{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.462 visninger | Oprettet:

Benzin eller diesel? {{forumTopicSubject}}

Står lige på vippen til at købe ny bil.
Er brændt lun på en lettere brugt Polo Bluemotion - men kan det betale sig for mig at køre diesel.. Og kører jeg for lidt og dermed risikere reperationer på en diesel.

Jeg kører hver dag 2x21 km til og fra arbejde.
i alt ca. 10.000 km/året.

Derudover kører jeg 3-4 gange om året til Sjælland (2x300 km)
Til sidst en del ture i weekenden, som er meget svingende i længde. Nok ca. 5000 km om året.

Så alt i alt ca. 17-20.000 km/året.

Men det store spørgsmål. Når en Bluemotion overhovedet at blive varm på min tur til og fra arbejde hver dag.
90% af turen køres på motorvej..

Håber I kan hjælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin eller diesel?
  • #1   17. apr 2012 på 21 km skulle den da meget gerne nå at blive varm.

• #2   17. apr 2012 Jeg ville godt nok vælge benzin med det kørsels behov..

• #3   17. apr 2012 Det er lige på vippen. Jeg havde taget benzin.

• #4   17. apr 2012 Morten H:
    Hvorfor? Bare for en begrundelse smiley

• #5   17. apr 2012 Jeg havde stadig taget benzin når du ikke har længere hver vej.

• #6   17. apr 2012 Det kan IKKE betale sig at køre diesel på det budget du udlægger der..

Den når slet ikke at blive varm til at udnytte brændstoffet ordentligt, inden den står og bliver kold igen, så slidtagen bliver hurtigt dyrere end på en tilsvarende øko-benziner..

Den "billigste" måde at holde øje med brændstofforbruget på, er at montere en wideband-lambdasonde og installere et AFR-meter i kabinen.. På den måde kan du holde øje med og køre en mager blanding og stadig holde farten, uden at spilde de dyre dråber unødigt..

• #7   17. apr 2012 Jeg kører bmw 320d og kører maks 15000 km om året. Har noget der ligner 6-7 km på arbejde.

• #8   17. apr 2012 Havde taget en benziner. En dielsel skal ud og brændes af på længere ture.. De små ture gør mere ondt end godt for en diesel..

hilsen en diesel mekaniker smiley

• #10   17. apr 2012 Jeg var imponeret over at dieselbilerne gik så langt på literen, og så kvikt de accelereret så derfor købte jeg en Peugeot 2.0 HDI,dec 04 i stedet for den 1,8 Benzin Audi, sept 95,jeg havde haft i ca 10 år, Dieselen har jeg nu kørt i 8 år, og er rigtig tilfreds med bilen.
    Jeg har måske kørt lidt mere end du regner, med idet jeg på ca 8år har kørt 150.000km, men den kører stadig rigtig godt og kvikt.
    Jeg har glædet mig meget over at Diesel er billigere ned Benzin og kører 50% længere pr liter.

• #11   17. apr 2012 Jeg kører ca. 20000 km om året i min Peugeot med 19 km på arbejde eller skole, den bliver fint varm og sparer ca. 6000 kr. Årligt efter skiftet fra min gamle Vectra 2.0i 16v. Bliver bilen brændt ren engang imellem skal den skam nok holde uden at sode til og bell ADD service kan også være en god ide ved Bl. A. Olieskifte smiley

• #12   17. apr 2012 Vendelbo du har måske åbnet mange diesel motorer udfra din konklusion? Det kokset fuldstændig til på mange diesel bil pga. de for korte ture. Og partikelfilter( noget fanden har skabt) hjælper absolut ikke på det. Og har flere dyre reperationer om måneden på nyere diesel biler med direkte årsag af små ture.
    Den højere vægtafgift skal man også tage højde for.. Og de fleste nyere små benziner kører over 20 km/l..

• #13   17. apr 2012 Ikke nok med partikel filtre, men forhelved også de forpulede EGR ventiler der også kokser til !

• #14   17. apr 2012 Diesel Diesel Diesel...

Men det kørselsmønster du snakker om der ville jeg alle dage tage en diesel bil...

Du får ALDRIG en Polo benzin til og gå det samme literen som en Bluemotion TDI, vil gøre...

Det er en gammel skrøne, at en diesel bil skal køre MANGE km, for at den bliver brændt rent.
    En længere tur engang imellem. Som f.eks. i weekenden er mere end rigeligt til og holde den godt kørende.

Og med de stigende brændstof priser ville jeg slet ikke være et sekund i tvil om hvad du skulle vælge...

Jo de grønne afgifter er lidt højere på en diesel bil. Men har den Partikel filter (har alle nye biler idag) Så er det faktisk ikke så galt. Penge du hurtigt har tjent ind igen, på brændstoffet...

Var der snak om en anden bil, kunne det måske være anderledes valg. Men jeg ville i sidste ende vælge Diesel. smiley

• #16   18. apr 2012 Kan kun sige at min gamle Vectra benzin vogn var mere tilsodet end nogen anden bil jeg nogensinde har haft åbnet og den havde gået samme antal km. Som min nuværende Pug. Alle biler soder til. Min kører aldrig bare en tur om til købmanden på en km, det er nok der forskellen ligger smiley

Kommentér på:
Benzin eller diesel?

Annonce