{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Rustgaranti Seat fra 09? {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en Seat Leon fra 2009. Alle service er overhoved, den har fået alle de check den skulle have osv.

Da vi kiggede på bilen, fandt vi en lille rustbobbel på taget.

Den er på størrelse med en 25øre, og sidder lige over passager døren.

Vi snakkede lidt omkring rustgaranti, men ingen kendte helt reglerne osv.

Så hvad gør jeg nu, kan jeg køre ud til nærmest Seat forhandler, og forlænge at de skal lave det, eller skal man bestille et chek, eller hvordan foregår det helt nøjagtig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rustgaranti Seat fra 09?
  • #1   31. mar 2012 Du kører bare ud og fremviser det..så bliver der taget billeder som bliver sendt videre til importøren også beslutter de hvad der skal ske smiley

• #2   31. mar 2012 Med mindre det er et stenslag der ikke er behandlet

• #3   31. mar 2012 Kør ud og snak med dem... Der får du det sikreste svar... Hvis det er en pådraget skade skal du nok ikke satse på at de betaler

• #4   31. mar 2012 hvis der allerede er en korrodering vil de med 100% sikkerhed sige at det stammer fra et stenslag hvilket det med 99% sikkerhed nok også gør. Leon har problemer med døre bagklap motorhjelm og enkelte tilfælde bunden.

men ja. smut forbi seat og ta en snak med pladeværkføren og hør hvad han siger smiley

lever pt af at reppe rust i seat og har pt aldrig hørt om garantisager med rust i taget desværre smiley
    men pøj oøj med det. ellers må du jo ha skaden reppet smiley

• #5   31. mar 2012 Får først bilen på mandag. Men som jeg husker det, så var der ingen tegn på skde, kun en bobbel i lakken, nu må vi se ..

• #6   1. apr 2012 Vel nærmere lak garanti?

• #7   1. apr 2012 Rust og lak garanti gælder mig bevidt kun hvis alle service besøg er overhodt samt at du har en blanket eller bog hvor der er blevet krydset af hvad det undervejs er opstået....

Jeg har engang rustbehandlet en ældre dames bil som var blevet 4 år, og skulle til det første syn, hvor hun havde 4-5 små rustbobler i hjelmen hvor det var noteret i hendes servicebog....

Hun havde bare ikke fået det lavet på egen regning da det var små tenslag som var noteret i hendes servicebog, og pga. dette så dækkede hendes rustgaranti ikke, selv om der var kommet rutgennem tæringer i bag inde i hjulkassen, og derfor skulle jeg lave rusten og undervognsbehandle den bagefter...

Og hun havde været hele møllen igennem, men hun måtte selv punge ud, da hun ikke havde vedligeholdt sin bil i henholt til foreskrifterne som stor i hendes købskontrakt / serviceprogram...

Men igen ikke alle forhandlere og bilmærker er jo ens... ;-))

Kommentér på:
Rustgaranti Seat fra 09?

Annonce