{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Snavs i autolakken ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har erhvervet mig Iwata sprøjtepistoler 1,2 dyse og har en fylder på 1,8 ..
har også snakket med en autolakør og gør alt rigtigt..

hver eneste gang jeg maler noget kommer der snavs i lakken..!! og nej jeg har ikke "kabinen med udsugning i gulvet osv men tror ikke på det er problemet..

jeg har sidst prøvet at indrette en papkasse som passer på en euro palle som maler kabine..
jeg har vandet den så pappet er sjask vådt og STØVFRIT plus det var udenfor .. jeg har fulgt alle regler men der bliver ved med at være snavs i lakken... det ikke meget men det ligner lort i sort lak..

jeg maler med polyurethan maling 2 komponent og det virker hos andre..

jeg har prøvet en anden kompressor med vandudskiller.. self 1,5 bar

Hvad skal man så prøve nu ?? nogen siger at jeg skal filtrere malingen !! men hvorfor skulle man få sådan noget beskidt..

kan det være fordi jeg ikke har luftfilter på tryk slangen ??

eller får man bare snavs i generelt der skal poleres væk..??

Håber en har en løsning på mit problem inden jeg køber en hel autolakør biks for at kunne male ordenligt..!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snavs i autolakken ???
  • #1   22. apr 2012 Det er udsugningen! Man kan ikke sprøjte skidtfri uden kabine. Jeg kender ihvertfald ingen der kan. Sprøjtestøvet bliver ved med at virvle rundt og lægger sig derfor langsomt i overfladen. Også når den er ved at tørre op. smiley

• #2   22. apr 2012 si lakken det giver en del... husker du at tørre af med fedt klud?

i øvrigt er dit sprøjte tryk lidt lavt også er det bare svært at hjemme male og drob at male i en papkasse

• #3   22. apr 2012 hvorfor kan der ikke være skidt i malingen ? ... det kan jo klumpe sammen i bøtten i fine klumper ... jeg kommer intet i pistolen uden der har være igennem en 150-190micron si

1,5 bar ved pistolen ... arrr vi køre 5-6bar i kabine slanger og cirka 2-2,5bar ved dysen alt efter matrialet

og en papkasse uden for kan aldrig blive støv fri ...

så jeg kan ikke se du gør noget som helst rigtigt.... hvilket emner maler du ? metal eller plastik

• #4   22. apr 2012 Gerken... så kan jeg fortælle dig at det kan LET lade sig gøre... gør det ret ofte selv...det sidste jeg lavede var kærestens nevøs scooter... og den står dæleme som den skal...

• #5   22. apr 2012 og som michael siger ... emnet skal jo tøres af og affedtes inden maling

• #6   22. apr 2012 det er dog inde i et værksted jeg maler det.... men der er intet der hedder udsugning ud over et åbent vindue...

• #7   22. apr 2012 filtrer din lak inden brug
    lav en plast kabine selv og køb noget brugt ventilation fra et pizzaria for 1000kr
    og køb en støvklud
    det tager nok det værste plastik der bare hænger bliver statisk og fanger det meste støv vilket er meget praktisk og så mal med 1.8-2.2 bars tryk

• #8   22. apr 2012 jeg hopper nok heller ikke på at den er fejl fri... og igen hvordan er din bund? selvom det ser fint ud og skinner har du så nok neden under lakken som beskytter mod rust

hjemme mal er no go jeg har måtte overtage en bil en gang som var hjemme malet og lad mig sige det sådan her halv klisteret maling som skal slibes/vaskes af fordi man har blandet produkter forkert det bliver bare RIGTIG dyrt!

• #9   22. apr 2012 Du har vel et filter i pistolen også? Enten på røret hvis den er med "underkop" eller i bunden af koppen på "overkop".
    Jeg glemte det engang og det så forfærdeligt ud.

/Christian

• #10   22. apr 2012 Michael G...

Jeg har været igang som vognmaler.... ved sgu godt hvad jeg laver smiley havde jeg ikk været igang for noget tid siden havde jeg heller ikk bare gået igang med at male div ting... gjorde det for nogle år siden før jeg vidste hvad jeg lavede... og nej ikk ret godt resultat ;-P

• #11   22. apr 2012 Har malet masser af gange uden skidt i lakken hjemme i garagen. Og så det står 100%. Så det kan sagtens lade sig gøre . Har hævet gulvet med riste og skyller gulvet med vand. Og har bare et myggenet for vinduet som virker fint . Men prøv med en ny slange og et filter på pistolen og brug en papsi til malingen. Og rens pistolen ordenligt. Så burde det da fungere. Bruger som regl 2,5 bar til den lak jeg bruger.

• #12   22. apr 2012 For at svare på nogle af spørgsmålene ..

Sidst jeg malede var det 4 Alfa fælge i Alfa sort 6701B
    Så materialet er ALU med Gammel maling på >> materet/slebet fint >> har fået fylder >> slebet perfekt med korn 1000..

Tjek min egen Alfa bil hvis i vil se nogen magen til ..!!

Bunden jeg malede på var min 2k Fylder som jeg har slebet i med en afslutning på Korn1000 og det er overfladen den var gal med Mht. små partikler ..

Mit Tryk ligger self imellem 1-ca 3 bar og det er ingen større videnskab..

ALT er tørret af i den samme fortynder på skal blandes i malingen self..

og der sidder intet filter i pistolen..

Konklusionen må være ud fra jeres svar.. '

Få et luft-filter og filtrer malingen i et 150-190 Mikrometer filter..

Tusinde tak for de mange indlæg ..!!

• #13   23. apr 2012 Jeg har nu sat et luft filter på trykluft slangen men jeg har også gjort noget andet som fjernede mit problem fuldstændigt..!!!

en BRILLEKLUD .. til at suge stofrester med osv

det var bittesmå efterladenskaber fra de klude jeg har brugt ..!!
    hvor dum kan man være .. men tak for jeres tid hehe .. smiley

Kommentér på:
Snavs i autolakken ???

Annonce