{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

thansen bremsecylinder popper ud!? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde monteret en ny bremsecylinder i min kadett c bagi...
Da jeg var igang med at lufte bremser ud, fandt jeg pludselig ud af at det pissede ud af den nye bremsecylinder, i den ene side... og den havde faktisk poppet stemplet ud...

Jeg prøvede at samle det hele igen rigtigt, hvorefter den gjorde det samme, bare i modsatte side af den samme bremsecylinder...

Hvad fanden kan det være? er det forkert montering? forkert størrelse eller er det bare noget billigt lort som jeg i sidste ende må erkende...

Ja jeg fatter heller ikke jeg fik mig selv til at købe den hos thansen, men det gik lidt stærkt, så dumme kommentarer frabedes smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  thansen bremsecylinder popper ud!?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   7. apr 2012 Lyder som forkert montering

• #2   7. apr 2012 Ja det lyder som forkert montering, for uanset hvor gode eller ringe selve cylinderen er skal stemplet ikke kunne "poppe" med mindre noget er fejl monteret...

• #3   7. apr 2012 Stemplerne i en bremsecylinder kan da altid hoppe ud?, man udlufter da ikke før man har tromlerne på igen...

• #4   7. apr 2012 som Anders N skriver. det er sku basal viden hvis man skruer bare lidt bil og har hovdet med sig.

• #5   7. apr 2012 ikke for at ødelægge mandens oplæg, men hvordan kan i få stemplet til at poppe ud ?

Måske har jeg ikke set de biler i skruer i men jeg kan slet ikke se det for mig hvordan det kan lade sig gøre..

• #6   7. apr 2012 du skal huske at samle hele bremsen og montere tromlen inden du lufter ud. og være sikker på at bakkerne sidder rigtigt og så vidt muligt uden mellemrum mellem bakker og cylinder.

• #7   7. apr 2012 Stempler skal ikke kunne poppe ud uden at man træder på pedalen.

Men det skal så absolut ikke kunne lade sig gøre med tromlen på, ellers er det forkerte størrelse man har monteret.

• #8   7. apr 2012 ..::Polo doktoren::.. .: Nej, men det gør han jo også i det han lufter ud. Som jeg læser det, forsøger han at lufte ud, uden at have tromlen på.

• #9   7. apr 2012 Man kan ikke lufte ud uden at have monteret bakker og tromlen.

Det er fair nok at manden ikke ved det, men det bunder jo i en monterings fejl..

Tvivler på der er noget galt med din bremse cylinder Niels..

Prøv igen smiley

• #10   7. apr 2012 Hvis det er tilfældet at man hår valgt at prøve på at lufte bremser ud uden at ha tromler på. Ja så kan jeg kun endnu engang opfordrer til at man holder hænderne i lommen og overlader det til nogen der ved noget om det. Det er for pokker det der skal få bilen bragt til standsning, og jeg har efterhånden set rigtig mange der har lavet bremser faretruende forkert.

Hvis jeg tager fejl beklager jeg meget.

• #11   7. apr 2012 Og så det skide lækkert når topic starter gider deltage i sit eget emne....

• #12   7. apr 2012 Ja, er der plads til at stemplet kan hoppe ud, når det er samlet korrekt, vil enhver med bare lidt erfaring hurtigt kunne se at det er en forkert bremsecylinder.

• #13   7. apr 2012 så lad da være, med at købe bremser hos thansen... vil i gerne dø?

http://ford.flyby.dk/default.asp?id=712&uid=343

• #14   7. apr 2012 Thomas. Det største problem er at amatører laver deres bil! Thansen er sådan set fin nok langt hen a vejen. Men man får altid hvad man betaler for og ofte er orginale dele ligeså billige som de uorginale.

Jeg Mekaniker og de fleste biler jeg laver i fritiden er for venner og bekendte der selv er gået igang og ikke kan afslutte. ofte tromlebremser og tandremme og hvad folk ellers roder med..

Det logik og samligne nye og gamle dele inden man samler - Selv på vores mercedes værksted kan vi få reservedele ud hvor der fejl på eller er uens med den oprindlige del selvom serie nr passer...
    Jeg havde med GARENTI opdaget den fjedre var kortere - Endten ved samligning inden eller under montering!

• #15   7. apr 2012 Thomas P:

Du skal bare have et kursus i at montere bremser.

Har aldrig haft problemer med deres reservedele.

• #16   7. apr 2012 Ja, det må være forkert montage. Derudover har 99.9% af alle biler da 2 kreds bremsesystem, så bremsekraft må han stadig have haft.

• #17   7. apr 2012 øøh wauw... topic starter på banen igen! ... selvfølgelig var tromler på igen, fejlen lå i i fjederen forneden der havde vredet enden i stykker...

Til alle med negative kommentarer, I skal lige huske at det ikke er atom fysik, og bare fordi I kan finde ud af det, er I ikke verdensmænd. Lad være med at dømme før i kender det konkrete tilfælde.

Så ja, fejlen lå i monteringen, men var så fokuseret på den skide hjulcylinder fordi jeg før og ofte, har været meget utilfreds med thansen dele, og endnu engang kom til at købe det fordi jeg lige kom forbi.

Men hey, jeg fik et konkret svar, tak for det, hjulcylinderen fejler intet.

Det gælder ikke om at vide mest og rakke ned på andre i forumet, tvært imod hjælpe nogle der har, eller har overset fejl.

Fortsat god påske, og weekend.

• #18   7. apr 2012 Niels J

Er glad for du fandt fejlen, håber da du for den på vejen igen, en Kadett C er jo et herligt køretøj smiley

• #19   7. apr 2012 Godt du fandt problemet.
    Jeg mener bare at det er sgu lidt et farlig sats og ta, og hvis man ikke er 1000% sikker på hvad man laver, så få hjælp til det. Det handler for pokker da om dit eget og andres liv.
    Der er jo ikke nogen der siger at man skal kunne alt, og der er bestemt ikke noget flovt i at spørge om hjælp.

• #20   7. apr 2012 Thomas p er jo et rygende godt eksempel

• #21   8. apr 2012 ja men den kære kadett skal jo synes inden den kommer på vejen! En vigtig faktor jeg ikke havde fortalt, projektet er snart færdigt nemlig, sikkerheden er netop i top. Jeg spurgte fordi jeg netop IKKE ville tage chancer, og mener at man stadig godt kan lave det selv, især når jeg får synsmanden til at godkende bilen...

• #22   8. apr 2012 Et syn er sku ikke det samme som en bil der er iorden.. langt fra.... Se thomas link - En fejl der først blev opdaget 6 måneder senere da skaden var sket.. Sådan en ting ville en synsmand jo ikke kunne se.

Sikkerheden i top?? er du da uddannet siden du kan drage de konklusioner?

• #23   8. apr 2012 den røde fiesta i min profil købte jeg for 2500kr uden syn, kørte den til syn uden så meget som at løfte den og den strøg lige igennem uden anmærkninger, 2 måneder senere røg bremsercylinderen ud gennem ankerpladen der simpelhen var gennemtærret. så nej, syn er IKKE = iorden

• #24   8. apr 2012 ... "sikkerheden er i top prioritet"! - skulle der have stået.

Men om jeg er uddannet? Til hvad? at forudse ulykker? Det tvivler jeg på, og jeg kan ikke se hvordan det er relevant i denne sammenhæng hvad jeg er uddannet som.

Jeg stillede helt simpelt tvivl ved t-hansens produkt, og må sige i mit tilfælde, at jeg fandt fejlen et andet sted end i thansens produkt...

At jeg har bemærket at thansen hjulcylinder virker langt dårligere konstrueret end den originale der sad på i forvejen, er en anden side af sagen, dog så betydningsfuld, at den har overbevist mig om at bestille reservedelen andetsteds fra, hvor en original del eventuelt er mulig.

Kommentér på:
thansen bremsecylinder popper ud!?

Annonce