider det på disken - Og taster noget ind i computeren, og siger så "37 kr. tak"
Så siger jeg igen "Jeg skal bruge et kabel - KABEL - så jeg kan tilslutte min iphone til radioen.."
"Jamen jeg står og skal ud af døren" siger han... Derefter står han i 5-10 sek. og glor på mig igen, med et tomt udtryk, som om jeg skal træffe en beslutning for ham - "Er der så måske en anden der kan hjælpe mig?", spør jeg, hvorefter han drejer om igen og går ud på lageret..
Der skal lige siges at der ikke er tale om en be-bumset konfi-lagermand, men en fuldvoksen mand på 40-45 år..
Det er ikke den eneste episode jeg har haft med SMC, så jeg er færdig med at handle hos de høj-røvede snobber..
Møjn..
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
Det er nøjagtig den attitude jeg taler om.
dec 2006
http://www.trustpilot.dk/review/smc-biler-hojbjerg.dk
Sådan nogle klaphatte...
jan 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 330
Jeg havde en lang sag kørende med dem, da de ikke lavede vores bil som aftalt. Jeg havde et uheld sidste vinter i vores Altea, hvor jeg kørte over noget fra en lastbil, som var tabt. Det havde sneet meget, og lå derfor under sneen, så jeg havde ikke en chance for at se det. Jeg kurede rundt og var en tur i grøften. Da jeg kom ud og kiggede under bilen, sad den ting jeg havde ramt fast oppe under bunden, og måtte derfor have bilen bugseret til SMC i Højbjerg, da jeg regnede med at de kunne levere en ordentlig service, da de jo er autoriserede Seat forhandler. Jeg er meget nidkær omkring mine ting, og jeg vil gerne have at tingene bliver lavet ordentligt, derfor stillede jeg den derud. Dette viste sig at være en kæmpe fejl. Da jeg hentede bilen igen havde de skiftet bundkaret, men ABS lampen, som var begyndt at lyse efter uheldet, lyste stadig. Jeg var udsendt som soldat, på det tidspunkt, og det her skete i min leave periode, så det var min kæreste der havde fornøjelsen af at køre ud med bilen igen. De havde den af flere omgange for at finde fejlen. Til sidst sagde de at det skulle skiftes et kredsløb og en boks som ville forløbe sig til 15.000kr - Så der skulle forhandles frem og tilbage med taksator osv osv. Det tog flere uger. Da SMC så fik bilen igen for at udbedre fejlen, og skifte det kredsløb og boks som de havde sagt var skylden i det hele, tog det dem flere dage end lovet. Da min kæreste kommer ud igen for at hente bilen, lyser ABS lampen stadig. Vi opgav fuldstændig SMC og stillede bilen ned til min svigerfars mekaniker som smed en tester på og konstaterede at det var en ABS føler ved venstre baghjul (dette tog 5 min) Inden for 2 timer havde han skaffet føleren, og havde skiftet den, og vi havde en bil som ikke længere lyste i ABS lampen.
Det skal siges at SMC biler Højbjerg har haft bilen i alt 6 gange, og har faktureret mit forsikringsselskab langt over 18.000kr for en fejl de aldrig har udbedret. + at vi selv betalte den regning på ABS føleren ved den anden mekaniker. Jeg vil ALDRIG anbefale nogen at stille deres bil derned, de er simpelthen uprofessionelle!!
Har overvejet at køre sagen videre, da jeg er blevet belastet af forsikringsskaden i sådan grad, at der går 3 år til at jeg kan blive elitebilist, på trods af at jeg er 26 og har haft bil siden jeg blev 18.
Thomas
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 396
Kan kun sige jeg har sympati med dig, det er en værre gang svineri de har gang i der. For det første, at de skifter din motor og gearkasse der tilsammen tager over 7 måneder, derudover skal du betale så meget af det slev. Men det er deres regler sådan er det vel bare, det værste er dog, at den afdragsordning i har lavet ikke engang bliver overholdt. Hvis de ved du betaler dine regner til tiden og ikke mangler noget service på bilen, syntes jeg helt seriøst det er noget værre svineri, håber aldrig jeg selv oplever det.
Håber du har klaget til forbrugerklagenævnet og det går godt. Så håber jeg på, at hører hvordan det går med det - god vind
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.568
sep 2010
Følger: 18 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 89 Svar: 314
Ind og skriv på trust pilot så andre personer kan blive advaret.
/Daniel
dec 2006
1000 tak for din historie...
Jeg er ved at samle matriale ind til at køre en sag imod dem. Hvis du vil med i den båd siger du bare til. Jeg ved, hvordan du har det. Står selv i samme situation.
MVH
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
Når jeg får lavet noget sker det hos Carepoint i Randers. Der ser jeg en fornem service, og priserne er yderst fair. ( Ikke engang Flensburg kan være med i prisen ved en tandremskit)
Men som så meget andet har folk nok også dårlige erfaringer med dem. Jeg har i hvert fald ikke noget at sætte på dem.
jan 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 330
Det vil jeg gerne, har bare ikke selv haft mod på at gå igang, men ja, der er sikkert mange i vores båd. utroligt at man kan drive virksomhed på den her måde i den tid vi lever i, hvor folk vil have service frem for alt. Håber at der er så mange der boycutter dem at lortet går konkurs.
Thomas
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
Hvis man bliver behndlet dårligt på sin arbejdsplads, kan det være svært at vise interesse i arbejdet overfor kunderne.
Det er trist for alle parter. Har selv (har arbejdet som salgschef i mange år), været steder hvor man blev behandlet som lort. Og når man havde haft en dialog (eller manglende på samme), med ledelsen. Og herefter skulle ud og betjene en kunde. Kunne det være svært at finde en grimasse der kunne passe.
Dog må man som ansat aldrig lade interne problemer komme til udtryk overfor kunderne. Da dette er meget uprofessionelt. - Men det kræver man har en "on-off switch" Og det er ikke alle sælgere der har dette.
Kender ikke til omtalte firma andet end af navn. Men det lyder i mine øre til at de har nogle alvorlige personalepolitik udfordringer.
dec 2006
Mvh
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 1.146
kender en med samme bil+motor som lige har fået lavet det helt samme ved motoren det kostet 18500kr alt inkl ved smc
dec 2006
Mvh
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.618
Kan godt se det måske er lidt skod af dem du ikke kan få det du vil men de kan jo ikke have 17 forskellige emner liggende. Dele bliver jo lavet om hele tiden og andre udgår. Det vil koste dem alt for meget at have.
Jeg skulle have noget speedometerkabel holder fra bmw og de ved simpelthen ikke hvilket et der passer på min motor så jeg måtte tage chancen og bestille et hjem. Sådan er det. de kan jo heller ikke bestille 3-5 forskellige holdere hjem. hvor tit kommer der lige en ned til dem og siger "hey jeg skal lige bruge en speedometer holder til min e36 m3 motor".
Håber i får en løsning på jeres problem:)
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
dec 2006
Kan da godt ske at de ikke er en bank, men de håndtere dog penge sager dagligt og det kan jo ikke komme bag på dem at der findes folk der ikke lige kan hive så mange penge ud af et budget. Hvis deres virksomhed virkelig ikke kan vente med at få deres betaling over 6 mdr frem for 3, så tyder det vidst på at lortet er ved at gå konkurs.
De skal heller ikke låne folk penge, men bare vente 3 mdr mere på deres penge. Man kan jo ikke klippe hår af en skaldet mand. Hvis de er service mindet og glade for deres kunder, så burde der ikke være noget problem.
Hvis du ikke har opdaget det, så er det sgu meget alm at virksomheder har en afdragsordning. Selv helt små pizza forretninger tilbyder at man kan få deres pizza afdraget. Så hvis Store økonomistærke SMC ikke kan overleve 3 måneder ekstra uden min indbetaling, så skulle de måske overveje at lukke deres bolsje butik.
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 1.605
maj 2007
dec 2006
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Har de beholdt bilen på værkstedet i 8 måneder uden du har set eller haft den ?
Efter hvad jeg kan læse mig frem til har du fået en fast pris inden de går igang. Så er det jo op til dig om du vil tage imod tilbuddet og kan betale. Og du fik lov til at afdrage trods alt
maj 2007
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 607
dec 2006
Da bilen er dyre end den reperation der skulle foretages og ret ny takkede jeg ja til tilbudet om motoren, da jeg aldrig havde haft nogle problemer med SMC før. men igen.. at vente 6 mdr på at de kommer en motor i er sgu for lang tid.
Så røg gearkassen 8000 km efter at den nye motor er kom i. kan godt ske at det bare er mig, men virker sgu underligt at den smider en gearkasse efter de 110000 km. Jeg er overbevist om at bilen er blevet samlet forkert på en eller anden måde. Men Igen, så ville jeg gerne have at min bil fik rep på det samme værksted, som jeg købte den, da de kendte den der inde og folkene var ganske flinke.... Men at Michael Espersen indirekte kalder mig for en løgner og holder mig for nar på den måde er simpelthen ikke iorden.
Jeg har som sagt ALTID overholdt mine afdrag på den bil, at de så ikke kan vise noget goodwill er jo for dumt. Jeg har ikke givet dem nogen grund til at tro at jeg ikke ville betale. Vi skal jo også lige have på det rene at Jeg ville jo også HELLERE end gerne betale regningen, men hvis de er en forretning, så ville det jo også være i deres interesse at lade mig afdrage over de 6 måneder end at miste mig helt som kunde.. Enig?
dec 2006
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Det er vel ikke SMC du afdrager dit lån på bil til ?
feb 2011
Det er også efter min mening med det beskrevne indlæg på trustpilot, at SMC her har gået milevidt langt for hvad der kan forventes. af tålmodighed. De kunne (med rette( have sendt vedkomne direkte til inkasso hvis de ønskede.
Det havde måske været en god ide. Hvis vedkomne inden han sagde "go for rep. at have givet et signal om at han ikke havde pengene. Således at SMC inden kunne vurdere om de ville give en afdragsordning.
Man fylder jo heller ikke indkøbsvognen i bilka og beder om henstand efter varene er scannet eller?
At vedkomne ført beder om at få udført en rep. vel vidende han ikke kan betale, og bagefter for en i mone øjne meget tålmodig afdrags ordning, for derefter at svine dem til der har givet ham denne ordning (en ordning de ikke er forpligtet til), er i mine øjne den værste svinestreg jeg længe har set.
Det var så bare min personlige mening.
dec 2006
dec 2006
Du skal lige vide en ting...
1.
Ville GERNE betale for rep. Skælder ikke ud over prisen
på deres ting, men deres håndtering af hele sagen.
2.
Vi havde forhandlet ALT afdrag på plads INDEN rep var påbegyndt og alt var afklaret med bank og finansering.
feb 2011
Henholder mig kun til det der er skrevet på TP. Og der er det skrevet i et sprog, hvor får følelsen af at vedkomne er utilfreds med at han har fået en behandling som alle andre ville være lykkelige for at have fået.
Uanset hvor stor SMC er om det så var Mærsk - Er det penge de har til gode efter de har ofret dele og timer på at lave bilen. De er i deres fulde ret til de penge - også kontant afregning. De skal da ikke ligge på knæ og sige "tak" fordi du ikke kan betale.
Jeg hader det der princip du beskriver om : de har penge nok de kan bare vente. hvad ved du om det. Og uanset. er det penge du skylder. Og det skal bare betales hurtigst muligt. Hvordan ville du selv have det hvis din chef kom og sagde, "du har jo både hus og bil. Så du må have penge nok. Vi udsætter lige din lån for Marts 6 mdr frem i små rater. ???
Syntes du skulle slette dit indlæg på TP. for du fremstår som en klap hat. Undskyld mig udtrykket.
feb 2011
dec 2006
Det er jo din mening at jeg fremstår som en klaphat, men når man har været igennem den mølle jeg har, ønsker jeg ikke for andre at de kommer igennem det samme. Men hvis mit indlæg virkelig kan skade hele SMC biler´s koncern, så må de dælme have problemer.
Jeg kan sagtens forstå at de vil have deres penge. Det vil alle jo gerne, men e lever også at kunder og hvis jeg ikke kan få den service jeg vil have der, så er jeg sikker på at jeg kan få den et andet sted, der gerne ville have mine penge.
feb 2011
Jeg læser måske din anm. med andre øjne fordi jeg til daglig sidder på den anden side af bordet end du gør.
Min "velvillighed" og leveringstid på det bestilte ville nok heller ikke være den hurtigste, hvis jeg havde betalende kunder der kom først i køen. Foran kunder der skulle have 6 mdr rentefri kredit, der skulle belaste min kassekredit. Og som tak var utilfreds med alt.
men som sagt bare mit syn på sagen med de info du har lagt herinde og på TP. Du skriver jo du vil søge mennesker der vil køre en sag på det firma der giver dig 6 mdr rentefri kredit. Så uden at have noget at have det i. Kunne jeg godt forestille mig at du også havde været en kværulant inden sagen kom dertil. Ikke at der er noget gslt med kværulanter. men en kværulant der ikke engang kan betale, skulle nok vise lidt mere taknemlighed.
god aften, og held og lykke med det. Håber i finder en løsning.
aug 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 90
Jeg stiller bilen og får senere et opkald fra SMC hvor de siger at det vil koste mig 13.000 kr. De vil ikke kendes ved at der er fundet en fejl den dag der stadig var garanti og at ham mekanikeren jeg havde talt med ikke arbejdede hos dem længere. Jeg forklarede hende at jeg havde lavet en aftale med den mekaniker om at jeg skulle henvende mig når jeg kunne undvære bilen en hel dag. Men hun siger så at den aftale kan de ikke se nogen steder og at sådan noget skulle jeg have haft på skrift.
Jeg får et andet værksted til at sætte min bil til computeren for at finde ud af hvilke fejlmeldinger der tidligere har været. Det viser sig at den fejl der blev fundet dengang jeg havde garanti er den samme fejl som stadig bliver fundet. Jeg spørger værkstedet hvad det vil koste at få lavet og de siger 5.700 kr. alt inkl. SMC sagte 13.000 kr.
dec 2006
aug 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 90
SMC biler Højbjerg