{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Smadret motor 1.9 seat eco HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Jaaaaa!
Så skete det :/!!
Kom kørende gennem byen idag, pludselig lød der en forfærdelig slag....
Kom ind til siden og så havde den skudt plejelstangen ud gennem blokken!
Nu er problemet så:
Hvad koster en ny motor at få monteret med garanti? (evt i tyskland)? Bar en CA pris....
Ville det være optimalt at få den lavet med nogle af de gamle dele?
Da jeg har en kammerat der kan lave sådan kan køre "optimalt" osv siger han med nogle dele fra en anden motor. (han er selvfølgelig en DYGTIG mekaniker med mange års erfaring)
Eller andre ideer?
Har hørt der er nogle fejl på den motor, og en anden kammerat mente jeg skulle kontakte Seat om ik der var en form for garanti når det er en så basal ting!

Har i nogle ideer?
Der er tale om en seat leon ecomotive fra 08

// Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smadret motor 1.9 seat eco HJÆLP!
  • #1   29. mar 2012 Der er vel stadig garanti på.. Ellers burde Seat give noget kulance, såfremt du har overholdt service..

  • #2   29. mar 2012 hvor langt har den kørt ?
    du er ikke den første der har haft en stang gennem blokken på en 1.9 tdi. Golf 5 osv kan også gøre det.


  • #3   29. mar 2012 Prøv at kontakte Seat... Det kunne jo være de ville give en god kullance hvis den har overholdt service...

    Bortset fra det kan det ofte ikke betale sig at lave sådan en motor... Find en anden... evt i tyskland... Og få den lagt i...

    Støvring autoophug kan anbefales... de har kontakter i tyskland og holland og fornuftige priser.

    Men jeg har sgu ikke hørt om at en 1,9 laver det nummer før... men har set en del 2,0 TDIére gøre det...


  • #4   29. mar 2012 Service er overholdt, den har krøt 151k km...
    Tænkte om der var nogle der evt kendte til nogle firmaer i nordtyskland som de kan anbefale, som selvfølgelig kan yde ordentlig garanti osv?


  • #5   29. mar 2012 Ring til den lokale seat forhandler og snak med dem først smiley

  • #6   29. mar 2012 Jeg kører op og snakker med dem imorgen, jeg ved godt den har kørt 151.000km ellers er det 152.000 rundede nemlig 1000km idag lagde jeg mærke til... Men det kan simpelthen ik passe!

  • #7   29. mar 2012 Tvivler på du får nogen som helst kulance på en bil der er 4 år og 150.000km, så ny maskine i den, Tyskland eller Støvring ophug er nok de bedste bud..

  • #8   31. mar 2012 har lige fået en 115hk tdi motor fra støvring.. magen til lorte motor. de påstod, de havde haft den startet op. selv om det halve bolte manglede t-rem stod forkert, dyse nr 4 var defekt. men jo jo den havde de haft startet, men da jeg sagde de så måtte komme ned og starte den op, for så var det nok mig den var galt med, måtte han så indrømme det var en motor de havde fra spanien, og de ALDRIG havde haft den startet op. og ville kun give 3 timer til ekstre tid og ikke noget til ekstre dele.

    så for aldrig en motor der fra igen.............


Kommentér på:
Smadret motor 1.9 seat eco HJÆLP!

Annonce