pedal bliver aldrig ordenligt hård? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige skiftet bremsekalibere foran på min kadett c 1,2n og begyndt at lufte bremserne ud... der kommer ingen luft ud, når jeg åbner, men pedalen bliver aldrig rigtigt hård, kun et meget lille stykke...
Jeg har selvfølgelig startet med det hjul der er længst væk fra forstærkeren osv. og der kommer tilsyneladende ingen luft ud, men pedalen bliver STADIG ikke hård, den bremser og slipper igen, men pedalen føles alt for blød...
Kan der virkelig stadig være luft i systemet?
Hvis der er nogen der vil give mig deres tlf. nummer/msn og kan guide mig over sms, ville det også være nemmere, så kan jeg bedre forklare.
dumme kommentarer frabedes TAK.
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 66
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Få en makker til at åbne udluftningsskruen, og lad pedalen gå i bund.
Hold pedalen i bund indtil udluftningsskruen er lukket.
Gentag 5 gange pr hjul.
jan 2009
Jeg har gjort disse ting, også i den rigtige rækkefølge, startende med hb, så vb, så hf og vf... Der kommer ingen luft ud af systemet, det er DET der er underligt...
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Men hvis du har gjort det rigtigt, og der ikke komme luft ud, så er der jo ikke noget luft i - logik.
Så ligger fejlen i bløde bremseslanger, eller bremsebakker/klodser der fjedre for meget.
Hvordan bremser den når du kører på vejen? (spørger fordi du har skrevet du ikke har turde køre med den) ((så er jeg dækket ind for negative kommentarer))
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 8 Emner: 1 Svar: 165
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 422
jan 2009
LIGE inden jeg skiftede bremsekalibere, blev pedalen helt hård (med de gamle monteret, men de slap ikke igen. så jeg tvivler egentlig på det er slangerne...
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
eks hvis man har åbnet for meget under udluftning,
få så kan læberne på pakningen være vendt rundt,
så væsken løber omkring og så vil pedalen heller ikke blive hård
jan 2009
pedal bliver aldrig ordenligt hård?