5.609 visninger
|
Oprettet:
import af brugte biler fra tyskland {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har tænkt mig at importere en til fra tyskland.
Er der nogen her inde som ved hvad man skal gøre ved bilen for at få den så langt ned i registreringsafgift som muligt. Har fået af vide at såsom extraudstyr kan man demontere.
Tak
maj 2004
Følger: 24 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 54 Svar: 1.047
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 24
maj 2004
Følger: 24 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 54 Svar: 1.047
I gamle dage lavede man fly rust, tog div dele af og reg i kilometertal for at spare
Mener ikke man kan mere
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
Men ellers er det bare at søge afgiften, og når den så kommer, så anker du den i håb om at ved 2. behandlingen, bliver den vurderet til mindre..
Der er desværre ikke så mange smuthuller mere.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Vurderer skat din importerede bil til eks. 100.000kr i afg.
Og du så gør den "grim" piller ekstraudstyr af, og fusker med km-tallet.
Så slår de msåke 5000kr af afgiften, er det så alt det arbejde, og snyd værd?
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 228
ehm ja? 5000 er skuda mange penge
dec 2011
nov 2007
Hvad så når du bliver stoppet til DHB, og SKAT er der... wupti, så får du en bøde af en anden dimension..
5000kr er fandme da for lidt at gøre sig til bedrager for...
nov 2007
sep 2009
Det er 250 i timen, og hvis du ikke piller ved km tal kan du også sagtens få dem 5000 ned
dec 2011
Det kan ikke betale sig at hente biler til under 100.000 mere, for brugte biler herhjemme koster sku ikke det store mere, og når du alligevel er oppe i den prisklasse, kan det sku ikke betale sig at ændre på ens nyindkøbte, forhåbentlig drømmebil for at spare en uges løn..
nov 2007
Nu er jeg i kløerne på dem flere gange om ugen.. har rimeligt meget erfaring med dem
Du kan godt argumentere dem ned, men nu gik snakken på om det kunne betale sig at pille grej ud af bilen, og det kan det ikke
De slår stelnummer op, og kan se nøjagtigt hvad bilen er født med.. de kan se ALT...
Og uanset hvad, så er det svindel, og hvis du vil gøre dig til svindler for 5000kr, så god fornøjelse...
Jeg ved bare jeg ikke gider bøvle med det.. men okay, der er også folk der bliver taget af politiet for at have stjålet en oksesteg til 149.-...
sep 2009
Når du stiller det sådan op for du det også til at lyde helt anderledes!!!
Når du betaler afgift, giver du penge for en bil. ( Som i terioen burde kunne forhandles, ligeså vel som hvis du køber en bil ved forhandler og evt handler om prisen ) At pille lidt ved grejet og få bilen til at ligne lort så afgiften falder, det er ligesom et "salgstrick" Og i mine øjne er det ikke svindel
sep 2009
sep 2009
nov 2007
Men SKAT har bare en anden opfattelse, og det er DG der bliver dømt og får bøden..
Jeg er langtfra hellig, men skal jeg snyde, skal det være et beløb der batter...
Jeg gider sku ikke få ørerne i maskinen for 5000kr...
sep 2009
Kan bare ikke se hvordan de skulle finde ud af at du har smækket lidt rust og mudder og smidt lidt indhold ud af bilen når den skal bedømmes?
Du kan jo bare sige den er købt sådan...
Du kan umuligt hverken bliver dømt eller få ørene i klemme for det.. det er bare et salgstrick, og hvis det kan redde mig 5000kr så gør jeg fandme gerne det da..
dec 2011
Det er jo synsmanden som laver et toldsyn, og der bliver den opdelt i kategorier, og en nyere bil skal virkelig være hærget for at komme i middel, og når bilen er ældre end 4 år (som jeg har skrevet) så spiller udstyr INGEN rolle..
Og hvordan ville du smække lidt rust på en bil?
sep 2009
Det er jeg skuda godt klar over?
Ved ikke, man kan sku altid gøre et eller andet! finder man noget på bilen, så lige tage en skruetrækker eller noget og gør det værre, for man skal sku alligevel lave rusten...
dec 2011
sep 2009
Det virker, det er set før!
dec 2011
Der er kun en fidus i at importere dyrere biler, og det har det faktisk været i en del år nu..
nov 2007
Vil du ikke forstå??
Under middel (hvilket giver de 5%) betyder bilen skal være i ringere stand en normalen... og det betyder bilen skal være ringere end gennemsnittet..
Det nytter jo ikke noget selv at fremprovokere rust, på en eks. en A4 fra 2002.. det koster mere at udbedre end du får i nedslag.
Og hvad ekstra udstyr angår, slår de rent rutinemæssigt stelnummeret op, og ser hvad den har af udstyr..
Helt ærligt, SKAT er altså ikke dumme, de har en del mere grej, og erfaring end dig.. Skal du "snyde" dem skal du virkeligt stå tidligt op.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
De sammenligner den importerede bil med en tilsvarende bil, dvs en bil uden udstyr værdifastsættes efter en bil dansk bil uden udstyr, en bil med alt udstyr sammenlignes med en bil der har alt udstyr!
Og det er ikke mange biler det kan svare sig på mere...
sep 2009
Hvis der er rust i eksempel skærme, skal du alligevel have det lavet, så kan du ligeså godt gøre det værre..
så er bilen også ringere stand end gennemsnittet, og det giver udslag, hvad angår ekstraudstyr aner jeg ikke noget om det..
dec 2011
Biler der er over 8-10 år kan ikke betale sig at importere, for når bilen er købt, og afgiften er betalt, så koster den det samme som en dansk bil, og så har du bare spildt din tid..
Import af ældre biler kan kun betale sig ved specielle biler!
Nu må du seriøst fatte det
nov 2007
Forstå nu.. hvis det er en model der er så gammel at man må forvente rust, skelner skat ikke mellem lidt og meget..
Er det en model der IKKE burde have rust, er det bedst at finde en uden rust.da udgiften til at lave det, kontra det du sparer i afg. slet ikke hænger sammen
Skal du lige have lavet rust i 4 skærme på en Mercedes fra 2002, og have det lakket, så det ser ordentligt ud, så er du af med 20000kr.
Så er det bedre at finde en uden rust, for skat giver ikke nedslag nok...
sep 2009
Nu snakkede jeg ikke om de nyere biler kun de ældre biler.. ærligt talt så aner jeg ikke noget om det, snakker lidt med jer for at blive klogere
dec 2011
Sådan som G4 og G5'er eller lign kan ikke betale sig at hente, medmindre der er MEGET udstyr, eller man får den smidt i nakken.
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 24
De info jeg har smidt ind på skat er.
nypris 270000
forhandlerpris 60000
benzin
13 km/L
0 selealarm
3 Airbags
ABS bremser og radio
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
For at forstå SKAT (se også et indlæg omkring kørsel i udlandet), skal man tænke som SKAT. Når der er mange regler og undtagelser skal det hele være lidt firkantet. Når man ikke befinder sig i dette felt kan man klage. Bedre er dog lige fra start have dokumentationen i orden.
Som eksempler:
Når jeg importerer sørger jeg for at have hele historik af bilen klar. Når vi er i den alder hvor bilen kan have haft et uheld må man ALDRIG købe bilen medmindre der er udførlig dokumentation på bilens skade, reperationer osv. Disse skal vises til SKAT, ellers er de fuldstædning ligeglad med tidligere skader.
Når bilen skal toldsynes er det meget vigtigt man udvælger en synsmand som har erfaring i med toldsyn pga. bilens mangler skal skrives op samt der skal laves GODE billeder! I århus er det fx. pava bilsyn, som gør sig umage med dette. Så vær forberedt og vis de mangler der er så han hurtig kan finde ud af om bilen er middel eller under middel.
Herefter søger man på bilforhandlerens hjemmeside efter den bil man har, gerne med samme udstyrs niveau eller lidt bedre. Derefter handler man bilen ned og får dette på skrift.
Det sidste der så laves er at få en vurdering af en mekaniker e.l. og får evt. reperationer på skrift. Fx hvis to døre og front panel har rust, buler på bagklap osv. SKAT har normalt meget firkantede regler mhp. over middel, middel og under middel. Med den rigtige dokumentation kan man dog sagtens trække 10-15 % fra den værdi som er udgangspunkt!
Efter alt dette er gjort indsendes alle dokumenter til SKAT. I regel vil afgiften blive for stor. Det jeg i disse sager har gjort er at henvende mig personligt til vedkommende, skildre min situation at bilen jo koster mere end hvad en tilsvarende dansk bil vil have kostet, at manglerne på min bil faktisk er ret alvorlige osv. Ofte kan man, uden at indsende en offical klage (som tager måneder at få svar på), få en vurdering ved at fremvise bilen ved SKAT. Igen vær FORBEREDT! Han laver billeder, noterer osv. Naturligvis skal der være hold i DIN klage! Det hjælper ydermere at få afgiften et par 1000 kr ned.
Summasumarum, med en lav indkøbspris og lidt arbejde kan man godt spare lidt penge plus få den bil man gerne vil have (farve, udstyr, kilometer) da udvalget i fx. Tyskland er stort..
Men som hovedregel kan det kun svare sig ved dyre og forholdsvis nye biler, og selv der har jeg haft erfaring at det er så meget bøvl at det næsten ikke er det værd (blandt andet import af audi s5, audi a6 offroad, bmx x5, mercedes cdi220, vw touran osv).
feb 2007
Følger: 1 Svar: 1
Mvh.
import af brugte biler fra tyskland