Ulovlig parkering på privat område - HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleribrugere.
Jeg håber at få hjælp fra nogle som har ret meget styr på reglerne eller kan guide mig til hvor jeg kan finde min hjælp. Landet ligger sådan at jeg bor i københavn. Jeg bor udenfor betalingsområderne fra http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/Parkering/besoegende.aspx og der hvor jeg bor skulle der gerne være privat parkering.
Der er godt nok sat et skilt op om at der er parkeringsregner i det område, men her så er mit spørgsmål.
Der er parkeringszone på et lille areal på små 20 kvm, da der er standsning og parkering forbudt. Men det er faktisk muligt at holde sin bil udenfor betalingsområdet.
Her kan man så holde ulovligt (fx i anden række) eller lign, men hvem skal give mig bøde der, er det de samme fra Københavns Kommune eller hvordan ligger reglerne der?
Er det politiet?
P-vagter eller hvem?
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.800
Kommunen, bolig foreningen osv sørger for de kommer forbi. Er der ofte folk der holder ulovligt kommer de oftere forbi
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
apr 2007
Følger: 40 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 163
Er det offentlig vej, er det kommunen eller politi der giver bøder, er det privat grund er det selskaber som, Europark, Carpark, Qpark mm
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 50 Svar: 171
Jeg bor i et større boligområde og jeg tror faktisk det er privat ejet. Jeg ved at der ikke er lavet aftale med europark eller lign, da det kun er en mindre del af området som er kommunens. Derudover skal man ikke have beboerlicens eller lign.
Vi har massive parkeringsproblemer herude, og boligforeningen vil ikke gøre noget ved det da de gerne vil sælge p-kælder tilladelser.
Ulovlig parkering på privat område - HJÆLP