{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

klubrally {{forumTopicSubject}}

har gået og tænkt på at starte til klub rally og har i den forbindelse et par spørgsmål. (har søgt herinde og på google men synes det lidt svært at finde hovede og hale i)
1. hvor finder jeg en klub på fyn jeg kan starte i
2 er forhjul eller baghjulstræk bedst fordele/ulemper
3. hvilken begynder biler er der at vælge imellem
4. hvor læser jeg generelt mere om det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klubrally
  • #1   18. apr 2012 dasu.dk
    rallyinfo.dk

er nok de 2 hjemmesider med bedst info

eneste klub jeg lige kunne finde på fyn var KDAK Sport Fyn

• #2   18. apr 2012 www.rallyinfo.dk

der er en masse om rally...

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #3   18. apr 2012 uh der er gratis klubrally prøve halløj i odense på lørdag ^^

det ku satme være sjovt at køre derud i stationcar haha smiley

• #4   18. apr 2012 tak for de hurtige tilbagemeldinger fandt lige selv dasu i farten smiley nogen råd mht valg af bil?

• #5   18. apr 2012 vælg en lille bil.. skal det være billigt så evt. en citroen ax.. de er lidt forældede, men kan gøres hurtige.. den er lille, let og reagerer godt.. om det skal være for eller baghjulstræk afhænger lidt af underlag osv smiley

• #6   18. apr 2012 Mht. valg af bil, så kommer det helt an på din pengepung.

Personligt havde jeg valgt en lille, let, forhjulstrukket hatchback af en art..
    Corolla GTi, Golf GTi, Civic vti, Charade, Kadett - i den klasse.

• #7   18. apr 2012 for nogle år tilbage kørte min morbror i en volvo 242 med 240hk, og han har da vundet et par 1pladser i den..
    så det kommer helt an på hvem der køre bilen..
    men jeg ville nok også vælge en lille let forhjulstrukken gti bil..

det ultimative ville klart være en kadett c - ascona b - manta b.... men igen kommer det an på pengene..
    se evt nogle video'er på youtube / rallyinfo ... så kan du få lidt inspiration smiley

• #8   18. apr 2012 Ville helt klart vælge baghjulstræk da jeg synes de er nemmere at lave en håndbremsevending (og komme afsted i en fart) i smiley

• #9   18. apr 2012 tak for de gode input. har altid været vild med baghjulstræk, men kan se det måske er bedre med forhulstræk, er der nogen regler for motorstørrelse/heste ?

• #10   20. apr 2012 find en lille bil med en god håndbremse (helst med tromler bagpå) og kom ud og køre... husk at købe noget der er til at betale stumper til og ikke mindst finde stumper til, shit will break smiley

hvor kraftig bilen er er slet ikke relevant i starten, du vil stadig være det svageste led i den kæde, og hold dig til en bil der er std, så kan du nemlig starte og udvikle dig de første 2 år sammen med andre begyndere.

Jeg vil faktisk påstå at det er en fordel at starte i noget ikke alt for hurtigt, på den måde blir du tvunget/ motiveret til at finde alle de små tricks i bogen for at køre stærkere, og det kan senere overføres til hurtigere grej så du kører endnu stærkere.. klubrally handler MEGET om køreteknik smiley

• #11   23. apr 2012 Se det lyder jo som nogle rigtige gode og fornuftige råd. Har kig på en golf 1 1,6 gti. Lyder der ikk okay

• #12   23. apr 2012 jo, men er de til at få stumper til mere? er ikke så meget for vw, så er ikke inde i om det er til mere.

I mine øjne bør man i hvert fald ikke starte i noget kraftigere, og den har i hvert fald potentiale til senere også.

• #13   23. apr 2012 stumper er ikke det store problem. har du andre forslag? min plan er max 10-15 tusinde da jeg vil prøve at se om det er noget for mig inden en alt for dyr bil bliver indkøbt

• #14   24. apr 2012 det bedste forslag er hvad der er mest tilgængelig for dig... kender du en masse der har styr på de golfer og evt dele på lager, så er det det helt rigtige..

Kommentér på:
klubrally

Annonce