{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leon Cupra med DSG?
  • #1   22. apr 2012 Mener den rammer 301,0hk med en chip fra Landberg?

• #3   22. apr 2012 Cupra fås IKKE med DSG. så må du nøjes med en FR hvis det skal være en Leon.

Ibiza Cupra derimod fås KUN med DSG, ( den nye model Ibiza )

• #4   22. apr 2012 du får sku da ikke 350 HK med en chip, er du heeelt væk smiley
    ellers har du landets mest optimistiske rullefelt smiley

• #5   22. apr 2012 300 hk, det burde den kunne få.

Du kan se under min profil, hvad den er rullet til std. så en lille smule af magien forsvinder når man ser hvad de har std. smiley
    siger ikke ALLE rulles til det samme som min, men 10-15 HK mere end de opgivede 240 HK plejer de da at rulles til

• #6   22. apr 2012 Enig med Andreas...

• #7   22. apr 2012 og husk at tanke Vpower på sådan en bil, det er guf for sådan en motor smiley

• #9   22. apr 2012 så venter jeg spændt på et link til en 350 heste Cupra KUN med software ændring smiley
    Det siger jeg altså ikke passer, sorry. men det tror jeg ikke på.

• #10   22. apr 2012 Ok.. Og hvad så hvis man skal nærme sig de 400 måske.. Og er det det værd kontra de 300 `?

Skal nok være en Cupra helst.. Kunne jo bare være sjovt med DSG smiley

• #12   22. apr 2012 Hvis du vil have DSG skal du enten have en FR/Golf GTI der er født med KO3 lader. Den har et maks på ca 280-285 HK. Så skal du evt bygge en KO4 lader på eller større hvis du vil nå de 400 HK

Samme motor som der ligger i en Cupra ligger der dog også i en Golf GTi Edition 30, og der kan du lave 360-370 HK på standard turbo og dyser

• #13   22. apr 2012 Barney : Kun chip plejer at kunne give 310-320 HK men der er stadig et pænt stykke op til at sige 350 HK. Det kan standard forrør ikke være med til

• #14   22. apr 2012 Ok.. Men hvis man nu siger Cupra.. Hvad er prisforskellen på at ramme de 400 ca kontra de 300 (Chip)

• #16   22. apr 2012 Barney, du skriver lige godt 330, dvs. lidt under 330, ik ? så har jeg vel også rigeligt belæg for at skrive 350 HK på en chip ikke passer ? come on.

Det er jo ikke for at kalde dig en løgner, men jeg mener bare ikke den kan lave 350 HK uden nogle ændringer på nær software.

man kan jo vende den om, og sige du ikke skal love manden 350 HK er muligt på en chip. uden belæg for DET smiley

til trådstarteren, så kræver 400 HK nok et større turbo kit. kender ikke rigtig priserne på sagerne, men ved der findes et MØG lækkert turbo kit fra BSH inde på www.vagtuning.dk så skulle 400 være ret så muligt smiley

• #17   22. apr 2012 nåå, men så er vi jo enige Barney smiley undskylder selvfølgelig for at få dig til at fremstå som en løgner, selvom det jo lidt var en løgn smiley

• #18   22. apr 2012 På en Cupra kan standard turbo og dyser være med til ca 360-370 HK, er vist set 380 HK også

Skal du højere op er der muligheden for en LOBA 380 turbo som skulle kunne give det sidste op til de 400 men det er nok ca 15000 for sådan en

Udgangspunktet for begge løsninger er :

Intercooler
    Indsugning
    Benzinpumpe
    Udstødning (minimum forrør)
    Chip

• #20   22. apr 2012 Så evt sådan ?

APR 2.0 TFSI benzinpumpe
    BSH - *True Seal* Air Intake System & Bulletproof DV Kit Package!
    Eurojet 2.0T FMIC
    Eurojet 2.0T 3" turboback udstødning MED katalysator

Og så en chip..

• #21   22. apr 2012 Det kunne lyde som en god cocktail det der Dennis P

Jeg har lige lavet sådan en med APR software der endte på 366 HK og 517 Nm

• #22   22. apr 2012 Ok.. En med samme opsætning?

Hvad kan gearkassen holde til ? Og svinghjul og kobling?

• #23   22. apr 2012 Barney, så lader vi den bare ligge. det ser ikke ud til vi bliver enige. så jeg ønsker dig bare en god aften smiley

Dennis : koblingen kan nok ikke være med i længden. og dobbelt masse svinghjul er lidt skrøbelige overfor sejtræk/bundtræk. men alt afhænger også af kørestil.
    Gearkassen tror jeg ikke er det helt store problem.

• #24   22. apr 2012 Ja selvfølglig smiley men er jo bedre at forebygge. Gider bare ik sådan en helt umulig en. Har en forstærket kobling i min vr6t og det er stort set som alm. Lidt hårdere måske men ik galt.

• #25   22. apr 2012 mit org. svinghjul stod af efter 22.000 km på en HELT std bil smiley 1 uge efter garantien udløb, og der fik jeg bare fingeren hos Seat. de ville ikke dække noget som helst, men de ville godt skifte kobling og svinghjul inkl. reservedele for 17.000,- hahahaha

Købte et Southbend koblings kit fra www.vagtuning.dk
    det er med enkelt masse svinghjul og kobling der kan holde 550NM. så skulle jeg i hvert fald ikke få problemer med at svinghjulet går i stykker igen.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #26   22. apr 2012 Min ven fik 600 hk på en chip så man kan få 700 hk.

Andreas god ide at lade den ligge lige med lige med det tilfælde du er oppe imod der smiley kan ikke svare sig at bruge tid på smiley

• #27   22. apr 2012 Barney nu må du holde, giver her andreas ret. Du kan heller ikke bilde mig ind at du kan få 90-100hk mere ud af det med bare en chip, den skal du længere ud på landet med!

• #28   22. apr 2012 Ok. Stadig fornuftigt at køre med i dagligdagen ?

• #29   22. apr 2012 Og det med kender en ven, der kender ven, og han kender en ven der fik det gjort osv. det er allerede nok til at det er en røver historie. Det er bare ikk fair at sidde der og bilde en anden som ikke har rigtig viden på det ind med noget som du ikke er 100% sikker på.

• #30   22. apr 2012 Dennis P : den kobling jeg har købt er en Daily driver version, og den er helt som at trykke på en std. kobling. ikke hård. den tager dog lidt mere "aggressivt fat" hvis du kan følge mig i hvad jeg mener. men det sku som at køre std.
    kommer du til københavn må du sige til så kan du prøve. ærgeligt jeg ikke vidste det, så kunne du have prøvet den i går til træffet smiley

Ömer : det er også derfor jeg satte mig lidt imod de lovede 350 HK. fordi det er ikke helt fair at få folk til at tro på man bare chipper den og så er 350 HK hjemme, for det er der INGEN der har fået før. så jeg syntes der skal facts på bordet, det er helt sikkert. men skide med det, tror ikke hverken Barney eller jeg gider diskutere det mere. vi bliver jo åbenbart ikke enige smiley

• #32   22. apr 2012 ingen påstår din vens ikke har fået under 330 HK.
    men du starter med at skrive man nemt kan få 350 med en chip. og det er løgn.

det jeg stiller mig mest på tværs over, er at nogle folk æder sådan en udtalelse RÅT, og så tror de at de for 5-6000,- eller hvad en chip koster, har 350 HK. og TRO mig... de bliver skuffede. derfor syntes jeg man skal være varsom med hvad man "lover" af effekt.
    det er sådan set det eneste. men skal vi ikke bare lade den ligge her ?

• #33   22. apr 2012 desuden så skal man slet ikke gå så meget op i tal. kørbarheden er ALT AFGØRENDE !
    det er ligemeget at peake 380 hk hvis den ikke kører super lækkert og har et bredt powerband.
    så vil jeg hellere have 360 og træk over et kæmpe område. så skide med de sidste par HK. det er alligevel bare "stor diller" effekt ved feltet smiley

• #34   23. apr 2012 det gælder jo ikke om at få flest heste på et styk papir lap hvor du har de sidste 1000 omdr på max 330 heste.

du skal have en god chip, dvs. din moment og turbo starter efter 1500 omdr. (jeg ved ikke meget om cupra og seat osv. og hvornår deres starter) men det er bestemt alt afgørende ved en bil at den skal ha jævnt træk hele vejen igennem.. jeg synes personligt der ikke noget værre end at trykke speederen i bund og de første 4000 omdr. kører du en fesen 2,0 med 110 heste (eks.) også fra 4000 omdr til 5500 omdr har du pludselige 330 heste. derfor så ville jeg måske heller bare "satse" på kun at få 280-290 heste og regne med det blir gjort ordentligt og turbo trykket starter noget før end standard. men så har du den jævnt, og det holder.

håber i har forstået min pointe at hvad din max ydelse ikke altid er det bedste, men jævnt træk er bedre (selvfølgelig smag og behag jeg er personligt mere til jævnt træk, derfor jeg kører BMW sug)

• #35   23. apr 2012 Vil give dig fuldstændig ret Andreas. Vil sige MAX 300 ved en obd tuning, alt derover er enten ønsketænkning eller et fusket rullefelt!

• #36   23. apr 2012 Barney : I Rødovre? Er det K-Power du tænker på??

Derudover hvis du havde købt en cupra på stedet hvis den havde 4x4 og DSG hvad er der så i vejen med en Golf R ??

• #37   23. apr 2012 Andreas K - Ja det var da en skam smiley Hvornår har de ladetryk fra med de ca 350-400 hk ? 2200?

• #39   23. apr 2012 Ikke tosset da smiley Hvad ligger de med af tryk med den opsætning ?

• #40   23. apr 2012 Vi loggede den i dag og peak var på 1,52 bar

• #41   23. apr 2012 Ok.. Er da heller ik overdrevet.. Min Vr6T kører med 1.4 bar og smider 459 og 530nm. .Men det er noget senere jo smiley

• #42   2. jun 2012 Forstår ikke helt ?? . Er min s3 motor ikke magen til en seat Cubra ?? . For min er chippen til 328 hk . Trode ellers de var ens bortset fra min har 4x4 eller hvad man kalder det simi 4x4 haha

• #43   3. jun 2012 Jo forskellen er bare at der på den Cupra er skiftet lidt flere stumper end på din som kun er chippet Per

Kommentér på:
Leon Cupra med DSG?

Annonce