{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.567 visninger | Oprettet:

"Begynder" drift bil? Læs. {{forumTopicSubject}}

Har spurgt om noget lidt lignende herinde, men ikke direkte det samme. Men tænkte jeg lige ville smide et link til mit spørgsmål på DW i håb om at få nogle flere svar. =)

Hvis i er helt tabt iforhold til det engelske sprog, og kort sagt gerne vil svare på hvilken bil (iforhold til hvad jeg ønsker/vil give) der burde være bedst at starte med at drifte i. Så skriv en PM så får i smøren på dansk. =)

http://www.driftworks.com/forum/new-driftworks/175538-cheap-reliable-starter-car-drifting-s13-s14-perhaps.html

På forhånd tak - Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Begynder" drift bil? Læs.
  • #1   8. maj 2012 en sierra eller bmw e30 er sku billige nok smiley

  • #2   8. maj 2012 En starlet med tryk, E30, E36, Sierra, Gammel volvo RWD osv.

    Du kan kigge på mobile og finde en bil med baghjulstræk og stor motor, de fleste kan smide røven rundt.

    Hvor det bliver tricky er hvis du skal videre end bare kunne tage et par sving osv. så skal du jo ombygge slæderne en del.

    skyline, Nissanerne (200sx mener jeg de hedder, har lige glemt navnet på den gode model) bmw's M modeller kan også bruges.
    Mazda rx-5 og rx-7 er også fine.
    Eller en gammel bobbel med wankelmotor smiley


  • #3   8. maj 2012 Carsten, det er netop det. smiley har tænkt mig at tage det videre. Så vil gerne smide de 40.000 for noget jeg kan beholde, og ikke skal stresse over ikke er nok til mig lige pludselig. smiley Og er umiddelbart hooked på en S13 eller S14a som jeg os skriver. smiley

  • #4   9. maj 2012 Bimmerne er billige men du skal binde nogle penge i røven af dem mht undervogn da de er monsterbløde. Jeg har et eller andet sygt kærlighedsforhold til min E30´er og nænnede ikke at skifte den ud så smed nogle penge i den. Men hvis du er til plug & play (især nu hvor sæson´en er begyndt igen -WEEE!), så ville jeg råde dig til at købe en japser. Du kan sikkert finde noget godt i england til de penge som er klar og sat op til drift. Tjek ebay.co.uk
    Held og lykke! Det er aaalt for fedt!!
    Live life -LOVE DRIFT!


  • #5   9. maj 2012 man kan da finde en mk4 supra til de 50k... tror jeg... så er den self uden afgift... ellers en e30, sierra osv..

  • #6   9. maj 2012 Heldigvis slipper man nemt udenom afgiften da plader ikke er nødvendige til drift;-)
    Og Supra´en som blir´nævnt ovenover er jo oplagt til drift;-)


  • #7   9. maj 2012 Futte ligepræcis. smiley

    Og ja, men supra siger mig ikke det helt store desværre. smiley Desuden er de os lige 20% dyrere end en S13 med SR20DET fx. Og vil som nævnt, gerne ha' en der er gjort så klar som muligt. smiley Altså med bur, sæder osv osv. Skulle det endelig være noget fra toyota ville jeg nok hellere hoppe på Soarer med 1jz.

    Og Carsen, rotor motore er bare for dyre at vedligeholde til drifting desværre. smiley Ellers havde mit første valg os været en rx7 fc.


  • #8   9. maj 2012 ville holde mig fra korte biler som starlet og bobbel de er ikke så tilgivende imod nybegynder + bobbel har hæk motor lidt besværligt at få til at danse så det ser godt ud...

    en bil som eks Supra MK3 turbo med reduceret vægt og skålsæder så du godt igang.. eller en Soarer
    ville værtfald ikke gå ned i noget der er korte end W201 eller E30 4dørs..
    længten giver mere stabilitet og kontrol over udskridningen. mine erfaringer viser at små biler er meget agresive og viser ikke grænserne tydeligt for hvornår du køre og hvornår den bare snurre rundt...


  • #9   9. maj 2012 Jeg vil helt sikkert og give Ketil ret i det mht akselafstanden kontra køreegenskaber for en nybegynder! Jeg er ihvertfald glad for at jeg holdt ved min gamle E30´er st.car da den er rimelig taknemmelig at have med at gøre. Var ude og køre med nogle forskellige til et træningsevent som gerne ville lære mig lidt om drift og der var stor forskel på hvor forskelligt bilerne "opførte sig" og kunne tydeligt mærke at de kortere biler var meget mere aggressive.
    Og som Ketil også nævner, vises udskridningen tydeligere på biler med lang akselafstand;-)


  • #10   9. maj 2012 Ketil & Futte tak for input. smiley Men det er jeg bevidst om.

    Sætter selfølgelig pris på at folk gerne vil hjælpe, men dette topic skal ikke besvares iforhold til titlen. Men derimod linket jeg har posted. smiley Det er DET jeg ønsker at få svar på.

    Tak - Søren V.


Kommentér på:
"Begynder" drift bil? Læs.

Annonce