{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.756 visninger | Oprettet:

Betinget frakendelse af kørekortet {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har fået en betinget frakendelse af kørekortet.

hvad sker der så nu, og hvad skal jeg gøre, det er første gang, og er helt rundt på gulvet.


OG INDEN I BEGYNDER PÅ AT SIGE DET VAR DUMT OSV. SÅ STOP! VED UDMÆRKET GODT AT DET VAR DUMT. OG ER RIGTIG KED AF DET!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betinget frakendelse af kørekortet
  • #1   22. maj 2012 hvor lang tid har du haft dit kørekort ?

  • #2   22. maj 2012 et halvt år.

  • #3   22. maj 2012 Du skal vel bare op til teori og køreprøve?

  • #4   22. maj 2012 Et halvt år. Og du ha haft 6 forskellige biler?

  • #6   22. maj 2012 christian, min far og jeg deler profil. har altid interesseret mig for biler.

    Layer: skal jeg til teori timer osv? og skal jeg af med ligeså mange penge som første gang?


  • #7   22. maj 2012 Hvad kommer det sagen ved Christian??

  • #8   22. maj 2012 Rygeren: bliver det ligeså dyrt som første gang?

  • #10   22. maj 2012 du får det der hedder et kørselsforbud fordi du har haft dit kørekort under 3år-
    det vil sige du skal have 7-8 lektioners teori og køretimer. og derefter en ny teori og køreprøve.
    du kan først begynde at tage det igen så snart du har fået taget pappet.



  • #11   22. maj 2012 jamen, jeg skal op til ny køre og teoriprøve?
    - skal jeg bare af med de der 500 kr ca. ? eller hvordan?


  • #12   22. maj 2012 det koster ca 5-6 kg

  • #13   22. maj 2012 okay mange tak.
    er det 7-8 lektioners teori og køretimer ved alle kørelærer osv?


  • #14   22. maj 2012 Jeg har for ca 1 år siden tror jeg taget mit kørekort igen efter et lille bil race om natten med politiet, men opdaged det først senere da de ikke kunne følge med (på syd motorvejen) og så satte sit blink på NEDTUR, men sådan er gamet det ved man..

    Du skal have timer igen og nej det bliver ikke lige så dyrt hvis du tager dig sammen og øver dig.. Jeg betalte vist 2000kr til kørelæren og så prøven ved siden af, sååå..

    Men forvent en sagkyndig, som ikke er på din side når du skal til køre prøve ha ha..

    Men små 3000 kr skal du ca bruge...


  • #15   22. maj 2012 Oki viste så ikke det med under 3 år osv.. så dur mit indlæg ikke til noget ha ha

  • #16   22. maj 2012 Okay tommy, tak for svaret.

    håber virkelig jeg skal af med de penge der, og ikke 5-6 kg ..


  • #17   22. maj 2012 Det foregår præcis som tobias har skrevet det. Har selv været igennem møllen. smiley
    Og ja det er det samme ved alle kørelærer da det er bestemt det er det antal man skal have, når man laver sådan en bommeret inden for 3 år fra man får det.


  • #18   22. maj 2012 tak for hjælpen allesammen!
    har virkelig lært noget af det her!
    så skal bilen vist sælges.. smiley


  • #19   22. maj 2012 .... Inden for de første tre år man har haft kortet - Blev formuleret lidt forkert. smiley

  • #20   22. maj 2012 Når du har haft kørekort under 3 år er du nybilist og derfor mister du dit kørekort 6mdr (kørselsforbud).

    Derefter skal du bare til ny teori og køreprøve. Det må du gerne gå op til uden at have køretimer eller teoriundervisning, men er de færeste som kan bestå uden at læse op på, og samtidig er det meget få kørelærere som vil låne deres bil ud til køreprøve hvis du ikke har haft 2-3 køretimer.

    Derefter har du kørekort igen på lige fod med alle andre, ud over at du har en "betinget dom" hængene over hovedet i 3 år. Dvs. hvis du laver en forseelse inden for de næste 3 år som straffes med en ny betinget frakendelse så kommer din gamle dom oven i, også får du formegentlig kørselsforbud i 1 år eller lign.

    Så du skal vente 6mdr, tage teori og køreprøve igen og køre pænt de næste 3 år smiley


  • #21   22. maj 2012 Min 6 mdr. kørsels forbud ny teori og køreprøve, kæmpe bøde, derefter 3 års betinget frakendelse (3klip) får du klip inden for 3 år får du kørselsforbud i min 1 år.

  • #22   22. maj 2012 Pris ca. 6-8000


  • #23   22. maj 2012 Frank B ->

    "...derefter 3 års betinget frakendelse (3klip) får du klip inden for 3 år får du kørselsforbud i min 1 år. "

    Får at den betingede dom rammer han skal han have en ny betinget frakendelse. Dvs. et klip gør ikke at fælden klapper.


  • #24   22. maj 2012 Ahh oki. smiley

  • #25   22. maj 2012 jo har man 3 klip og får et til så siger det klask, har lige været hele møllen igennem bestod køreprøven i tirsdags

  • #26   22. maj 2012 så jeg må ikke køre i bil i 6 måneder fra nu af ? eller er jeg helt ved siden af??

  • #27   22. maj 2012 Altså sådan som jeg har forstået det, så har jeg igen ine 3 klip, men udløser jeg en betinget fra kendelse af køre kortet igen inden for de 3 år ryger kortet i 6 dr. eller mere..

    Men efter jeg har taget mit kort om, så kør ejg nu 22 km/l og ikke 17 eller 18 ha ha..


  • #28   22. maj 2012 Du må ikke køre bil de næste 6 mdr. som minimum. bøden er ca 3500 + et evt. højhastigheds tillæg på helt op til 3000.

    forvent at detløber op i 7-8000


  • #29   22. maj 2012 Nope eet klip er nok man må max have 3 klip

  • #30   22. maj 2012 ! M A H M U T O V I C ! ^

    "så jeg må ikke køre i bil i 6 måneder fra nu af ? eller er jeg helt ved siden af??"

    Du er uskyldig indtil det modsatte er bevist, så du må køre bil lige indtil du har fået frakendt det i retten. Der kan godt gå et par mdr med vores travle politi før de kalder dig ind og dømmer dig.

    Sådan var det i hvert fald for min søster.


  • #31   22. maj 2012 okay.. håber da jeg kan tage det med det samme nu her.. eller det kan jeg måske ikke?

  • #32   22. maj 2012 I hvor lang må jeg ikke begå nye overtrædelser, hvis jeg har fået en betinget frakendelse af mit kørekort?

    Du får en prøvetid på tre år fra den endelige dom om betinget frakendelse, hvor du ikke må føre et motordrevet køretøj under sådanne omstændigheder, at førerretten skal frakendes.

    Ved betinget frakendelse udsættes fastsættelsen af frakendelsestiden.



  • #33   22. maj 2012 jeg skulle ikke vente 6 måneder, da jeg fik min dom. kunne jeg begynde med køre og teoritimer. men der skulle dog gå ca 2 måneder fra dommen før jeg kunne gå til køreprøven

  • #34   22. maj 2012 når okay smiley

  • #35   22. maj 2012 Der jeg fik kørselsforbud foregik det sådan her.

    Fik et brev hvor der stod jeg skulle aflevere mit kørekort seneste den og den dato, og måtte selvfølgelig ikke køre bil derefter. Der stod jeg kunne begynde at generhverve samme dato som jeg afleverede kortet = ingen 6mdr bla bla bla som mange skriver, det sker normalt ikke første gang du får et kørselsforbud.

    Der stod i brevet at jeg skulle have 7-8 teori OG køretimer og derefter bestå teori og køreprøve før jeg kunne få mit kort igen. Du betaler selvfølgelig hele gildet selv og det er op til hver kørelære hvad det koster. smiley

    Jeg kom af med 3-4k mener jeg(ved at være noget tid siden)

    Så er den skid slået og du har dit kort igen. smiley

    Min forselese var 200km/t på motorvej i 130 zone, bare for at stille det op sort på hvidt.


  • #36   22. maj 2012 Lyder til mig og tobias har haft den samme oplevelse. Tag det nu fra os der rent faktisk har prøvet det og ikke de andre der gætter sig til hvad der sker smiley

  • #37   22. maj 2012 når okay ..
    det må jeg finde ud af imorgen, når jeg snakker med min gamle kørelærer.


  • #38   22. maj 2012 håber i to har ret christian!

  • #39   22. maj 2012 Det har vi hehe smiley

  • #40   22. maj 2012 Christian F
    præcis smiley jeg skulle dog i retten daj eg var uheldig med en ubetinget vigepligt. så da jeg afleverede kortet derkunne jeg begynde at tage det igen


  • #41   22. maj 2012 men jeg må vel godt kører i bilen indtil jeg får det brev hvor der står den dato jeg skal aflevere det?

  • #42   22. maj 2012 husk lige at lægge bøden på de ca 3500 oveni det du skal betale til kørelæreren

  • #43   22. maj 2012 Betinget frakendelse
    En betinget frakendelse betyder, at du beholder dit kørekort, hvis du:

    Består en såkaldt kontrollerende køreprøve inden for tre måneder. En kontrollerende køreprøve betyder, at du skal bestå en almindelig teoriprøve og en praktisk køreprøve.
    De næste tre år ikke begår en forseelse, som i sig selv medfører en betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet. Du er altså på prøvetid i tre år, efter du har fået en betinget frakendelse.
    Hvis du i løbet af prøvetiden begår en forseelse som i sig selv udløser en betinget frakendelse, får du frakendt kørekortet ubetinget i mindst seks måneder.

    Hvis du dumper den kontrollerende køreprøve
    Hvis du dumper enten teoriprøven eller køreprøven, bliver dit kørekort inddraget. Du får først dit kørekort igen, når du har bestået både køre- og teoriprøve.

    Hvad koster det?
    Det koster omkring 870 kr. at gå op til en kontrollerende køreprøve efter en betinget frakendelse. Oveni det kommer der udgifter til lån af godkendt køretøj til køreprøven og undervisning på en køreskole, hvis du har behov for det.

    Har du kørekort til flere kategorier og dumper flere gange
    Hvis du har kørekort til mere end én kategori, og du ikke består den samlede køreprøve efter højst to teoriprøver og højst to praktiske prøver, får det store konsekvenser. Du mister dine kørekort i alle kategorier og skal generhverve dem enkeltvis.


  • #44   8. jul 2012 Jeg fik af vide at man bare skal have modtaget særlig kørselsundervisning fra en køreskole, bestå teori og køreprøve og så betale både bøden og generhvervelsen selv inden for 3 mdr.

    Men man har da ikke kørselsforbud i 6 mdr?!


  • #45   9. jul 2012 Kasper -> Hvis man er nybilist får man automatisk 6 mdrs kørselsforbud ved en betinget frakendelse. Ligesom at de kun har 2 klip, og ikke 3.

    En ny billist er en som har haft kørekort mindre end 3 år.


  • #46   9. jul 2012 Nicklas:
    Så må jeg være nybilist jo?
    Men jeg har bare fået af vide at jeg kan begynde på kører og teoritimer med det samme efter jeg har afleveret mit kørekort.

    Lasse L:
    Den kontrollerende køreprøve? er det noget man kan tage med det samme, uden at skulle til kørelektioner og teoritimer hos min gamle kørelærer?
    så kan jeg tage en teoriprøve og køreprøve for de 870 kr + omkostninger. så behøver jeg ikke til kører eller teoritimer?
    Har jeg forstået det rigtigt?


  • #47   9. jul 2012 jeg ved det faktisk ikke, jeg skal os igang som dig nu her :), har os lige fået taget mit.

  • #48   9. jul 2012 Hvor uheldigt!
    Også på motorvej eller?
    - ville ønske man bare kunne tage køre og-teoriprøven uden alle de kørerlektioner og teorilektioner. gider ikke bruge min tid på det igen.


  • #49   9. jul 2012 Har også kun hørt at man skal til en kontrollerende teori og køreprøve hvor man har 2 forsøg...?

  • #50   9. jul 2012 Kongen: du skal gennemgå et særligt kørselsundervisning med teori og køre timer. Bare ikke så mange.

  • #51   9. jul 2012 Kasper: Har godt læst at jeg skal til 7 kørertimer og 7 teoritimer. før jeg kan komme op til køreprøven og teori prøven.

    - Men den kontrollerende køreprøve ikke? Kan man tage den uden de 14 lektioner i alt?


  • #52   9. jul 2012 Nej, du skal først gennem teori og lidt kørsel undervejs alt efter hvordan den hænger sammen med Teorien.

    Undre mig stadig over at nogle siger man får 6 mdrs kørselsforbud.

    Hvor meget og på hvilken type vej kørte du? Og har du fået brevet fra Politiet?


  • #53   9. jul 2012 Kørte på motorvej. Fartgrænse 110. Min fart 164.
    Ja jeg har. har også afleveret kørekortet og mangler at betale bøden.
    Derfor jeg sælger bilen. hehe.


  • #54   9. jul 2012 Er bøde egentlig på 2500 eller 3500 nu?
    Hvor lang tid gik der til du fik brevet og står der at du har 6 mdrs kørselsforbud?


  • #55   9. jul 2012 3500 kr.
    1.5 måned efter det skete. Der stør intet med de 6 mdr. kørselsforbud.


  • #56   10. jul 2012 Hvis det ikke står der, så får man det ikke. Heldigvis!

    Jeg skal desværre også det hele igennem. Det er alligevel noget af det værste jeg har prøvet. Kan bare ikke gøre andet end at vente på brevet dumper ind.

    Man tænker sig virkelig om bagefter! smiley


  • #57   10. jul 2012 ja det gør man virkelig!
    Hvor og hvor hurtigt kørte du? og skete det efter jeg fik mit taget eller før?
    For det er alligevel imponerende at 2 andre udover mig i dette indlæg har fået taget sit kort efter indlægget er blevet lavet.


  • #58   10. jul 2012 Så sent som i Onsdags.
    Tror han sagde 81 når de har talt de 3kmt fra og i en 50 zone.

    Det der næsten er mest træls er at man lod sig provokere af bilen bagved som også var den eneste bil udover min i en radius af nogle hundrede meter tror jeg.
    De lå HELT oppe i røven af min bil, og de havde ingen plader på. De råbte og med armene viftende ud af vinduet. Så ja... pr automatik sætter man farten op og drejer af hurtigst muligt. Desværre lå der så en civil på lur med laser.

    Bare glad for der ikke var andre biler eller personer på gaden det kunne have gået udover.


  • #59   10. jul 2012 ej hvor er det typisk sådan noget! det jeg da ked af at hører. kender følelsen af at miste det, det er satme ikke sjovt!
    så skal man gøre det hele forfra. .


  • #60   10. jul 2012 Ja, hvertfald det meste.

    Men man kan vel begynde på forhånd og så tage prøverne når brevet kommer. Skal man aflevere kortet på stationen eller skal man først aflevere det hvis man dumper teori eller køre prøven. Så vidt jeg kan læse har man 2 forsøg til begge prøver?


  • #61   10. jul 2012 alt står i det brev du får.
    Jeg skulle aflevere kortet i et brev, som jeg fik med i det brev du venter på.
    Min gamle kørerlærer sagde jeg skulle begynde på kørerlektioner og teoritimer efter at jeg har afleveret kortet. så det gør jeg.


  • #62   10. jul 2012 Okay, tak smiley

    Det er satme ærgerligt!


  • #63   10. jul 2012 Helt vildt smiley

  • #64   10. jul 2012 men pas på med at send kortet, jeg fik brevet den 11 december 2011, og jeg var i retten i onsdags, fordi de ikke har modtaget kørekortet smiley det er surt siger jeg jer,

  • #65   10. jul 2012 Årha. Håber de modtager det!

Kommentér på:
Betinget frakendelse af kørekortet

Annonce