{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU plader - for eller imod? :)
  • #1   17. apr 2012 Uden - Ligner jo en tysker på afstand smiley



  • #3   17. apr 2012 helt klart EU plader
    så slipper man også for at køre rundt med et "kæmpe" hvidt klistermærke med sort skrift bag på bilen


  • #4   17. apr 2012 Helt klart uden, har selv lige hentet nogle uden.. Fuck eu, de vil bare bestemme alt..

  • #5   17. apr 2012
    Tommy P
    Skal jeg endelig ud af dk og skal ha et KÆMPE dk mærke på har jeg noget stykker billige liggende som kommer ligeså hurtigt a igen..
    Synes det slemmere og kører rundt konstant med de her EU plader..


  • #7   17. apr 2012 det er en skide nummerplade chiiiillllllllllllllllllllllllllllllll please

  • #8   17. apr 2012 jeg er ikke til EU plader.
    og man skal jo ikke køre med DK skilt herhjemme, så skide med det, de få gange jeg skal udenfor landets grænser.


  • #9   17. apr 2012 Jeg vælger også uden hver gang smiley

  • #10   17. apr 2012 uden

  • #11   17. apr 2012 Jeg bestilte godt nok plader uden, men fik alligevel EU plader, men indregistrerede den d 11/11-11, så kunne ikke vente til jeg fik nogle skilte uden EU mærke..

  • #12   17. apr 2012 Det var ikke lige det jeg tænkte på da jeg købte bil så fik med...men så kan jeg også udgive mig for at være tysker =)

  • #13   17. apr 2012 Uden! Og den med at ha et dk mærke med magnet er genial. Så skal den bare lige smides på, når man skal udenlands:)

  • #14   17. apr 2012 vi sagde til forhandleren det var op til ham.. er sku lidt ligeglad ikke min nummerplade jeg kigger på hele tiden..

  • #15   17. apr 2012 Jeg bestilte min uden, og det har jeg bestemt ikke fortrudt.



  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #16   17. apr 2012 Bestiller mine uden..
    Kører ikke i udlandet, og kommer ik til det med den vogn, så ser ingen grund til at skulle leve med de grimme design.. Slemt nok at jeg ik kan få de gamle bogstaver/tale skrifttype!!!


  • #17   18. apr 2012 Er det ikke fukin ligegyldigt?

  • #18   18. apr 2012 Selvfølgelig uden, blå, hvid og rød passer bare ikke sammen! Og desuden er det ikke alle lande der godtager DK mærket på nummerpladen, ergo kan du stadig risikere at skulle have et DK mærke bag på bilen. Så hellere lige sætte et lille klistermærke på end den grimme nummerplade, klistermærket behøver ikke springe i øjnene jo, som den grimme nummerplade gør.

  • #19   18. apr 2012 Hold da op..

    For mig er det fuldstændig ligegyldigt! Det er bare en nr plade?


  • #20   18. apr 2012 Hvorfor skal man overhoved blande EU ind i ens nummerplade... ?
    Det har intet at gøre på en bil og da slet ikke på numemrpladen.

    Om man så er for eller i mod EU, så kan jeg vitterligt ikke se hvad det har at gøre på min nummer plade på bilen.

    Det er sjovt så mange klister dinge linger vi skal plastre på vores biler for at vise hvad vi er medlem af og ikke er.

    Det samme med nummerplade holdere med reklame for den forhandler man har købt bilen hos, AF med det pis.
    Fint nok mens den er til salg, men hvad får JEG ud af at reklamere for det sted jeg har handlet bil NADA...
    og det er også en uskik af bilforhandlerne ikek at fjerne dem eller sprøge kunderne om de er intereseret i det, frem for bare at gøre det en skjult reklame som det i virkeligheden er.
    Ligesom synshallen der gladeligt sætter en mærkat i forruden eller FDM uden at spørge først.
    Det er og bliver ikke deres ejendom og så spørger man da inden man bare bruger andres ting som reklame søjler.

    Kan godt være det er i bagateller, men det er bare princippet i det.

    Så nej der skal gud dødme ikke stå at jeg kommer fra et EU land på min bil. Hvem og hvad skulle det komme til gode, hvad kan nogen som helst bruge den information til...


  • #21   18. apr 2012 som om det ikke er slemt nok at man skal køre med en trefarvet plade på sin sorte bil...så nej tak til at der også skal være blå på...

  • #22   18. apr 2012 Ja hva faen skal den røde kant gøre godt for...

  • #23   18. apr 2012 Og det bliver først helt galt når det bliver papegøjeplader, forsatan hvor er de grimme med Eu mærker på smiley

  • #24   18. apr 2012 uden...!

  • #25   18. apr 2012 mener danmark skal ud af EU men køre med eu plader. er pisse ligeglad hvad der stå på dem. bare de er der så min bil lovligt kan køre rundt

  • #26   18. apr 2012 Jeg er til dem uden, så længe det ikke er en regel at ALLE skal køre med dem. Indtil da, vælger jeg dem uden, da de jo er en del pænere sådan.

  • #27   18. apr 2012 Piraten.
    Kunne ikke være mere enig! De gamle var sku pænere.

    Nogle vil måske kalde mig smålig, og det gør de jo så bare:) rager mig langsomt.


  • #28   18. apr 2012 ketil -> få styr på dine facts

  • #29   18. apr 2012 Hvad kan du bruge hvad andre syntes til??? Det er din bil og din smag, men okay hvis man lever sit liv efter andres mening.

    Men som andre siger, det er bare et sæt nr plader


  • #30   18. apr 2012 Det er bare et sæt nummerplader, jeg kan dog ikke se formålet med at fravælge det...

    Nummerpladerne bliver efter min mening ikke kønnere af at der ikke er det blå mærke på, og i mange tilfælde vil det være rigeligt med det blå mærke, hvis man kører over landegrænsen.

    Så helt klart med det blå mærke, da jeg endnu ikke har hørt en god begrundelse for at fravælge dette. Og nej, det er ikke fordi de er kønnere ude, for alle nummerplader er "grimme". Derudover er der folk der ikke vil have dem fordi de er modstandere af EU, det har heller ikke noget med at man støtter EU at gøre, du viser som sådan bare nationaliteten på bilen. Fordelen er at det er accepteret i alle EU-lande som landekendingsmærke. Og det nedsætter på ingen anden måde funktionen på din bil.

    Hvis vi følger alle regler, så vil magnet-løsningen i lille format ikke være gangbart i udlandet det skal være stort, hvidt og med sort skrift.

    Se mere her: http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_5_5_4.htm
    Landekendingsmærke

    Et udenlandsk motorkøretøj og et udenlandsk påhængskøretøj til et motorkøretøj skal have registreringslandets landekendingsmærke bagpå. Se registreringsbekendtgørelsen § 37.

    Hvis påhængskøretøjet til et udenlandsk motorkøretøj ikke er registreret, skal det have det trækkende køretøjs landekendingsmærke bagpå.

    Landekendingsmærket skal bestå af mindst ét og højst tre latinske bogstaver, der er malet med sort på en hvid elliptisk bund. Se dog nedenfor. Bogstaverne skal være mindst 80 mm høje og stregbredden mindst 10 mm.

    Ellipsen på et landekendingsmærke til en motorcykel skal være på mindst 175x115 mm. På landekendingsmærket til andre motorkøretøjer og deres påhængskøretøjer skal ellipsen være mindst 240x145 mm, hvis mærket består af tre bogstaver. Dimensionerne kan nedsættes til 175x115 mm, hvis mærket består af et eller to bogstaver.

    Landekendingsmærket skal være anbragt med vandret hovedakse efter reglen i registreringsbekendtgørelsen § 37, stk. 6. Dog kan ellipsen anbringes med lodret hovedakse, såfremt landekendingsmærket kun består af ét bogstav.
    EU-nummerplade erstatter landekendingsmærke

    EU-nummerpladen gælder som landekendingsmærke for køretøjer, der er registreret i en EU/EØS-stat. Se forordning 2411/98/EF om gensidig anerkendelse af registreringslandets kendingsbogstaver for motorkøretøjer og påhængskøretøjer dertil ved kørsel inden for Fællesskabet.


  • #32   18. apr 2012 det er sku da fuldstændig ligegyldigt

  • #33   18. apr 2012 Og itl info er jeg tit i udlandet med min bil, både tyskland, italien, østrig, sverige mm. og har aldrig endnu fået en bøde for manglende dk skilt.


  • #34   18. apr 2012 Og jeg synes det er kønnere da der så er symetri i bagenden, eu skiltet ødelægger denne symetri

  • #35   18. apr 2012 C G >> Har du så også udstødning og rat i begge sider? smiley

  • #36   18. apr 2012 Sjovt som 8 ud af 10 herinde vil vælge uden EU mærke -
    når det i virkeligheden er 8 ud af 10 plader der bliver solgt MED EU mærke, hm....

    Personligt kører jeg selv med EU mærke, da jeg ikke gider køre rundt med FB xx xxx eller FC xx xxx på nummerpladen (ligesom der er mange der ikke vil køre rundt med DF, fordi det står jo for Dansk Folkeparti, crap) - plus så ser det åndssvagt ud at alle bogstaver/tal er trykket sådan sammen (blevet smallere end de gamle plader) - da de er lavet så der er plads til EU mærke, uanset om pladen har det eller ej.

    Men det er marginaler der gør forskellen - var vi tvunget til kun at køre uden EU mærke, så gik det nok også - og vice versa.


  • #37   18. apr 2012 Og jeg synes det er kønnere da der så er symetri i bagenden, eu skiltet ødelægger denne symetri

    du har bogstaver i den ene side,tal i den anden


  • #38   18. apr 2012 ja flot erling - men jeg har ikke noget grimt eu flag, kunne selvføligt også smide et hello kitty klistermærke i modsatte side for at opveje det blå flag.

  • #39   18. apr 2012 hvor er symetrien så

  • #40   18. apr 2012 Uden det blå dk crap smiley

  • #41   18. apr 2012 Haha hvor fedt et emne at oprette smiley

    Men kan ikk forstå hvorfor man skal høre andre folks meninger angående ens nummerplader? Et sæt NUMMERPLADER!


  • #42   18. apr 2012 alle negative kommentarore..

    der er ingen der har sagt i SKULLE skrive noget..
    så hold venligst den mening for jer selv.. smiley


  • #43   19. apr 2012 Brian D

    Citat:
    Så helt klart med det blå mærke, da jeg endnu ikke har hørt en god begrundelse for at fravælge dette. Og nej, det er ikke fordi de er kønnere ude, for alle nummerplader er "grimme". Derudover er der folk der ikke vil have dem fordi de er modstandere af EU, det har heller ikke noget med at man støtter EU at gøre, du viser som sådan bare nationaliteten på bilen. Fordelen er at det er accepteret i alle EU-lande som landekendingsmærke. Og det nedsætter på ingen anden måde funktionen på din bil.

    Det er jo "din" holdning til det.
    Du kan ikke komme uden om at man har "tilføjet" noget til nummerpladerne som gør dem asymetriske og meget mere i øjenfaldende med farve osv.
    På en meget clean og stilet bil, så er det jo noget roderi at kliste på en ellers stilren og symetrisk nummerplade som ja vilel være kønnere helt uden, men er den der, så er den sådan set anonym nok "uden" blå mærker, tegn og gerninger.

    Og at det ikke har noget med funktionalitetten at gøre, er da ikke rigtigt, det har da alt med funktionalitetetn at gøre, som helhed har design da en hel del at sige når det er din ejendom.
    Så ja bilen køre fint med og uden, men designet på en ellers clean bil bliver ødelagt af dette asymetriske klister sjov som intet har at gøre på bilen.
    Det kan da umuligt rave nogen eller noget hvor jeg kommer fra i verdens hjørnet.
    Hvis der skulle stå noget der gav mening, så skulle det da være et DK mærke, DET er nationalitet, EU er jo et vidt begreb om hvor du så er fra.


  • #44   19. apr 2012 Madsen #

    Og der var heller ingen der havde sagt vi IKKE skulle sige noget, så kan du jo oprette en gruppe i stedet for EU glade nummerplade gutter og snakke jer helt op i træerne om hvor dejlige de er hvis du ikke vil have alles kommentare omkring et emne i et "åbent" forum. smiley

    Du spøger jo til om det skal være med eller uden og havde du så forventet at fol kskulel favirosere deres holdninger, så gør det jo dit spørgsmål ligegyldigt da menignen med at spørge er at få folks meninger og holdnigner til det der spørges til...

    Just ny 2 cent.


  • #45   19. apr 2012 Brabus tror Madsen hentyder til de folks der syntes det et latterligt spørgsmål og ikke bidrager til diskutionen smiley

  • #46   19. apr 2012 nu har begge mine biler det og lægger sku ikk mærke til forskellen..
    såå det vel op til en selv smiley


  • #47   19. apr 2012 BRABUS >> Det er netop et DK-mærke, og ikke et EU-mærke, det er bare symboliseret ved at DK er medlem af den Europæiske Union. Men selve mærket er landekendingsmærke for Danmark, derfor står der DK i det.

    Men min mening er helt klart at der burde være taget en beslutning, enten har alle det, eller også har ingen det. Vi har rigeligt med forskellige nummerplader i Danmark.

    Et lovligt landekendingsmærke skaber for mig at se meget mere asymmetri end disse nummerplader, og om der er en blå firkant på den kan jeg bestemt ikke se gør en forskel. Er din bil ellers helt symmetrisk om en akse? Hele vejen igennem? Jeg har endnu ikke set en bil der er det.

    Så ja, i bund og grund syntes jeg det er latterligt at man har et valg, det er lidt ligesom om dem der har vedtaget det ikke havde nosser til at tage en beslutning, så man vælger en "både og" løsning i stedet. Som sagt så jeg hellere at beslutningen var at alle skulle have det, ellers skulle ingen have det.

    Jeg har dette blå landekendingsmærke på min bil, og det generer mig på ingen måde.
    Men til gengæld syntes jeg at det er gå lidt for vidt med dem der har fravalgt det på en "almindelig" bil. Hvis du vil have symmetri, så kan du få en ønskenummerplade, så kan du stort set selv bestemme, og du betaler så også for det.


  • #48   19. apr 2012 men så kan man jo sige det samme om styling, hvis man ikke mener det gør en forskel...altså om man bruger øjenskygger, flytter antennen op på taget, bruger dioder som nummerpladelys osv osv...det er jo bare småting...

    JEG synes den blå firkant gør noget for helhedsbilledet, og andre synes ikke...det er en smagssag som med så meget andet og vi kan nok diskutere det herfra og til juleaften...hehe..


  • #49   20. apr 2012 Forskellen på styling og nummerpladerne er at du SKAL have nummerpladerne.

    Pointen er for mig at se, at det er latterligt at det ikke bare er ens for alle, så ville disse diskussioner heller ikke eksistere.


  • #50   20. apr 2012 Det kan godt være, der er personer, som synes det her er et underligt emne. Men det ser da ud til, der er mange der har en holdning til det alligevel.

  • #51   20. apr 2012 Om der står DK eller EU, går dem jo ikke mindre iøjenfaldene rent helheds messigt.

    Hvorfor er lige at man SKAL vise hvilket land bilen kommer fra, hvem kan bruge den information til noget som helst ved at kunne spotte det i trafikken...
    Det må alt sammen kunne gøres og være tilstrækkeligt med nummerpladen i mine øjne, den fortæller jo i forvejen hvor du er fra.
    Og jow det er jo netop et stort emne af betydning for rigtig mange, se blot hvor mange der har en mening om den her i tråden.

    Jeg synes også den nye skrifttype ser fejlagtig ud, fordi der jo er kompenseret for at der skulel være plads til dette DK mærke OGSÅ selvom man vælger dem uden.

    Jeg har heldghvis stadig mine gode gamle numemrplader med den normale skrifttype på ALLE mine biler.
    Så hvis jeg køber en anden på et tidspunkt, så skal det helt sikkert være uden den "SKÆMMENDE" blå streg og DK mærke.

    Man behøver jo netop ikke at køre med DK mærke med midnre man skal til udlandet.


  • #52   20. apr 2012 BRABUS >> Du skal i følge loven vise hvor du er fra, hvis du kører til udlandet. Så er den del af diskussionen vist ikke længere.

    Men alt andet lige, så er det smag og behag, jeg syntes ikke det skæmmer bilen mere end resten af nummerpladen, men praktisk set, så er det mest logisk at have landekendingsmærket på nummerpladen.


  • #53   21. apr 2012 Brian D

    Hehe, prøv lige at læse hvad jeg skriver smiley
    Eller ja læs den allersidste linie.
    Men igen svar mig på hvorfor dette er et krav!
    Hvem kan bruge denne information til noget som i FORVEJEN ikke kan finde ud af det via nummer pladen.
    INGEN. = Nytteløst.

    Så behøver man vist ikke kommentere det yderligere smiley


  • #54   21. apr 2012 Nytteløst er det ikke, der er faktisk en del nummerplader der ligner hinanden.

    Men alt andet lige, så er det loven smiley


Kommentér på:
EU plader - for eller imod? :)

Annonce