{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.841 visninger | Oprettet:

Pleje af Cabriolet {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en fin Golf 3 Cabriolet som jeg gerne vil passe lidt på. Jeg har hørt at man ikke bør køre i vaskehal med sådan en ? I så fald må man jo vaske i hånden og det er skam også fint nok.

- Er der noget man skal pleje kalechen (stof) med ?
- Findes der en vask i vaskehallen der kun tager bunden ? Gerne i Aalborg området ?
- Hvordan vasker jeg bedst bilen i hånden? Undgår vaskeridser osv.
- Andet jeg skal tage højde for?

Skal siges at jeg ikke har de vilde muligheder for at vaske hjemme da jeg bor i midtbyen, men må tage på tanken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pleje af Cabriolet
  • #1   20. apr 2012 Det er en golf 3?

• #2   20. apr 2012 De biler med klud jeg har ejet, har jeg altid vasket i vaskehal om vinteren..Skal dog siges at det ikke har været biler til flere 100 tusinde eller biler med flot lak.

• #3   20. apr 2012 Hvis du bor midt i byen, men ikke har adgang til Vandhane, vil jeg anbefale dig at kigge på den shampoo der hedder ONR - Optimum No Rinse.

Det er rigtig god løsning til folk der ikke lige har adgang til haveslange m.m.

Der findes mange guides til det på nettet og gjort rigtigt og med lidt tålmodighed og rette teknik, kan du vaske din bil på 30-45min inkl. voks, hvis du bruger optimums spray vax samtidig med du tørrer den.

Jeg plejer at bruge en spand, en mf vaske handske med fingre noodler, 1-2 bløde mf håndklæder så er den rigtig fin.

Har lige skrevet en test writeup på et forum der hedder detailingworld under concours sektionen, med test af deres waterless wash som en No rinse løsning, der er også billeder, dog er den på engelsk.

Der findes også youtube videoer af dette, men vil ikke poste nogen links her, da BG ikke er så glad for det...

Når du er færdig, kan du med fordel beskytte din kaleche med en nano forsegler, den sørger for at holde snavs, osv væk.

Du er velkommen til at skrive en pb til mig for yderliger info hvis du har mod på at gå videre med det. Ellers god fornøjelse med vasken.

• #4   20. apr 2012 bare i vaskehal.. alle mine cabrioleter blir vasket sådan, og der er aldrig sket noget..

• #5   20. apr 2012 BMW POWER - og din pointe er ?

Tak for svaret Kim. Skal jeg helt sikkert undersøge nærmere..
    Min kaleche er lidt snavset allerede nu. er der en måde at vaske den på uden den tager skade ? Inden jeg sprayer med nano.

• #6   20. apr 2012 Prøv at læs et af de andre 1000 indlæg der er om dette...

• #7   20. apr 2012 Du kan vaske kalechen med en mild apc og bruge en pensel.

Et andet lille trik er, at hvis din kaleche er meget fnuldret, div hvis du er kommet til at vaske den med en klud eller andet og din kaleche er grov, så sætter der sig fnulder, eller stof rester.
    Det kan du tage af ved at sætte nogle stykker 3m tape (den blå) sammen og så duppe hen over... Håber det giver mening.
    Så når du vasker den, så skyld den efter og lad den tørre, evt. skyld med renset vand eller regnvand, så opstår der ikke kalkpletter...
    Hvis du vælger at tørre den med klud, så brug evt. trikket med tapen, når den er tør, så fjerner du nemt resten...

Men da kalechen er øverst på bilen, kan det næsten ikke undgås at resten af bilen bliver våd da det jo løber ned af bilen. Så kan du ligeså godt vaske hele bilen når du er i gang, det tager ikke meget længere tid og du vil blive mere tilfreds med resultatet..

HUSK at det er meget vigtigt at din kaleche er helt ren inden du forsegler den, enten forsegler du snavset inde, eller også så sætter forsegleren sig udenpå snavset og falder så af med snavset næste gang du vasker den.

HUSK også, at hvis du forsegler med en god nano forsegler, ex. den type jeg har en flaske til salg af smiley og du så bruger en shampoo som ONR som er polymer baseret, så skal du enten skylle efter med en vandkande, eller vente til den tynde film af polymer beskyttelse har aftaget efter 4 ugers tid, inden nano forsegleren har virkning igen.
    Grunden til det er, at polymer beskyttelsen lægger sig ovenpå nano forsegleren og dermed mister den sin vand og snavs afvisende virkning midlertidig.

• #8   20. apr 2012 Jeg har brugt Sonax produkter på min kaleche. De laver både noget til at rense med, og en tekstil imprægnering.

Kommentér på:
Pleje af Cabriolet

Annonce