{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.135 visninger | Oprettet:

simon k
simon k
Tilmeldt:
11. maj 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61

ford fiesta skadet, pris for rep? {{forumTopicSubject}}

Hej
Min mor har bakket ind i noget, og vi vil lige undersøge om det kan betale sig at gå udenom forsikringsselskabets selvrisiko.
Ford Fiesta 1,4 fra 2005.
Bagkofangeren er røget og der skal en ny på, der er samtidig kommet en bule (15 cm bred) med ridse i bagklappen som skal rettes ud.

Er der nogle som kan skyde en pris på dette? Kan kun finde en nogenlunde lignende kofanger på thansen til 2500 kr, men det er ikke den helt rigtige. Men er det ca sådan et prisleje at sådanne ting ligger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ford fiesta skadet, pris for rep?
  • #1   22. apr 2012 kommer jo an på din mors selvrisiko?..

    et bud (har arbejde som pladesmed ved ford) er at du ligger omkring en pris på 7.000-10.000 ved et ford værksted. Du har 2 dele der skal males og da det er både plast og metale kommer der 2Xopstart på plus pris for lak, så kommer tiden en mekaniker skal bruge. mener der er givet 2½ time for kofanger på sådan en. Så kommer bagklappen, alt efter bule så er det nok også 2½ time, (kommer også an på om den skal skiftes eller om den kan rettes, og om den skal af bilen og skilles helt ad, hvilket den nok skal).

    Ud over det kan der jo være sket skade bagkofangeren som i, ikke kan se.

    (er måske nu bange for at jeg har sat prisen for lavt allerede..)


  • #2   22. apr 2012 Det løber hurtigt højt op, kig evt ved en ophugger efter dele.

  • #3   22. apr 2012 Din mor kan da umuligt Have en høj selvrisiko i forhold til hvad det koster at lave skade.

  • #4   22. apr 2012 Sinan .

    nu er det jo så sådan at det ikke bare er kofangeren der skal af, nej AL! plast på kofangeren skal også af, det er jo KUN! det skadet forsikreingen betaler, så er der nogle plast indsatser skal de også pilles af, tågelygter skal også af, og det hele skal på den nye kofanger igen! og den skal monteres, det tager ALT sammen tid.

    men tror du nu bare at det kun tager 30 minutter... det kan jeg ikke engang gøre på en peugeot 405 hvor jeg hat taget kofanger af og på mere end 20 gange nu. og ved 100% hvor det hele sidder, og jeg skynder mig.


  • #5   22. apr 2012 men vi kan da lige tage den som jeg ca. husker den bil. 3-5 plast clips i hver inderskærm, et plastdækken under bilen, 4 skruger og 6 clips. så sidder der 3 skruger i hver side som man skal til nede fra, eller fjerne lygter, så er kofangeren vist ved at være fri, så er der lidt ledninger, måske enda lygtevaskere.

    Nu er kofangeren nok af bilen, nu skal ALT! ikke skadet plast som kan af monteres så pilles af den. UDEN at beskadige det.. når det er gjort kan vi begynde omvendt med den nye kofanger.

    Omvendt så koster en anden bagklap og kofanger nok ca. 3000-4000 ved en hugger. og så skal man selv montere det.


Kommentér på:
ford fiesta skadet, pris for rep?

Annonce