{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Michael M
Michael M
Tilmeldt:
31. mar 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65

Driftsomkostninger Ford vs. Peugeot {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal have en ny bil, og valget står mellem Peugeot 307 XS 2.0 fra 2001 og en Ford Mondeo 2,0 fra 2001. Begge benzinudgaver. De har begge under 180.000 km på tælleren.

Har I en cirka ide om hvilken en der vil være billigst i driftsomkostninger og reparationer? Jeg synes begge biler er fine, men har ingen ide om hvor dyre de er at reparere på?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Driftsomkostninger Ford vs. Peugeot
  • #1   11. apr 2012 Mine forældres 307 har godtnok ikke kostet mange penge de år de har haft den.

    Har ingen kendskab til ford, så vil ikke kunne udtale mig om det uden af fremstår som en af de idioter der sviner peugeot om lidt =)


  • #2   11. apr 2012 Det er begge tusse gamle biler så her er det jo den generelle stand + deres service historie der tæller. Når biler bliver så gamle kan de jo fejle alt.

    Begge modeller du nævner er fyldt med svagheder.


  • #3   11. apr 2012 Det den generelle stand du skal gå efter... Fuld service - 1 ejers - Ældre ægtepar osv.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
    #4   11. apr 2012 Ja, det er jo ikke ligefrem nye biler, og selvfølgelig vil der komme problemer.

    Jeg tænkte bare, om det var væsentlige dyrere at reparere på den ene frem for den anden.

    Patrick B: Det lyder godt smiley Jeg har også selv haft en Peugeot 106 i 4 år, der har aldrig været en eneste fejl med den. Mange folk sviner dem til, men jeg har indtil videre kun god erfaring.


  • #5   11. apr 2012 Det er fordi Peugeot'er ikke er lavet til at krudte af på kold motor i frost. Og fordi at der kan gå en lille ting galt. Men man skal huske at det kan der ikke i en VW. NOT FUCKING POSSIBLE.







    De når at ruste væk inden =)


  • #6   11. apr 2012 hver opmærksom på koblingen/gearkasse og at alt EL virker. Sædevarme, ruder osv osv på den 307. Det altid et svagt ældre peugeot

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
    #7   11. apr 2012 Super, tusind tak smiley

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
    #8   11. apr 2012 Patrick B: Hehe, det kan der være noget om! Jeg har kørt min Peugeot 106 utrolig pænt, og den har behandlet mig utrolig pænt smiley

  • #9   11. apr 2012 Jeg har en 307 fra 04..

    Den kører rigtig godt trods at den skal have skiftet kobling nu for den glider i koblingen Sædevarmen virker ikke. Elektroniken svigter rigtig tit og så har den det med skiftning af pærer hele tiden og løs forbindelse de forskellige steder.. Hvis man kan leve med det så er det en OK bil..


  • #10   11. apr 2012 Fuck jeg blev bange af det Billede af Amalie.....!

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
    #11   11. apr 2012 Trine - Det lyder godt. Det med pæren kan jeg selv fikse, og kan fint leve med et par fejl i elektronikken hist og her. Bare den kører godt og stabilt.

    Hvordan synes du den opfører sig på motorvej? Og med støj i kabinen?


  • #12   11. apr 2012 Det med pærene kan nemt laves, man kan vist få et kit ved peugeot med en modstand så de ikke springer så tit, ellers har jeg hørt om folk der selv lodder en modstand ind. kig mere på www.hi-speed.dk smiley super god side når man har en fransk bil.

    generelt er det en stabil bil som køre når man starter den. men ja. kan ikke sige så meget mere. dem jeg kender der har haft sådan en har været godt tilfredse og ikke haft de største udgifter.


  • #13   11. apr 2012 Arh, at kalde dem tudse gamle er måske lige i overkanten.. Hvad kalder man så min volvo fra 87?

  • #14   11. apr 2012 N B G L

    Ja hold da op. Øh, gravballemandens firmabil =)


  • #15   11. apr 2012 Den er godt nok på gule plader.. meeen, den holder sig sku bedre end nogle af de biler der bare er halvt så gamle.. Så når de kommer op i alderen er der kun en ting at gå efter, generel stand.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
    #16   12. apr 2012 Mange tak, jeg prøver lige at tjekke hi-speed.dk

  • #17   12. apr 2012 Hmm.. Altså den kan finde på at sige at den er for varm og tankmåleren svigter rigtig tit . Og så ved man ikke om det passer eller ej... Har prøvet at kører tør i den selvom der stod der var en kvart tank tilbage.. Andre gange virker den fint nok.. Andre Virker pærene ikke altså en løs forbindelse.. Heldigvis har jeg en kæreste som er mekaniker!! Men jeg kan ikke leve med den at den er trods alt kun fra 2004.. Så jeg skal have en anden bil som er mere pålidelig..
    Den larmer lidt på motorvej.. Min er en 2.0 hdi air van.. Den kører ellers fint på motorvej.


Kommentér på:
Driftsomkostninger Ford vs. Peugeot

Annonce