{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.697 visninger | Oprettet:

Mine dæk støjer:-( {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har på mine sommerfælge monteret Michelin Energy Saver i str. 195/50/15. De har nu kørt ca. 33.000 km. De larmer. Lidt ligesom i dette klip: http://www.youtube.com/watch?v=SR1jbR-IjM0

Jeg kan høre det meget tydeligt ved ca. 40 km/t. Jeg har fået hjulene afbalanceret, jeg har skiftet om på for- og bagdæk. Der er intet galt med styrkugler, bærekugler, lejer eller lign. Der sidder heller ikke sten i dækkene.

Hvad kan der så være galt? Kan et af dækkene være ødelagt?

Sidste år skiftede jeg et af dækkene, da dækkene var næsten nye, fordi de larmede meget. Men nu kan jeg høre, at der er meget forskel på dækstøjen i forhold til mine Michelin vinterdæk. Vinterdækkene larmede stort set ikke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine dæk støjer:-(
  • #1   19. apr 2012 prøv at mærke på dækket og se om de er blevet sav takket

  • #2   19. apr 2012 Det er med sikkerhed fordi de er savtaket, dette skyldes at de er slidt skæve pga sporingen ikke passer mere, mine lavede samme nummer.


  • #3   19. apr 2012 Det er hæl og tå.

    Sæt dem omvendt på og lav en ordentlig brænder så du slider profilen lige igen.


  • #4   19. apr 2012 det er sikker savtakker (også kaldet hæl og tå) som tit kan forekomme på ens bagdæk, hvis det er på en forhjulstrukkende bil, og det har ikke noget med forkert sporing, for 9 ud af 10 forhjulstrukkende biler vil lave savtakker hvis man ikke bytter rundt på for og bagdæk, noget med camper/caster og toind indstillingerne på ens bil der gør at bagdækkene bliver raspet.

    og da du har skiftet om på for og bagdæk, så er det sikkert de gamle bagdæk der er savtakker på, så det forsvinder højst sandsynligt igen når du får kørt nogle flere kilometrer, og dækkene blive slidt noget mere.

    og hvis du vil undgå det i fremtiden så skal du bytte rundt på for og bagdæk noget oftere (de kloge dækfolk siger at man skal skifte rundt for hver 10K kilometre) så er det minimalt hvor meget savtakker der kan nå at opstå


Kommentér på:
Mine dæk støjer:-(

Annonce