{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

brænder træf / drift? {{forumTopicSubject}}

Hej bg. mig og en kammerat har snakket om at købe 1 eller 2 biler. som skal bruges til evt brændertræf drift i den stil

hvad vil i fortrække ?
Jeg ved jo de gode gamle ford sierra, e30 er godt fortrukket smiley

budget skal bare være billigt. efter som vi ikke gider det helt vild store og vilde.. vi starter stille og "billigt" ud.
tænker om en ald. e30 325 med noget stiv bagtøj og undervogn og så bare strippet for alt ikke kunne være sagen smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brænder træf / drift?
  • #1   17. maj 2012 Hård undervogn er ikke nødvendigvis sagen, det kommer helt an på hvordan jeres kørestil er/bliver smiley
    Men få fingrene i en billig baghjulstrækker, samt trailer og trækdyr med jydekrog, så er i godt på vej og skal bare lave migatronic spær og finde lidt ekstra fælge og på togt til de lokale dækcentre efter brugte dæk smiley

• #2   17. maj 2012 altså bilen som skal trække trailer osv er der tjek på ligeså vel som dæk&fælge smiley trailer har vi næsten og i hus. det kun bilen & spær der mangles

ang kørestil. ved jeg ik lige pt har ikke rigtig prøvet drift før. men hård kørsel!

• #3   17. maj 2012 Hvordan kan i ha styr på fælge? smiley
    Jeg måtte finde mig en masse 4x108 fælge da jeg mest har kørt 4x100 biler eks :b

Men find en eller anden bil herinde til et budget i kan overkomme og så svejs bagtøjet og ud og kør et par arrangementer smiley
    Når i så finder ud af om det kun er bagenden der er for blød, der mangler styrevinkel eller bilen bare ikke er rigtig, så kan i gøre noget ved det derefter smiley
    Købe en billig gevindundervogn hvis det er en e30er eks. eller selv sætte ekstra gasdæmpere på for dobbeltvirkning osv.

Det er alt afhængig af ens egen preference hvordan undervognen skal være, om man skal lave highspeed drift eller hurtige sving osv smiley

• #4   17. maj 2012 fordi min kammerat er lidt af en samler smiley ca 20stk hjul med div fælge liggende - alle 4x100 smiley

okay tusind tak for info! smiley

• #5   17. maj 2012 Ville det her ikke være en fin begynder bil smiley ?

http://www.dba.dk/ford-sierra-20-clx-st-car/id-83037539/

• #6   17. maj 2012 Jeg startede med at bygge min e30´er om til drift sidste år og der er efterhånden puttet for mange kr stumper i den selvom det skulle være lavbudget -meeeen jeg har vel været gået lidt shop-amok (man er vel af hunkøn så dét kan vist ikk´undgåes *GG). Hvis jeg ikke havde haft min e30´er i forvejen, ville jeg helt sikkert have købt en "riskoger" fra UK. På Ebay kan du finde nogle rigtig fornuftige japanere til 20 kg som nærmest er "plug-and-play" da de standard har en hård undervogn og er forholdsvis lette (driftsporten er jo udsprunget via disse japanerslæder og er derfor oplagte).
    Men e30´er er nemme at støve op til fornuftige penge, har fornuftigt med heste (325´eren har en stærk motor der kan tåle de høje omdrejninger ret godt). Svejs bagtøjet og kør til den ikk´kan mere og have et andet brugt liggende. Der er massevis af alm. bagtøjer at finde til disse (Eta-bagtøj med org. spær er svære at finde). På the downside er BMW´erne meget bløde i undervognen og du skal nok som det mindste regne med en hård, fuldt justérbar undervogn og et skålesæde som minimum, men så er der også lige røget små 10 kg medmindre du kan støve noget ordentligt brugt op.
    Kig evt. på min "Bimse" hvis du vil have lidt inspiration. Den skal køre DHB Drift Challenge i år;-)

• #7   18. maj 2012 M:
    Den ser ganske udemærket ud at starte med smiley
    Det eneste minus med Sierraen er den er blød som en sommerhat i undervognen, men det kan i klare med at sætte ekstra dæmpere i undervognen evt. smiley

Futte:
    Nu er det jo sådan med drifting, at det er ikke så meget fordi bilerne er optimale at køre med, det er ligeså meget fordi de som i vores del af verdenen har dem i overflod stående og delene blir lavet lige om hjørnet.
    Også derfor der er så mange BMWer golfer osv der blir gejlet herhjemme, fordi alt til dem blir lavet lige over grænsen, så det er nemt og billigt for os at få fat på smiley
    Ser man på eks. Formula D (den amerikanske serie) så er det meget begrænset med japanerbiler der blir kørt, og dem der gør er med LSx og andre amerikanske v8ere da de er billige og nemme at få stumper og folk til at skrue i dem mm smiley

Desuden er et skålsæde ikke nødvendigt, jeg vandt da Drift challenge sidste år, med et std. morfar sæde og så bare Hselen smiley

Men uanset om du køber en Japaner eller en tysker eller noget helt 3. så er der altid for de første små 10k i hjul, sæder, seler, rat og hydraulisk håndbremse samt evt. en gevindundervogn/et par dæmpere.

• #8   18. maj 2012 siger mange tak cawdy og futte smiley

Kommentér på:
brænder træf / drift?

Annonce