{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.822 visninger | Oprettet:

restgæld===???? {{forumTopicSubject}}

hej bg
ved restgæld på en bil som er ved at efter sælgers udsavn ved at blive slettet...
kan man ikke ved slut seddel få sælger til at skrive deres gives garanti for ingen rest gæld og sikre sig at man ikke kommer til at hæfte ?
eller kan man ikke komme uden om den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  restgæld===????
  • #1   27. apr 2012 vent da med at køb bilen før du får vide af din bank den er væk?

• #2   27. apr 2012 Jeg ville ikke købe den med restgæld selvom han lover og skriver under på a den bliver betalt...vent..

• #3   27. apr 2012 DON`T,før din bank kan bekræfte der ikke er hæftelser på bilen

• #4   27. apr 2012 hvor lang tid tager det at slette en restgæld?
    bilen hedder ze23190
    og kan ikke finde hvor jeg kan tjekke den
    men han siger den går helt tilbage til 2003-04 og bilen har haft 5 ejer siden.
    og der er gået kuk i det og de vil derfor slette restgælden=?

• #5   27. apr 2012 VENT!! jeg sidder med det til hverdag

• #6   27. apr 2012 www.nummerplade.net - der kan du se om det er slettet.
    Men VENT med at handle indtil hæftelsen er fjernet!

• #7   27. apr 2012 http://www.nummerplade.net/regnr/ze23190.html
    Der er registreret gæld i bilen!

• #8   27. apr 2012 Den information jeg har fået af min bank ang. restgæld, så skal man kontakte sælgers bank og oplyse om en mulig handel, for derved at betale med check, så sælger kun kan indløse den i hans egen bank. Derved får banken deres penge og så er restgælden indløst. smiley

• #9   27. apr 2012 Puha, der er endda 3 kreditorer der har hæftelser i den bil:

SPARBANK A/S
    Morsø Sparekasse
    AKM Invest ApS

Det kan sagtens være at restgælden allerede er betalt ud - men for din ejen sikkerheds skyld, ville jeg bestemt ikke handle før sælger har fået slettet de hæftelser hos kreditorerne.

• #10   27. apr 2012 du skal IKKE give sælgeren en øre,pengene skal afleveres til banken så de får deres tilgodehavende først,IKKE til sælgeren,

• #11   27. apr 2012 Du behøver ikke frygte restgæld. Gør som Kasper siger, så er du sikker på de penge du betaler for bilen. Går til at få betalt restgælden først og fremmest.
    MEN, hvis ikke sælgeren vil dette. Så hold dig fra den bil.

• #12   27. apr 2012 forstår ikke det med pant kan i være venlige at forklare mig dette
    på forhånd tak...

er det 162000 der er i restgæld?

NUMMERPLADE.NET
    Synsrapport, kilometertal og restgæld på én gang.

Søg
    ELLER
    Søg

Køretøj - Volkswagen Passat ZE23190
    Mærke: Volkswagen
    Tjek køretøj for pant og hæftelser:

Vis Bilbogen
    Model: Passat
    Stelnummer: WVWZZZ3BZWP050843
    Nummerplade: ZE23190
    Synsrapporter
    Syns Dato Resultat Km-stand Reg.nr. Synsrapport
    19-03-2012
    Godkendt
    215.000 ZE23190 Vis Synsrapport
    12-05-2010
    Godkendt
    206.000 ZE23190 Vis Synsrapport
    12-03-2010
    Ikke godkendt
    204.000 ZE23190 Vis Synsrapport
    26-02-2008
    Betinget godkendt
    174.000 YK29099 Vis Synsrapport
    04-10-2007
    Ikke godkendt
    167.000 YK29099 Vis Synsrapport
    16-11-2006
    Betinget godkendt
    151.000 VT55683 Vis Synsrapport
    Kommentar til dette køretøj

Der er registreret gæld i bilen!
    Overvejer du at købe denne bil ? Så vær opmærksom på at sælger får slettet nedestående hæftelse.

================================================================================
    BILBOGSATTEST
    ================================================================================

Stelnummer: WVWZZZ3BZWP050843

OPLYSNINGER FRA
    MOTORREGISTER. HVIS INGEN
    OPLYSNINGER, FINDES
    KØRETØJET IKKE I CRM:
    -----------------------------
    Mærke: VOLKSWAGEN PASSAT 1,8 T MAN. LIMOUSINE
    Årgang: 1997
    Registreringsnummer: ZE23190

--------------------------------------------------------------------------------
    HÆFTELSER
    --------------------------------------------------------------------------------

DOKUMENT:
    Dato/løbenummer: 07.10.2004-296910-84
    Prioritet: 1
    Dokument type: Udlæg
    Hovedstol: 26.777 DKK
    Rentesats: 0 %

OVERFØRT:
    Overført fra gammelt system: Ja
    Beskrivelse: Udlæg

KREDITORER:
    Navn: SPARBANK A/S
    CVR: 12523580

DEBITORER:
    Navn: Mette Willaume Christoffersen
    CPR: 120373-****

TILLÆGSTEKST:
    Anmærkning fra TLS
    Kan være pantsat som tilbehør efter de før 1/6
    1993 gældende regler.

Anmærkning fra TLS
    Anm: Ejendomsforbehold stort Dkk 162.110 lyst
    den 25.06.2004 (189698)
    Anm: Udlæg stort Dkk 155.130 lyst den 30.07.2004
    (227446)

BIL:
    Mærke: VOLKSWAGEN PASSAT
    Registreringsnummer: VT55683

DOKUMENT:
    Dato/løbenummer: 20.01.2005-18678-84
    Prioritet: 2
    Hovedstol: 15.916 DKK

OVERFØRT:

KREDITORER:
    Navn: Morsø Sparekasse

DEBITORER:

TILLÆGSTEKST:
    Anmærkning fra TLS
    1993 gældende regler.

Anmærkning fra TLS
    den 25.06.2004 (189698)
    (227446)
    Anm: Udlæg stort Dkk 26.777 lyst den 07.10.2004
    (296910)

BIL:

DOKUMENT:
    Dato/løbenummer: 23.03.2005-84326-84
    Prioritet: 3
    Hovedstol: 76.533 DKK

OVERFØRT:

KREDITORER:
    Navn: AKM Invest ApS

DEBITORER:

TILLÆGSTEKST:
    Anmærkning fra TLS
    1993 gældende regler.

Anmærkning fra TLS
    den 25.06.2004 (189698)
    (227446)
    Anm: Udlæg stort Dkk 26.777 lyst den 07.10.2004
    (296910)
    Anm: Udlæg stort Dkk 15.916 lyst den 20.01.2005
    (18678)

BIL:

• #13   27. apr 2012 hvad er forskellen på pant og restgæld så?

• #14   27. apr 2012 kasper---

er man så sikret hvis man gør dette?
    har bestemt ikke lyst til at betale 162000 for denne bil
    til 36500 som jeg har fået den ned i

• #15   27. apr 2012 kim k
    undskyld mente også restgæld

• #16   27. apr 2012 Jesper

Det kan sagtens være at restgælden allerede er betalt ud - men for din ejen sikkerheds skyld, ville jeg bestemt ikke handle før sælger har fået slettet de hæftelser hos kreditorerne - i dette tilfælde har (eller) er der hæftelser fra 3 forskellige kreditorer - sørg for at sælger fjerne dem, før du giver nogle penge.

Hvis sælger allerede har betalt sin gæld, kan de hæftelser jo fjernes fra dag til dag.

• #17   27. apr 2012 kim K
    Det er vigtig at forstå at pant/hæftelser ikke nødvendigvis er det samme som restgæld, der kan altså sagtens være tinglyst pant/hæftelser på et køretøj selvom restgælden er betalt ud, alligevel er det dog vigtigt at alle hæftelser fjernes før man handler.

• #18   27. apr 2012 ok. så bare lige tråden, og benyttede mig til at spørge smiley

• #19   27. apr 2012 citat fra sælger
    sælger er 5 ejer siden restgældens start
    sælger siger gælden er annulleret grundet flere sælger har skrevet på slut seddel der ingen rest gæld er og der for stadig hæfter ejer fra gældens oprenelese stadig dette lån.
    sælger siger restgælden bliver slettet inden for 14 dage af de 3 kreditorer

som han også skriver her
    http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1443512

• #20   27. apr 2012 Jesper H -> Jeg ved ikke hvor sikker man er på ikke at hæfte for noget, men det må banken jo vide en masse om. Jeg kunne forestille mig, at banken har "førsteprioritet" når det kommer til hvem der skal have penge, så det er vel dem der skal have, hvad bilen nu end er solgt for.
    De andre kreditorer frafalder vel eftersom at det er ejeren der skylder penge og ikke bilen. Jeg mener bare at de kan jo ikke kræve at andre skal betale ens gæld fordi man har solgt sin brugsgenstand?

• #21   27. apr 2012 Det lyder godt nok fusket, eneste måde du kan sikre dig er ved at ringe til de tre krediteorer og sikre dig at de ikke har gæld.

Gælden følger bilen og ikke personen i danmark.

• #22   27. apr 2012 Jeg ville ikke røre den før det er væk, uanset hvad sælger påstår.

• #23   27. apr 2012 Kan siger så meget ,at hvis bilen bliver smadret eller på anden måde du skal bruge din kasko, og du skal have penge fra forsikringen, så udbetaler de ikke noget før at de er sikker på at der ikke er nogen kreditorer der skal have først-. Ved det ,for min søster har lige været det igennem, gik 3 mdr for de fik pengene fra forsikringen. pga af en fejl fra tidligere bankes side, så kan blive en ret træls oplevelse

• #24   27. apr 2012 Sådan som jeg forstår det, så gør kreditorerne udlæg i bilens værdi, så når den bliver solgt går pengene til dem.
    Men er der så tre forskellige kreditorer der hver har et udlæg på 30.000kr i en bil, men bilen kun bliver solgt til 25.000. Jamen så er det vel den kreditor der står som 1. prioritet der kan få de penge. De andre må så bare stå i kø og vente.

Eller hvordan?

• #25   27. apr 2012 Jeg ville stadig ikke handle en bil med hæftelser i - så skulle det da lige være hvis kreditorerne alle sammen gav mig et dokument med garanti på at hæftelsen fjernes.

Men i dit tilfælde er der tale om 3 forskellige kreditorer - det vil jeg simpelt råde dig fra at handle før de er væk.

Ellers er det jo en chance du må gøre op med dig selv...

• #26   27. apr 2012 kan man få oplyst dette ved at ringe til de 3 kreditorer
    SPARBANK A/S
    Morsø Sparekasse
    AKM Invest ApS
    og fortælle bilens nummer plade og få disse oplysninger???

• #27   27. apr 2012 den bil skal du holde dit LANGT! væk fra.

der er gjort UDLÆG! i bilen, hvilket vil sige at personen som står opgivet der skylder de 3 penge, et udlæg bliver først slettet når gælden er betalt!
    at 5 tidligere ejere har solgt "uden gæld" gør ikke at gælden bliver slettet automatisk!.
    To af mine venner har købt bil med gæld, der ringede vi til dem som have pant i bilerne (det var en bank begge gange) og der var panten slettet dagen efter!, så det med de 14 dage er sku en løgn for at han kan slippe af med bilen!..

VIL! du have den bil, så ringer du til de steder som har gjort udlæg i bilen selv og snakke med dem, jeg kan oplyse at morsø sparkasse hedder fjordbank mors af 2011 og høre under finansiel stabilitet, du kan finde deres nummer på www.fjordbank.dk

Og nej. de kan ikke kræve at du betaler gælden, men de kan hente bilen, og du mister det du har givet for den!.. og ingen kreditor frafalder noget som helst.. før de har fået deres penge.

• #28   27. apr 2012 Kasper
    Det er korrekt forstået - men de hæftelser der ligger på bilen kan sagtens være betalt ud allerede - det ved man aldrig. Men som køber bør man sikre sig at sælger fjerner dem uanset hvad.

• #29   27. apr 2012 Når du ringer til de 3 skal du have bilens stellnummer samt ALLE! de oplysninger du har fundet længere oppe så kan de nemmere finde det i systemet.

Skriv endelig til mig hvis der er noget du vil vide.

• #30   27. apr 2012 Jesper H
    Ja - start med at ringe rundt.

• #31   27. apr 2012 Udlæg= skidt skidt skidt!! Hold dig fra den! Pant og udlæg er 2 forskellige ting...

• #32   28. apr 2012 Da jeg overtog min Golf havde jeg ikke tjekket for restgæld, fandt så ud af at der stod 150000 jeg sov ikke i 14 dage før det var slettet smiley ringede til danske bank som det stod i, og de slettede så efter 14 dage.

• #33   28. apr 2012 Rettere sagt, jeg havde VENTET!

• #34   28. apr 2012 slettede de den efter 14 dage???
    jeg regner med jeg vil ringe til de banker mandag og høre om de virkelig er slettet som ejer siger
    ellers må jeg jo finde en anden bil smiley

• #35   28. apr 2012 Yep der gik 14 hele dage, måske går det lidt hurtigere hvis man selv er kunde det sted panten står i.

• #36   28. apr 2012 VW

De gange jeg har prøvet det er der maks gået 2 dage. og jeg var ikke kunde nogen afstederne..

Men problemet her, er at der er gjort udlæg i bilen, og det er derfor ikke et alm. pant.

• #37   28. apr 2012 Skal jeg ikke kunne sige, men det gik 14 dage før det var slettet fra tinglysning.dk tjekkede hver dag.

• #38   28. apr 2012 Håber en kan hjælpe med min bil, den er købt hos forhandler og der skulle ikke være restgæld i bilen da jeg købte den, jeg har finansieret den og det står der også men der står noget andet på siden, noget med en hovedstol på 76000 kr. Som er helt tilbage fra dag jeg købte bilen, forstår det ik helt!

Ud over det så står der en masse advarsel længere nede på siden hvad satan betyder det ??

Mvh Patrick

• #39   28. apr 2012 http://www.nummerplade.net/regnr/fc30983.html her er linket

• #40   28. apr 2012 den hovedestol er nok det du gav for bilen/lånte til at købe bilen plus div. omkostninger. jeg ville ikke være bekymret..

• #41   28. apr 2012 ja trist vi er blandt en stor omgang svin... kan ikke være rigtig at man bør tjecke. restgæld. synsdatoer. km stand. ringe til politiet og høre efter nummerpladen om den er eftersøgt. og så skal man kigge værd tomme igennem for fejl og lure ledningsnettet. og undersøge om bilne er født med pågældende motor. om stelnummer passer over ens med bilens. og kontorlere meget kraftigit om stelnumret er udskiftet.

• #42   28. apr 2012 det betyder vel bare at du tog et lån på de 76000 i sin tid?

• #43   28. apr 2012 Ja fandt lige pantebrevet frem smiley

Blev bare panisk over det der advarsel hehe

• #44   28. apr 2012 ketil l S
    Haha - helt rigtigt! Men sådan er det desværre... og hvis folk har gjort en dårlig handel prøver de bare at sende aben videre ved at sælge.

Kommentér på:
restgæld===????

Annonce