920 visninger
|
Oprettet:
brænder træf / drift? {{forumTopicSubject}}
Hej bg. mig og en kammerat har snakket om at købe 1 eller 2 biler. som skal bruges til evt brændertræf drift i den stil
hvad vil i fortrække ?
Jeg ved jo de gode gamle ford sierra, e30 er godt fortrukket
budget skal bare være billigt. efter som vi ikke gider det helt vild store og vilde.. vi starter stille og "billigt" ud.
tænker om en ald. e30 325 med noget stiv bagtøj og undervogn og så bare strippet for alt ikke kunne være sagen
?
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Men få fingrene i en billig baghjulstrækker, samt trailer og trækdyr med jydekrog, så er i godt på vej og skal bare lave migatronic spær og finde lidt ekstra fælge og på togt til de lokale dækcentre efter brugte dæk
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 173
ang kørestil. ved jeg ik lige pt har ikke rigtig prøvet drift før. men hård kørsel!
mar 2003
Jeg måtte finde mig en masse 4x108 fælge da jeg mest har kørt 4x100 biler eks :b
Men find en eller anden bil herinde til et budget i kan overkomme og så svejs bagtøjet og ud og kør et par arrangementer
Når i så finder ud af om det kun er bagenden der er for blød, der mangler styrevinkel eller bilen bare ikke er rigtig, så kan i gøre noget ved det derefter
Købe en billig gevindundervogn hvis det er en e30er eks. eller selv sætte ekstra gasdæmpere på for dobbeltvirkning osv.
Det er alt afhængig af ens egen preference hvordan undervognen skal være, om man skal lave highspeed drift eller hurtige sving osv
jul 2008
okay tusind tak for info!
jul 2008
http://www.dba.dk/ford-sierra-20-clx-st-car/id-83037539/
mar 2010
Følger: 17 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 247
Men e30´er er nemme at støve op til fornuftige penge, har fornuftigt med heste (325´eren har en stærk motor der kan tåle de høje omdrejninger ret godt). Svejs bagtøjet og kør til den ikk´kan mere og have et andet brugt liggende. Der er massevis af alm. bagtøjer at finde til disse (Eta-bagtøj med org. spær er svære at finde). På the downside er BMW´erne meget bløde i undervognen og du skal nok som det mindste regne med en hård, fuldt justérbar undervogn og et skålesæde som minimum, men så er der også lige røget små 10 kg medmindre du kan støve noget ordentligt brugt op.
Kig evt. på min "Bimse" hvis du vil have lidt inspiration. Den skal køre DHB Drift Challenge i år;-)
mar 2003
Den ser ganske udemærket ud at starte med
Det eneste minus med Sierraen er den er blød som en sommerhat i undervognen, men det kan i klare med at sætte ekstra dæmpere i undervognen evt.
Futte:
Nu er det jo sådan med drifting, at det er ikke så meget fordi bilerne er optimale at køre med, det er ligeså meget fordi de som i vores del af verdenen har dem i overflod stående og delene blir lavet lige om hjørnet.
Også derfor der er så mange BMWer golfer osv der blir gejlet herhjemme, fordi alt til dem blir lavet lige over grænsen, så det er nemt og billigt for os at få fat på
Ser man på eks. Formula D (den amerikanske serie) så er det meget begrænset med japanerbiler der blir kørt, og dem der gør er med LSx og andre amerikanske v8ere da de er billige og nemme at få stumper og folk til at skrue i dem mm
Desuden er et skålsæde ikke nødvendigt, jeg vandt da Drift challenge sidste år, med et std. morfar sæde og så bare Hselen
Men uanset om du køber en Japaner eller en tysker eller noget helt 3. så er der altid for de første små 10k i hjul, sæder, seler, rat og hydraulisk håndbremse samt evt. en gevindundervogn/et par dæmpere.
jul 2008
brænder træf / drift?