535d - bremse/vaccum fejl? {{forumTopicSubject}}
Min bil har været på værksted og været adskilt. Da jeg henter den og skal til at køre hjem, kan den ikke bremse (som om der ik er nogen hjælp fra bremseforstærkeren overhovedet).
Jeg siger det til værkstedet og de siger at de lige har prøvekørt den og stillet den, hvor den intet fejlede. De tager den så ind og roder lidt med lidt forskellige slanger og så virker den igen. Mekanikeren kan dog ikke sige hvad der var galt, da han ikke umiddelbart kunne se nogle fejl og bare havde monteret det igen.
Jeg kører hjem og stiller bilen, hvor den har stået et par uger. Idag skal jeg så ud og køre i den og nu er samme bremse problem der?!
Hva fan kan det være??! Det da virkelig mærkeligt!
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 78 Svar: 149
mar 2012
Følger: 1 Svar: 1
Øv det lyder ikke godt med din bil. Men prøv at tjekke slanger for utætheder fra vaccum pumpen til bremseforstærkeren det lyder som om vaccumet forsvinder på din bil, det kan i værste tilfælde også være en defekt vaccumpumpe. Men prøv at tage en slange af og mærk om der er vaccum. Se link hvordan slange forbindelsen er..
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/browse/engine/vacuum_pump_with_tubes/
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 78 Svar: 149
Ville lige køre bilen ned på værkstedet, så de kan se om de har samlet alt korrekt.
Bilen skriver "Increased emissions" og motorlampen lyser og så kan den knapt trække sig selv...kan det have en sammenhæng med, at der ikke er bremse/vaccum ??
Efter hvad jeg har læst mig til, så skyldes "Increased emissions" ofte, at der er noget halløj med det sekundære luft system/O2 sensor (hvad det så end er).
535d - bremse/vaccum fejl?