{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

pedal bliver aldrig ordenligt hård? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet bremsekalibere foran på min kadett c 1,2n og begyndt at lufte bremserne ud... der kommer ingen luft ud, når jeg åbner, men pedalen bliver aldrig rigtigt hård, kun et meget lille stykke...

Jeg har selvfølgelig startet med det hjul der er længst væk fra forstærkeren osv. og der kommer tilsyneladende ingen luft ud, men pedalen bliver STADIG ikke hård, den bremser og slipper igen, men pedalen føles alt for blød...

Kan der virkelig stadig være luft i systemet?

Hvis der er nogen der vil give mig deres tlf. nummer/msn og kan guide mig over sms, ville det også være nemmere, så kan jeg bedre forklare.

dumme kommentarer frabedes TAK.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pedal bliver aldrig ordenligt hård?
  • #2   7. maj 2012 jamen jeg har ikke turde køre med det! Men den bremser på alle hjulene altså, men ved ikke om det er nok, men normalt kan man jo bare pumpe bremsen på en bil, så vil den til sidst blive helt hård, og det gør den her ikke smiley

• #3   7. maj 2012 Pump tryk på pedalen og hold trykket.
    Få en makker til at åbne udluftningsskruen, og lad pedalen gå i bund.
    Hold pedalen i bund indtil udluftningsskruen er lukket.
    Gentag 5 gange pr hjul.

• #4   7. maj 2012 Matias A: Læs hvad jeg skriver, få en kammerat til at læse hvad jeg skriver, gentag dernæst 5 gange.

Jeg har gjort disse ting, også i den rigtige rækkefølge, startende med hb, så vb, så hf og vf... Der kommer ingen luft ud af systemet, det er DET der er underligt...

• #5   7. maj 2012 Du skriv ikke hvilken måde du har udluftet på, så jeg antager du har gjort det forkert - derfor beskriver jeg kort fremgangsmåden.

Men hvis du har gjort det rigtigt, og der ikke komme luft ud, så er der jo ikke noget luft i - logik.
    Så ligger fejlen i bløde bremseslanger, eller bremsebakker/klodser der fjedre for meget.

Hvordan bremser den når du kører på vejen? (spørger fordi du har skrevet du ikke har turde køre med den) ((så er jeg dækket ind for negative kommentarer)) smiley

• #6   7. maj 2012 Ellers defekt hovedcylinder evt.?

• #7   7. maj 2012 Havde også en bil der gjorde nøjagtig det samme efter jeg skiftede kalibre bag i. Jeg snakkede med en mekaniker og han sagde så længe den bremse som den skulle skulle man ikke være nervøs. Og min kunne sagtens blokere og det hele. Ofte kan der mærkes forskel på en ny og en gammel kaliber. Så tril en tur og test om lortet virker der er ikke andet for.

• #8   7. maj 2012 Hvordan kan bremseklodser fjedre for meget? og det er et alvorligt spørgsmål! hvad kan jeg gøre?

LIGE inden jeg skiftede bremsekalibere, blev pedalen helt hård (med de gamle monteret, men de slap ikke igen. så jeg tvivler egentlig på det er slangerne...

• #9   7. maj 2012 har du haft bremsepedalen trådt helt i bunden, da i har luftet ud,

eks hvis man har åbnet for meget under udluftning,

få så kan læberne på pakningen være vendt rundt,
    så væsken løber omkring og så vil pedalen heller ikke blive hård

• #10   7. maj 2012 jeg tror problemet er fundet... den ene kaliber var utæt i den ene side ved stemplet og pakningen... det var som sagt HELT nye kalibere fra autobremsen, kan se passe på symptomerne?

Kommentér på:
pedal bliver aldrig ordenligt hård?

Annonce