{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Import af bil fra Tyskland - en guide
Vil du importere en bil fra Tyskland? Læs alt om afgifter, hjemtransport, prøveplader og alt det andet du skal have styr på i denne guide: Importbil fra Tyskland
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  import af brugte biler fra tyskland
  • #1   28. apr 2012 Var det ikke kun i gamle dage'=?

  • #2   28. apr 2012 Hvordan er det så nu


  • #3   28. apr 2012 Det er kun noget jeg mener, jeg er ikke sikker..
    I gamle dage lavede man fly rust, tog div dele af og reg i kilometertal for at spare

    Mener ikke man kan mere


  • #4   28. apr 2012 Er bilen over 4 år, spiller ekstraudstyr ikke den store rolle, for de ved godt at folk prøver at fuske med det..

    Men ellers er det bare at søge afgiften, og når den så kommer, så anker du den i håb om at ved 2. behandlingen, bliver den vurderet til mindre..

    Der er desværre ikke så mange smuthuller mere.


  • #5   28. apr 2012 Jeg aner ikke om det er muligt, men kan man ikke fuske lidt med km tallet?

  • #6   28. apr 2012 Det er total spild af din tid..

    Vurderer skat din importerede bil til eks. 100.000kr i afg.

    Og du så gør den "grim" piller ekstraudstyr af, og fusker med km-tallet.

    Så slår de msåke 5000kr af afgiften, er det så alt det arbejde, og snyd værd?


  • #7   28. apr 2012 Morten D
    ehm ja? 5000 er skuda mange penge smiley


  • #8   28. apr 2012 Hvis 5000 er mange penge, så skal man ikke rode med import..

  • #9   28. apr 2012 Sku da ikke i forhold til at bruge 20 timer på projektet, og fucke med Km-tallet så bilen ved toldsyn har kørt for meget, og få den synet uden ekstraudstyr..

    Hvad så når du bliver stoppet til DHB, og SKAT er der... wupti, så får du en bøde af en anden dimension..

    5000kr er fandme da for lidt at gøre sig til bedrager for...


  • #10   28. apr 2012 Shotcalller: Lige nøjagtigt... smiley

  • #11   28. apr 2012 Morten D
    Det er 250 i timen, og hvis du ikke piller ved km tal kan du også sagtens få dem 5000 ned smiley


  • #12   28. apr 2012 Men igen.. Hvad er 5000kr?

    Det kan ikke betale sig at hente biler til under 100.000 mere, for brugte biler herhjemme koster sku ikke det store mere, og når du alligevel er oppe i den prisklasse, kan det sku ikke betale sig at ændre på ens nyindkøbte, forhåbentlig drømmebil for at spare en uges løn..


  • #13   28. apr 2012 Schmidt:

    Nu er jeg i kløerne på dem flere gange om ugen.. har rimeligt meget erfaring med dem smiley

    Du kan godt argumentere dem ned, men nu gik snakken på om det kunne betale sig at pille grej ud af bilen, og det kan det ikke

    De slår stelnummer op, og kan se nøjagtigt hvad bilen er født med.. de kan se ALT...

    Og uanset hvad, så er det svindel, og hvis du vil gøre dig til svindler for 5000kr, så god fornøjelse...

    Jeg ved bare jeg ikke gider bøvle med det.. men okay, der er også folk der bliver taget af politiet for at have stjålet en oksesteg til 149.-...



  • #14   28. apr 2012 Morten D
    Når du stiller det sådan op for du det også til at lyde helt anderledes!!! smiley
    Når du betaler afgift, giver du penge for en bil. ( Som i terioen burde kunne forhandles, ligeså vel som hvis du køber en bil ved forhandler og evt handler om prisen ) At pille lidt ved grejet og få bilen til at ligne lort så afgiften falder, det er ligesom et "salgstrick" Og i mine øjne er det ikke svindel smiley


  • #15   28. apr 2012 Og da især ikke når det bare er vores vamle stat det går ud over! Ja den er lige til at brække sig over ( Danske afgifter der boller en i røven! )

  • #16   28. apr 2012 De dør sku ikke af at miste 5000 de nærrige svin smiley

  • #17   28. apr 2012 Nej, meget muligt du syntes, og føler, og ellers mener du gør det rigtige..

    Men SKAT har bare en anden opfattelse, og det er DG der bliver dømt og får bøden..

    Jeg er langtfra hellig, men skal jeg snyde, skal det være et beløb der batter...

    Jeg gider sku ikke få ørerne i maskinen for 5000kr...


  • #18   28. apr 2012 Morten D

    Kan bare ikke se hvordan de skulle finde ud af at du har smækket lidt rust og mudder og smidt lidt indhold ud af bilen når den skal bedømmes?

    Du kan jo bare sige den er købt sådan...

    Du kan umuligt hverken bliver dømt eller få ørene i klemme for det.. det er bare et salgstrick, og hvis det kan redde mig 5000kr så gør jeg fandme gerne det da..


  • #19   28. apr 2012 SKAT ser jo aldrig bilen IRL?

    Det er jo synsmanden som laver et toldsyn, og der bliver den opdelt i kategorier, og en nyere bil skal virkelig være hærget for at komme i middel, og når bilen er ældre end 4 år (som jeg har skrevet) så spiller udstyr INGEN rolle..

    Og hvordan ville du smække lidt rust på en bil?



  • #20   28. apr 2012 Shotcaller
    Det er jeg skuda godt klar over?

    Ved ikke, man kan sku altid gøre et eller andet! finder man noget på bilen, så lige tage en skruetrækker eller noget og gør det værre, for man skal sku alligevel lave rusten...


  • #21   28. apr 2012 En lille rustplet kommer sku ikke med i den overordnet vurdering.. Det er kun en større km tal eller lign. som kan presse den ned, men igen.. Alt det bøvl for små penge..

  • #22   28. apr 2012 Shotcaller, rustplet? Ej nej gennemtæring det laver du det lige om til smiley
    Det virker, det er set før!


  • #23   28. apr 2012 Det kan ikke betale sig at importere biler hvor rust kan forfindens når brugtmarkedet er som det er i øjeblikket?????????????

    Der er kun en fidus i at importere dyrere biler, og det har det faktisk været i en del år nu..


  • #24   28. apr 2012 Sxhmidt:

    Vil du ikke forstå??

    Under middel (hvilket giver de 5%) betyder bilen skal være i ringere stand en normalen... og det betyder bilen skal være ringere end gennemsnittet..

    Det nytter jo ikke noget selv at fremprovokere rust, på en eks. en A4 fra 2002.. det koster mere at udbedre end du får i nedslag.

    Og hvad ekstra udstyr angår, slår de rent rutinemæssigt stelnummeret op, og ser hvad den har af udstyr..

    Helt ærligt, SKAT er altså ikke dumme, de har en del mere grej, og erfaring end dig.. Skal du "snyde" dem skal du virkeligt stå tidligt op.



  • #25   28. apr 2012 ekstraudstyr spiller en rolle hele tiden, det er en skrøne den ikke gør!

    De sammenligner den importerede bil med en tilsvarende bil, dvs en bil uden udstyr værdifastsættes efter en bil dansk bil uden udstyr, en bil med alt udstyr sammenlignes med en bil der har alt udstyr!

    Og det er ikke mange biler det kan svare sig på mere...


  • #26   28. apr 2012 Morten D

    Hvis der er rust i eksempel skærme, skal du alligevel have det lavet, så kan du ligeså godt gøre det værre..

    så er bilen også ringere stand end gennemsnittet, og det giver udslag, hvad angår ekstraudstyr aner jeg ikke noget om det..


  • #27   28. apr 2012 <b> MEN DET KAN IKKE BETALE SIG AT IMPORTERE BILER, HVOR DER KAN FORFINDE RUST!!!!!!!!!!!!!!!!! </b>

    Biler der er over 8-10 år kan ikke betale sig at importere, for når bilen er købt, og afgiften er betalt, så koster den det samme som en dansk bil, og så har du bare spildt din tid..

    Import af ældre biler kan kun betale sig ved specielle biler!

    Nu må du seriøst fatte det


  • #28   28. apr 2012 Schmidt:

    Forstå nu.. hvis det er en model der er så gammel at man må forvente rust, skelner skat ikke mellem lidt og meget..

    Er det en model der IKKE burde have rust, er det bedst at finde en uden rust.da udgiften til at lave det, kontra det du sparer i afg. slet ikke hænger sammen

    Skal du lige have lavet rust i 4 skærme på en Mercedes fra 2002, og have det lakket, så det ser ordentligt ud, så er du af med 20000kr.

    Så er det bedre at finde en uden rust, for skat giver ikke nedslag nok...



  • #29   28. apr 2012 Shotcaller
    Nu snakkede jeg ikke om de nyere biler kun de ældre biler.. ærligt talt så aner jeg ikke noget om det, snakker lidt med jer for at blive klogere smiley


  • #30   28. apr 2012 Hvis man skal importere en ældre bil, så skal det være fordi at den ikke kan findes i ordentlig stand i DK eller lign.

    Sådan som G4 og G5'er eller lign kan ikke betale sig at hente, medmindre der er MEGET udstyr, eller man får den smidt i nakken.


  • #31   29. apr 2012 Kan det passe at jeg skal betale 35000 i afgift for en mazda mx5. eller er det helt ved siden af.
    De info jeg har smidt ind på skat er.
    nypris 270000
    forhandlerpris 60000
    benzin
    13 km/L
    0 selealarm
    3 Airbags
    ABS bremser og radio


  • #32   29. apr 2012 Mht. rustproblematikken (og andet) er det ikke helt rigtigt hvad i skriver...

    For at forstå SKAT (se også et indlæg omkring kørsel i udlandet), skal man tænke som SKAT. Når der er mange regler og undtagelser skal det hele være lidt firkantet. Når man ikke befinder sig i dette felt kan man klage. Bedre er dog lige fra start have dokumentationen i orden.

    Som eksempler:

    Når jeg importerer sørger jeg for at have hele historik af bilen klar. Når vi er i den alder hvor bilen kan have haft et uheld må man ALDRIG købe bilen medmindre der er udførlig dokumentation på bilens skade, reperationer osv. Disse skal vises til SKAT, ellers er de fuldstædning ligeglad med tidligere skader.

    Når bilen skal toldsynes er det meget vigtigt man udvælger en synsmand som har erfaring i med toldsyn pga. bilens mangler skal skrives op samt der skal laves GODE billeder! I århus er det fx. pava bilsyn, som gør sig umage med dette. Så vær forberedt og vis de mangler der er så han hurtig kan finde ud af om bilen er middel eller under middel.

    Herefter søger man på bilforhandlerens hjemmeside efter den bil man har, gerne med samme udstyrs niveau eller lidt bedre. Derefter handler man bilen ned og får dette på skrift.

    Det sidste der så laves er at få en vurdering af en mekaniker e.l. og får evt. reperationer på skrift. Fx hvis to døre og front panel har rust, buler på bagklap osv. SKAT har normalt meget firkantede regler mhp. over middel, middel og under middel. Med den rigtige dokumentation kan man dog sagtens trække 10-15 % fra den værdi som er udgangspunkt!

    Efter alt dette er gjort indsendes alle dokumenter til SKAT. I regel vil afgiften blive for stor. Det jeg i disse sager har gjort er at henvende mig personligt til vedkommende, skildre min situation at bilen jo koster mere end hvad en tilsvarende dansk bil vil have kostet, at manglerne på min bil faktisk er ret alvorlige osv. Ofte kan man, uden at indsende en offical klage (som tager måneder at få svar på), få en vurdering ved at fremvise bilen ved SKAT. Igen vær FORBEREDT! Han laver billeder, noterer osv. Naturligvis skal der være hold i DIN klage! Det hjælper ydermere at få afgiften et par 1000 kr ned.

    Summasumarum, med en lav indkøbspris og lidt arbejde kan man godt spare lidt penge plus få den bil man gerne vil have (farve, udstyr, kilometer) da udvalget i fx. Tyskland er stort..
    Men som hovedregel kan det kun svare sig ved dyre og forholdsvis nye biler, og selv der har jeg haft erfaring at det er så meget bøvl at det næsten ikke er det værd (blandt andet import af audi s5, audi a6 offroad, bmx x5, mercedes cdi220, vw touran osv).


  • Johan H
    Johan H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   16. jul 2012 Dr. Bombe, har du erfaring med import af dyrere tyske biler? Du bringer eksemplet med en Audi S5 ovenover. Jeg har kigget på en Audi S5 4,2 Quattro Triptonic, årgang 2011. Den eneste grund til at den er interessant er, at man ikke længere kan få den lækre 4,2 liters motor i S5'eren. Denne S5 er smækket med udstyr og har kun gået 14.000 km. Den er prissat til lige under 60.000€. Har du nogen idé om hvor mange kræfter og penge skal der ligges i at få den på danske plader?
    Mvh.


Kommentér på:
import af brugte biler fra tyskland

Annonce