{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.509 visninger | Oprettet:

Alufælge holdbarhed {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg kigger efter nye fælge, og vil gerne vide lidt om holdbarheden på de forskellige. Jeg ved at mange fælge kommer igennem en salt spray test, men har ledt og ledt på google, og synes ikke rigtig jeg kan finde nogen resultater af de tests...

Er der nogen af jer der kender et sted hvor man kan se hvilke fælgemærker der klarer sig bedst i salt spray test?

Mvh. Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alufælge holdbarhed
  • #1   9. apr 2012 havde du planlagt at køre salt ud med alufælge? smiley
    Så længe man vedligholder sine alufælge holder de, de eneste fælge jeg har samdre har været på grund af, misbrug. Vinterfælge har holdt fint, bare man er ordentlig med dem.
    Mht at få svar på diverse test, skal du nok direkte til producenten, for at få noget brugbart.

• #2   9. apr 2012 Det er ikke alle fælgproducenter der er lige gode til at lave en holdbar overflade på alufælge. F.eks. har jeg haft kig på nogle Keskin fælge, og var ude og kigge på nogle brugte, men selvom de ikke var ret gamle, var lakken begyndt at skalle af. Det sker også typisk på billige replica fælge og andre discountfælge.

Så det kunne være rart med et skema over hvor godt de enkelte fælgmærker klarer sig

• #3   9. apr 2012 Generelt skal du bare gå efter en kvalitetsfælg, hold dig fra alle de billige replica fælge. Udover at lakken er stærkere, er selve fælgen som regel også stærkere, og mindre nem at ødelægge ved huller i vejen osv.

• #4   9. apr 2012 Hvis jeg havde pengene havde jeg jo også bare købt nogle bbs eller schmidt eller lign, og omvendt ville jeg aldrig købe de billigeste discountfælge. Men ville bare gerne finde det bedste kompromis mellem pris og holdbarhed...

• #5   9. apr 2012 Det er ret besværligt, køb dine fælge et sted de har forstand på det, så kan du få ordentlig vejledning og hjælpe til at finde de helt rigtige fælge ;o)

• #6   9. apr 2012 Gå efter noget der er hel sølvfarvet eller en anden farve..
    Lige så snart det er en poleret overflade emd klarlak på irrer de under lakken....
    Det gælder faktisk næsten alle fabrikater..
    Klar lak kan bare ikke binde ordentlig fast i en poleret overflade...

Kommentér på:
Alufælge holdbarhed

Annonce