{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Følger: 2 Emner: 52 Svar: 140

Utæt Hydraulik kugle på Xantia?? {{forumTopicSubject}}

skulle skifte til sommerhjul på min Citroeng Xantia og da jeg løftede den stod der en stråle med væske ud ved venstre baghjul. Det kom ud lige ved kuglen er det normalt de utæte der? hvor svær er sådan en kugle og skifte og er de dyre? smiley

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt Hydraulik kugle på Xantia??
  • #1   12. apr 2012 Sikker på de er kuuglen og ikke et rør eller slange derinde.

• #2   12. apr 2012 det er nemt, og find da selv prisen, kommer jo and på hvor du køber den...

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2010

#3   12. apr 2012 røret der kom hen til kuglen var helt tørt . og det kom ud lige der hvor kuglen er skruet på . smiley ?

• #4   12. apr 2012 har aldrig i mine 12 år som citroen mekaniker set en kugle blive utæt , der sidder en oring mellem kuglen og affjedrings cylinderen . den kan måske være mørnet , men kør lige på værksted og få den hejst op og se at det ikke er et rør eller selv cylinderen der er utæt . en ny kugle koster 5-700kr +moms , den er ret nem at skifte når man lige har taget på det.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2010

#5   12. apr 2012 ok tak ningo. smiley gætter på det må være den oring der da rørne som sagt var helt tøre ved siden af. noget jeg skal være opmærksom på når jeg afmontere sådan en kugle? er der tryk på ?

• #6   12. apr 2012 Der er tryk på ja, det er noget med den skal sænkes eller hæves helt inden, men måske citroen mekaniker lige kunne komme på banen igen. smiley

• #7   12. apr 2012 ja der er meget tryk på , nemmest måde er at hæv bil til max højde med stangen i mellem sæder . løft bilen op , løsne kuglen en kvart omgang , her kræves en meget stor rørtang skal gabe 15-20cm ,eller stor hammer og mejsel når den så har givet sig den kvart omgan ,sænker du bilen ned på jorden igen og starter den og sænker den helt i bund med håndtag mellem sæder. der efter løsner du den 12 mm skrue på den konsol ved midter kuglen forest på motoren så kan du høre en pift lyd ,det er trykket der forsvinder sluk motor .
    man gør det i denne række følge for at holde spænd på cylinderen når du løsner kuglen ellers vil den dreje med rundt .
    sæt en spand under der vil være lidt rest tryk i kuglen så når du skruer den helt af kommer der vel en halv til en hel liter væske.

Kommentér på:
Utæt Hydraulik kugle på Xantia??

Annonce