{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

Hvem kan skære en fælg over (dreje den af) {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har en 21" fælg jeg skal bruge til et projekt.
Jeg skal have skåret den over på midten, altså sådan så den bliver "kortere", og der er en for, og en bag-del.
Fælgsmeden har tidligst tid om 5 uger, og skulle gerne have det ordnet før.
Jeg tænker at det letteste må være at spænde den fast i en form for drejebænk, og så bare fræse et spor i den indtil man er igennem, men har ikke mulighed for det selv.

Nogle idéer til firmaer, eller folk der kan sådan noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem kan skære en fælg over (dreje den af)
  • #1   13. apr 2012 Det kan alle smede/firmaer med en ordenlig drejebænk.. Spørgsmålet er så bare om de gider..
    Så det er bare rundt i området og spørge.. Evt. give noget til kaffekassen.

• #4   13. apr 2012 John Lykke i viborg kan sikkert hjælpe men han tager jo heller ikke ansvar for hvis den revner.

• #5   13. apr 2012 han kan altid trylle nede i viborg, ham den anden er sku altid så ... ja lige efter bogen

• #7   13. apr 2012 http://www.johnlykkegregersen.dk/kontakt.html

har mange fælge han har lavet har også haft et sæt han havde forøget fra 9" til 12" i bredden ved at svejse dem sammen men det holdte ikke i længden

• #9   13. apr 2012 jo renere alu i fælgen er desto bedre holder det mange kina fælge og replica hjul er så dårlig i alu kvallitet at det ikke er til at svejse sammen så det holder, men 100% jeg har fået svejst meget sammen der har holdt fint, både alu split kanter, og fælge der har væet knækket hele stykker af..

• #10   13. apr 2012 Stefan: Ja, det tænkte jeg også, men har ikke kunne finde nogle der kan indtil nu. Problemet er jo at man ikke har noget at spænde fælgen fast på, hvis ikke det normalt er noget man gør sig i.
    Har ikke noget imod at betale for det, så det er det mindste issue...Det at finde et sted der kan er det største...

Benny: Tak, det kigger jeg på...

• #11   13. apr 2012 Renere alu jo mere holdbar!? Hehe, arrr... smiley
    ALLE der laver alufælge blander "urenheder" i massen for at styrke fælgene. Ren alu er alt for blødt og direkte ubrugeligt til fælge i helt "ren" form.
    Men det er da helt klart lettere at svejse i uden urenheder, ingen tvivl om det.

/Dennis

• #12   13. apr 2012 Låner også lige tråden. Mit det ene 19" m3 evo repika, er desværre slået skævt, der er ingen revner, kun skrammer fra kysset...

Hvor går grænsen for hvor skæv en fælg må være, før den ikke kan reddes ?

• #14   14. apr 2012 MR Revsbech Kjeldsen (

Du kan ikke se med det blotte øje at mit fælg er skævt. Men tro mig, det er det.
    Dit ser sku' heller ikke for godt ud...

Kommentér på:
Hvem kan skære en fælg over (dreje den af)

Annonce